Gå til innhold

Intel prosessor i 2003 skal inneholde overvåkningsmekanisme


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-29 11:54, skrev Dollar:

Forbud, sperringer og trisk fra HW/SW produsenter for å ta knekken på piratkopiering har aldri fungert - det vil det neppe gjøre denne gangen heller.


Er det programvare jeg bruker synes jeg det kan være realt å betale for det (er jo ikke som det er gratis å lage) men at dette kommer til å stoppe piratkopiering er ikke en tanke som engang har streifet meg.

For orden skyld, både Intel og AMD's kommende prosessorer skal inneholde dette.


dette er ikkje snakk om piratkopiering, sjølv om det er grunnen til musikk-/film-bransjen er så ivrige....

 

for det første må ALL programvare som skal køyre på denne "sikre" plattformen verte sertifisert av eigaren av palladium (M$), slik sertifisering kostar mykje pengar... farvel til linux og gratis programvare.... ALLE oppdateringar/patchar osv må også sertifiserast... Dermed vil det kun verte store programleverandører som har råd til dette, noko som gir mindre konkurranse og dyrare programvare....

 

For det andre vil feil/bugs vert oppdatert sjeldnare pga kostnaden med sertifisering, men dette er ikkje så farleg sidan alt DU gjer på maskina er identifisert og digitalt signert ved hjelp av LaGrande og andre HW-teknologiar.. dermed vert du arrestert for terrorvirksomhet viss du utnyttar slike feil, og sikkert også viss du offentlegjer informasjon om feil :smile:

 

litt meir bekymra no??? (PS: dette er 10-20-30 år fram i tid....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir kanskje en splittelse innen dataverdnen. Om vi er uheldige skjer det slik at det blir en ny platform dominert av Intel og Microsoft. Denne platformen vil man ikke kunne kjøre mp3 osv. på. Og man blir nesten overvåket. Linux/Unix vil i en liten grad bli brukt av noen som webservere. Men dette skjer på en annen platform, og disse serverne kommer mest sannsynlig til å bli radert ut.

 

Er vi heldigere splittes det til Linux og AMD vs. Intel og Microsoft.

Folk gidder ikke betale Microsoft for Windows, ettersom Linux har blitt gjort særdeles brukervennlig med tiden, og fordi det i bunn og grunn er gratis. Jeg legger ikke skjul på at min Devilsown Windows XP Pro med cd-nøkkel fckgw osv. var "gratis".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...