Gå til innhold

FPS i cs synker fra 99 til 59 ved belastning


normal

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-09-21 10:22, skrev Jannis-15:

Feil, AA finnes IKKE på geforce2 kort, men kan tvinges på ved hjelp av software, derfor synker ytelsen så sinnsykt... :smile:

det samme gjelder geforce4, 4xAA er IKKE hardware støttet, men kan også tvinges på via software, men da synker også ytelsen drastisk..


 

Super-sampling AA blir også utført i hardware med at kortet rendrer bildet med flere pixler enn det som vises.

4x på GF4Ti er utført med multi-sampling. 4xS derimot bruker både multi-sampling og super-sampling. Super-sampling for å få bort texture aliasing og får å legge til AA på alpha effekter.

 

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-09-30 23:22 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-22 03:11, skrev Chief:

Jeg sjønner ikke helt problemstillingen!!


Man ser ikke hakk før under 21 fps!! Så hva er da problemet??



 

24fps, som blir brukt på kino. Grunnen til det ser jevnt ut er motion blur som gir en jevnere overgang fra frame til frame. En annen ting er at når man sitter i en mørk kino sal med et skarp lys som reflekteres fra lerretet så får man et "afterimage", dvs bilde fra forrige frame henger litt igjen. Samme som at noen lyser et sterkt lys i ansiktet ditt i et mørkt rom og skrur av lyset igjen.

 

Når det gjelder 3D spill som vanligvis ikke har motion blur og der skjermen viser hver hele frame/s (framebased) er ikke 24fps nok. Øyet ser i 60fps+ og såpass må man ha i et 3D spill for at det skal se jevnt ut.

Lenke til kommentar

Må si at det der er bare helt latterlig.

Jeg har selv et ATi Radeon 9700Pro å jeg bruker 6x AA og 16xAF ! Ingen fps-drop i CS eller andre spill for den saks skyld. Setter jeg på Tureform så får jeg drop på ca. 20 fps i CS og en del mer i andre spill. Men må si at grafikken du får da er verdt det lille fps-droppet ! Radeon 9700Pro EJER ALLE GF4Ti-kort ! Ingen tvil !

PS: hadde GF4Ti4600 før å kjørte 4x AA å ingen fps-drop i CS nei.. merkelig maskin du har.. tenkt på å skrote den ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 22:59, skrev EasyRaider:

Hva mener du "funker"? Har du konstant 99 fps? I så fall er det noe rart.


 

ikke konstant, tok veldig harde setings på i rivatuner. men den går liksomt jevnt nedover 100, 90 80 70 osv ikke hopper direkte mellom 100 og 60 fps.

 

uten vsync blir det akkurat som det slynges eller blir et "kast" i bildet så det bli litt ujenvt så hvordan får jeg dette til å funke MED vsync?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 18:33, skrev Zamoht:

Jeg kan da umulig tro at det lagger VELDIG mye når du har 59fps?


Du har sansynligvis ikke maskin nok til å spille med så høye krav...


Jeg ser heller ikke vitsen med å bruke finesser som dette i cs..




 

Var det det som var problemet? Nei...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-01 17:37, skrev vipewan:

Hvis du ønsker å spille med Vsync på og ønsker 100/99 fps.....


1: Tving refresh-rate'en på skjermen din i den oppløsningen du kjører CS i til 100Hz

2: Sett Max_Fps (eller var det FPS_MAX?) parameteren i config.cfg fila di til = 100





 

det er nettop det jeg har gjort og det hjelper ikke. hvis jeg ikke hadde gjort dette hadde jeg aldri nådd 100 fps og dermed ikke vekslet mellom 100 og 60fps hva?

Lenke til kommentar

dette blir for dumt. se på maskinen min. den har spec så det holder og jeg brukte ikke penger for å spille cs i deafault instillinger.

 

det gikkpå min gamle sdram maskin når jeg hadde gf4'en i der, og nå skal det ikke gå? har jeg NEDgradert? NEI

 

det må finnes en løsning på dette og jeg er temmelig sikker på at noen her innerst inne vet det

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...