Gå til innhold

LFS miljøet i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, men da har jeg kjøpt lisens, venter utålmodig på ratt og pedaler her. hvilke instillinger anbefaler dere med driving force pro fra logitech? egentlig et ps2 ratt men alt inkl. FF funer på pc.

Har forresten regga meg på forumet ditt :)

Endret av CoreTEC
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg prøver å starte et LFS miljø i Norge.

Regga meg som Alt-Ctrl :-)

Ja, men da har jeg kjøpt lisens, venter utålmodig på ratt og pedaler her. hvilke instillinger anbefaler dere med driving force pro fra logitech? egentlig et ps2 ratt men alt inkl. FF funer på pc.

Har forresten regga meg på forumet ditt :)

5690951[/snapback]

Har stilt det inn slik at jeg har maks sving på 360grader. FFB er på 90% tror jeg, ellers er alt ganske standard. Hvis du ikke liker oppsettet du har kan jeg ta screenshot av mitt.

Skrevet

Spiller GT4 også jeg... Så det er ikke fordi jeg favoriserer spillet jeg forsvarer det GT4 er også morsomt NFS Porsche 2000 likte jeg også veldig godt.

Gran Turismo serien ble omtalt litt på Top Gear når sjefen der skulle teste om han kjørte like fort i virkeligheten på samme bane med samme bil som i spillet.

Det klarte han ikke så han og en profesjonell kjører gikk gjennom runden hans både på PS2 med GT4 og runden hans på den virkelige banen. Og de konkluderte med at GT4 ikke var virkelighetsnært nok når han f. eks. bremset inn i svinger.

LFS er ikke et speilbilde av virkeligheten (enda) Men jeg foretrekker det når jeg skal spille en virkelighetsnær sim.

Skrevet

Jeg har problemer med å styre bilen med ratt. På rett strekninger går bilen til alle "kanter"

Når jeg følger andre i spillet, går deres biler rett fram...hehe.

Jeg har en logitech gp formula rattkonsoll.

Hvilke innstillinger har dere i spillet (for wheel)??

Trenger sårt litt hjelp.

Skrevet

Jeg har slettet en stor off-topic diskusjon. Denne tråden handler fint lite om hvor realistisk LFS er - og om man mener spillet er dårlig, så er det bare å la være å poste i denne tråden men heller opprette sin egen diskusjon rundt dette.

Skrevet
Jeg har problemer med å styre bilen med ratt. På rett strekninger går bilen til alle "kanter"

Når jeg følger andre i spillet, går deres biler rett fram...hehe.

Jeg har en logitech gp formula rattkonsoll.

Hvilke innstillinger har dere i spillet (for wheel)??

Trenger sårt litt hjelp.

5703827[/snapback]

Høres ut som du skulle hatt litt mer deadzone på styringa di. Remove deadzones: [no]

Se om du kan justere opp deadzone på rattet i Control panel i Windows.

Oppsettet på bilen kan også få den til å bli vanskelig å holde i en rett linje.

Skrevet
Spiller GT4 også jeg... Så det er ikke fordi jeg favoriserer spillet jeg forsvarer det GT4 er også morsomt NFS Porsche 2000 likte jeg også veldig godt.

5703163[/snapback]

NFS Porsche har jeg gode minner fra! 993 Turbo var rått, men det kuleste var den litt eldre turboen med den store whailtailen! Sitter ikke igjen med "racingfølelse" av det spillet nå, heller følelsen av å kjøre go' Porsche på landevei og høre på lyden :blush:

Lyden i LFS S2 er... :yucky: dessverre.. hadde vært artig med skikkelig N/A lyd på bilene uten turbo (særlig R-bilene) og mer sinte lyder generelt. Lydene er altfor like, og på bilene med turbo skulle jeg ønske de fremhevet alle puste og pese lyder, kvittring og ptssjjsj-lyder :devil:

Skrevet

Akkurat nå blir lyden "rendret" i Real-time, altså ikke som andre spill hvor det brukes samples. Dette er en mer nøyaktig måte å gjengi lyd på, og skal visst gi føreren mer "feedback" på hva som skjer med bilen. Ikkee det at jeg bryr meg. Skulle gjerne hatt mer brumming, piping og generell skrangling fra bilene, men tror nok ikke det blir gjort noe med lyden før i S3.

Skrevet

Jeg spiller som regel Live For Speed et par timer om dagen,

nick : [xxx] TheVeryEnd

Hehe, jeg elsker dette spillet, er gøy å spille fordi : Det som regel er close racing, kule biler og flotte baner, beste og antagelig mest realistiske sim`en på markede. Det eneste som kommer i nærheten er kanskje nascar racing 2003. En annen ting er at online er det utrolig bra bygd opp. Det er utrolig lite lag og latency problemer, og til og med modem folk kan se ut som de har ADSL med LFS :)

Bare søk etter meg på LFS world eller noe, så kan du se når jeg er online, mest på kvelden tho. Kjører også mest Fo8 (den raske formel-1 lignende bilen) på oval.

For dere som ikke har S2 - har du ikke litt lyst til å kjøre 300+ km\h ?? ;)

See ya on track bitch!

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

Hehe, dette var da en svært så gammel tråd :p

Kan jo legge til att jeg er en fersk og ny LFS'er.

Og det spillet anbefales sterkt!

Til de som liker bil spill, løp og kjøp! www.liveforspeed.net!

Så går ferden til www.LFSNorge.net til resten av det norske miljøet og de cuppene som blir arrangert der av Bluejudas. :)

På lfsworld.net så har jeg account navn: oophus

Inne i spillet så er nicket mitt: o[O]phus.

Endret av o(O)phus
  • 1 år senere...
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Sorry for at jeg bumper denne.

Men jeg har akkurat skaffet med s2, og lurte på om noen har noen gode setup som går ann å bruke? Er på utkikk etter fort-kjøring og drift :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...