Gå til innhold

Intel prosessor i 2003 skal inneholde overvåkningsmekanisme


Anbefalte innlegg

pytt, sier nå jeg.

begynte med pc for 3 år siden fordi det var morro da.

hvis det blir kjipt på ett tidspunkt så lar jeg det bare være?

uansett så spionerer jo mediaplayeren min så mye på meg at det er ikke nøye hva de lager i fremtiden,

har dere sett hva som skjer når dere spiller av en film i mediaplayer? modem lampa blinker som gesatt, selv om filmen har blitt spilt av før, ikke si meg at mediaplayeren søker etter codek, nix det er nok rapportering som foregår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare det, at folk ER virkelig så dumme at de kjøper slik hardware. Jeg er intet unntak jeg heller, da jeg en gang for lenge siden, kjøpte meg en PC med Windows installert. Folk har gjort det før og gjør det igjen, desverre!!

 

Ikke vet jeg hvor dette fanteriet skal ende!! I allefall så begynner jeg å bli mektig forbanna på hele greia.

 

runmad

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 22:25, skrev substeve:


Folk har hørt om såkalte kopibeskyttelser og "hacksikre" duppeditter så mange ganger nå at man sier bare "ja, ja, de hacker nok den også".


 

Ja, og gjør du det kan etter all sannsynlighet USA anklage deg for terrorisme (lovforslag om dette foreligger visstnok). Dette medfører i korte trekk at du mister alle rettigheter og kan henrettes uten rettsak.

 

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-10-27 18:43 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:


Den 2002-10-27 04:13, skrev Sleepers-Neo:

Vil bare si at Bill Gates skal være JÆVLIG glad for at jeg ikke er rik, for da hadde det stått en Hitman på hvert gatehjørne og venta på han nå!!!


Microsoft prøver å ta fra oss friheten våres, noe må gjøres!!!!!!


 

"uhhh...fatt det!!!"

 

Spar oss for slike "se hvor tøff fjortis jeg er!!!" - komentarer!

 

Du dummer deg selv ut, og skaper et useriøst forum...

Lenke til kommentar

ja, vi har høyrt det før..

ja, stort sett alt som er laget er cracket

ja, kanskje vi klarer det neste gang og..

 

men kvifor må vi bruke modifisert hardware/software for å ha eit "normalt" privatliv???

 

innføring av slik hardware vil gi M$ all kontroll over pc'en DIN!!! (les meir her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...65&forum=25&12)

 

grunnen til at ting er modda/cracket er at produsenten gir deg "lov" til dette.... (stort sett er det eit spørsmål om økonomi)

 

og korleis veit du korleis du kan knekke dette, viss internett blir basert på dette systemet?? (alt som er FY blir sensurert)....

 

kanskje er dette meget dystre tankar, men det er ein grunn til at mange tenker dei samme tankane....

 

viss ikkje me passar på blir kanskje dette framtiden??: http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 22:35, skrev minimum payne:

pytt, sier nå jeg.

begynte med pc for 3 år siden fordi det var morro da.

hvis det blir kjipt på ett tidspunkt så lar jeg det bare være?

uansett så spionerer jo mediaplayeren min så mye på meg at det er ikke nøye hva de lager i fremtiden,

har dere sett hva som skjer når dere spiller av en film i mediaplayer? modem lampa blinker som gesatt, selv om filmen har blitt spilt av før, ikke si meg at mediaplayeren søker etter codek, nix det er nok rapportering som foregår.


 

kanskje divx'en din slutter å virke når M$ avinstallerer codec'en din??? :wink:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4079034

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-27 04:13, skrev Sleepers-Neo:

Vil bare si at Bill Gates skal være JÆVLIG glad for at jeg ikke er rik, for da hadde det stått en Hitman på hvert gatehjørne og venta på han nå!!!


Microsoft prøver å ta fra oss friheten våres, noe må gjøres!!!!!!


 

høyrte eg kronerulling??? :smile: :wink:

Lenke til kommentar

Hvis palladium og all denne andre dritten gjennomføres så kaster jeg pc'n ut av vinduet og blir tømmerhogger i sibir. Orker ikke holde på med pc hvis "Billy Boy" :razz: skal sitte å se alle mine erotiske filmer med meg (men d gjør han vel allerede ?), men hvis han tar fra meg retten til å f.eks slette ting i windows som jeg ikke liker (f.eks kernel32.dll, dette har bill prøvd på mange ganger men jeg har outsmarta han hver gang med flitti bruk av dos), da skal jeg bli griserøkter i en liten lansby i Kina.

 

Ps: er dritt banning eller?

 

BTW: Lettvann.tk (sugen hjemmeside, kule mp3'er :wink: )

 

[ Denne Melding var redigert av: Ole_bob på 2002-10-28 03:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 03:23, skrev Ole_bob:

Hvis palladium og all denne andre dritten gjennomføres så kaster jeg pc'n ut av vinduet og blir tømmerhogger i sibir. Orker ikke holde på med pc hvis "Billy Boy" :razz: skal sitte å se alle mine erotiske filmer med meg (men d gjør han vel allerede ?), men hvis han tar fra meg retten til å f.eks slette ting i windows som jeg ikke liker (f.eks kernel32.dll, dette har bill prøvd på mange ganger men jeg har outsmarta han hver gang med flitti bruk av dos), da skal jeg bli griserøkter i en liten lansby i Kina.


Ps: er dritt banning eller?


BTW: Lettvann.tk (sugen hjemmeside, kule mp3'er :wink: )


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ole_bob på 2002-10-28 03:26 ]</font>


 

 

jepp,samme sier jeg :smile:

Du får si i fra hvis du trenger en tømmerhogger til.

Hvis ikke prisene på software,samt dvd filmer og cd'r synker bektraktelig i fremtiden da.

Har mine tvil..plateselskapene spytter jo ut all muligens møkk nå for å tjene mest mulig penger.

Alt i fra remixa bombi bjørn låter til Spritney Bears.

Dem skulle være glade til for at folk i det hele tatt bruker linja si på å laste ned slikt.

Men,men..alle har sikkert hver sin smak.

Blir det slikt overvåkings system i fremtiden,så kjøper jeg meg hytte på skauen og tar med stanga og dyrker friluftshobbyen for fult igjen :grin:

Hadde kanskje ikke skadet..blir jo nerd på heltid med alle de nye spella som kommer nå..hehe

Lenke til kommentar

Forbud, sperringer og trisk fra HW/SW produsenter for å ta knekken på piratkopiering har aldri fungert - det vil det neppe gjøre denne gangen heller.

 

 

Er det programvare jeg bruker synes jeg det kan være realt å betale for det (er jo ikke som det er gratis å lage) men at dette kommer til å stoppe piratkopiering er ikke en tanke som engang har streifet meg.

For orden skyld, både Intel og AMD's kommende prosessorer skal inneholde dette.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 21:51, skrev Papirpose:

Jeg er ikke bekymret, selv om dette kommer. Noen finner alltid en utvei, et lite smutthull. Modchips til PC - hvorfor ikke? :smile:



Greit nok at du kan installere modchipi din pc, men vil alle dei du kjenner og alle firma som du kan tenkes å utveksle info med i framtida gjere det same?

 

Det jelp ikkje om ein liten brøkdels promille av dei som har pc sett i modchip når dei ikkje kan kommunisere med dei 99,99 prosent andre som brukar pc.

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke noe å hoppe i taket for, Pentium 3 prosessorene inneholdt jo også noe sånt, et serial tror jeg.

 

Selvfølgelig vil jo musikk og filmselskapene hindre i at tyver stjeler fra de, og jeg er jo selvfølgelig enig, jeg hadde nok også tenkt i de baner.

 

For de som kopierer alt og alle, trenger likevel ikke å bekymre seg. Alt kan crackes, det finnes ingen idiotsikre systemer, og alt dette som har blitt skrevet om er trolig cracket innen noen timer det har ankommet markedet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 15:14, skrev Ola PeK:


Tror ikke det blir noe problem du.

De har aldri i PC'ens historie klart å lage et Sikkert produkt som ikke kan modifiseres eller "crackes". Hvorfor skulle du ikke kunne komunisere med ander hvis man bruker en "modchip" de klarere nok å lage den slik at at denne ULTRA futuristiske hardware'n ikke merker at den er der engang. Som en annen sa lenger opp. En krets krever bare en motkrets.


Kommer sikkert en software patch som snur opp ned på alt til&med.


Bekymrer meg ikke for dette anti piracy tullet. Klarer dem virkelig å gjennomføre det å det virker skal jeg på fulltids jobb i sibir med flere fra forumet her. Noe som er VELDIG tvilsomt!


Dere husker vel at Windows XP var "umulig" å cracke?

Den var allerede ferdig lenge før XP kom ut.

De som vil holde på med piracy har ingenting å frykte tror nok jeg.


 

Når krypteringen begynner å sitte i hardware blir problemene langt større. Du vil aldri få lagt inn crackene fordi programmet ikke har den korrekte digitale signaturen. Greier du (eller i det heletatt PRØVER) å cracke Fritz-chippen risikrerer du å få lite hyggelige personer på besøk med finnlandshetter og MP5. Det var det siste du så av det frie liv noen gang.

 

Naivitet i denne sammenheng er meget skummelt. "Det er sikkert noen som klarer å bryte denne teknologien på en ulovelig måte uansett, så det er ikke så farlig..." Man må stoppe slik teknologi lenge før det blir introdusert!

 

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-10-29 16:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 15:36, skrev cky:

Dette er vel ikke noe å hoppe i taket for, Pentium 3 prosessorene inneholdt jo også noe sånt, et serial tror jeg.


Selvfølgelig vil jo musikk og filmselskapene hindre i at tyver stjeler fra de, og jeg er jo selvfølgelig enig, jeg hadde nok også tenkt i de baner.


For de som kopierer alt og alle, trenger likevel ikke å bekymre seg. Alt kan crackes, det finnes ingen idiotsikre systemer, og alt dette som har blitt skrevet om er trolig cracket innen noen timer det har ankommet markedet.


 

min bekymrig er ikkje at det vert slutt på piratkopiering, sjølv om eg sikkert ikkje har betalt for alt som køyrer på maskina mi....

(lag ein sikker kopibeskyttelse til linux (som er ein åpent system), slik at all musikk/film vert lansert på denne plattformen i staden for :wink:

 

viss dette ender som M$ vil blir internett slik vi kjenner det i dag bli erstatta av noko liknande MSN-nett.... dvs ALLE køyrer windows, office osv. og alle er identifisert til alle tider!!!! viss du skriv noko i eit forum som dette er du IKKJE anonym, og dei har ikkje berre IP'en din, men maskina di og sikkert og ein personID... forresten blir du allerde grundig overvåka via ECHELON.... :wink:

 

å cracke ein kryptering/kopibeskyttelse vert sett på som terrorisme!!!! og du har kanskje lest kva USA/Russland osv tykkjer om terroristar????

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 17:22, skrev StudInc:

Quote:


Den 2002-10-29 15:36, skrev cky:

Dette er vel ikke noe å hoppe i taket for, Pentium 3 prosessorene inneholdt jo også noe sånt, et serial tror jeg.


Selvfølgelig vil jo musikk og filmselskapene hindre i at tyver stjeler fra de, og jeg er jo selvfølgelig enig, jeg hadde nok også tenkt i de baner.


For de som kopierer alt og alle, trenger likevel ikke å bekymre seg. Alt kan crackes, det finnes ingen idiotsikre systemer, og alt dette som har blitt skrevet om er trolig cracket innen noen timer det har ankommet markedet.


for ordens skyld: P3-prosessorane skulle ha ein serial som ID, men dette vart ikkje noko av pga at FOLKET nekta å kjøpe dette... NO er det ein ny kamp!!

(Faktisk var INTEL tvilande til dette, men så vart AMD med, og då har vel M$ true INTEL med....)

 

min bekymrig er ikkje at det vert slutt på piratkopiering, sjølv om eg sikkert ikkje har betalt for alt som køyrer på maskina mi....

(lag ein sikker kopibeskyttelse til linux (som er ein åpent system), slik at all musikk/film vert lansert på denne plattformen i staden for :wink:

 

viss dette ender som M$ vil blir internett slik vi kjenner det i dag bli erstatta av noko liknande MSN-nett.... dvs ALLE køyrer windows, office osv. og alle er identifisert til alle tider!!!! viss du skriv noko i eit forum som dette er du IKKJE anonym, og dei har ikkje berre IP'en din, men maskina di og sikkert og ein personID... forresten blir du allerde grundig overvåka via ECHELON.... :wink:

 

å cracke ein kryptering/kopibeskyttelse vert sett på som terrorisme!!!! og du har kanskje lest kva USA/Russland osv tykkjer om terroristar????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...