Gå til innhold

Windows på IDE, filer på S-ATA


srbz

Anbefalte innlegg

Heisann! En kompis av meg skulle oppgradere maskinen min med noen brukte deler, og jeg skulle hjelpe han - men dum som jeg var, sjekket jeg ikke at det var S-ATA-kontakter på hovedkortet (tok det for gitt), så det ble til at han kjøpte S-ATA-kontroller til harddisken sin. Jeg skal nå prøve å slipstreame en cd med windows og drivere til denne, dersom det ikke virker skal jeg prøve å installere drivere fra floppy under installering av windows, men dersom jeg ikke får til noen av delene, har vi et lite problem. Isåfall blir siste utvei å installere WinXP på den gamle IDE-disken (som vi hadde tenkt å kvitte oss med). Da kommer vi over på et annet problem som flere andre kompiser av meg har hatt, nemlig ekstrem slowdown av alt som ligger på IDE-disken.

 

Så over til det jeg egentlig skal spørre om: Jeg har hørt at slik slowdown er mulig å unngå, men jeg husker ikke hvordan. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med Slowdown? Mener du at alt går tregere?

Og hva er det som går treigt sier du?

Kan du faktisk med hånda på hjerte si at du merker forskjell om Windows ligger på IDE eller S-ATA disk? For det gjør ikke jeg iallefall.

5674304[/snapback]

Ikke sånn i seg selv, og jeg har heller ikke erfart det selv. Men flere kompiser av meg har erfart at Windows går treigere når når OS ligger på IDE samtidig som man har filer på en S-ATA.

 

Om du bare har en av delene merker du vel ingen forskjell... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...