Gå til innhold

Taiyo Juden dvd-r kun i 16x?


Hefla

Anbefalte innlegg

Har kjøpt disse Taiyo Yuden platene fra pxp.no. På sidene til pxp står det "Nå i rendyrket 16x!" og på spindelen står det følgende:

CAUTION: New Standard 16X Speed DVD-R

This product is not suitable for use with dvd-r/w drives which do not comply with the new dvd-r specifications for 16x writing speed.

 

Har en BenQ dw1650, så den skal jo funke på 16x, men er det lurt å brenne filmer på 16x for godt resultat? Og er man nødt til å brenne disse platene på 16x?

 

Hallvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brenn de på 16x du, det er heller ikke noe problem å brenne de på lavere hastighet om ønskelig.

gammalost har lagt ut en scan av disse platene brent på 16x her.

 

Virker på meg som en del brukere tror det er viktigere med høy skrivekvalitet på plater som brukes til film? Dette er feil, det er viktigere med høy skrivekvalitet på plater som skal brukes til data.

Lenke til kommentar
Brenn de på 16x du, det er heller ikke noe problem å brenne de på lavere hastighet om ønskelig.

gammalost har lagt ut en scan av disse platene brent på 16x her.

 

Virker på meg som en del brukere tror det er viktigere med høy skrivekvalitet på plater som brukes til film? Dette er feil, det er viktigere med høy skrivekvalitet på plater som skal brukes til data.

5660041[/snapback]

 

 

Svir alle filmene mine på 16X jeg, og har ennå tilgode å oppleve feil i form av hakking etc.

Lenke til kommentar
Brenn de på 16x du, det er heller ikke noe problem å brenne de på lavere hastighet om ønskelig.

gammalost har lagt ut en scan av disse platene brent på 16x her.

 

Virker på meg som en del brukere tror det er viktigere med høy skrivekvalitet på plater som brukes til film? Dette er feil, det er viktigere med høy skrivekvalitet på plater som skal brukes til data.

5660041[/snapback]

 

Så det er bare en myte at data blir lagret "bedre" og "dypere" jo tregere man brenner?

Lenke til kommentar

Vet det fortsatt er endel som sverger til lave brennehastigheter på musikkcd`er.

 

Jeg er en av de, stort sett av gammel vane, men har fått det for meg at spilleren klarer å få mere nøyaktig data ut av platen da.

 

Men når det gjelder filmer, så har jeg som sagt ikke opplevd noe galt med de jeg har brent på 16X.

Lenke til kommentar
ikke for å være frekk men blir ikke dvd filmer lagret som data, altså 1 og 0 :p

5661859[/snapback]

Jo selvfølgelig :)

Men det jeg skal frem til, er at ved 1 bit feil på en dvd film ikke får noen spesielle konsikvenser(du merker det sannsyneligvis ikke en gang).

Men derimot 1 bit feil på et program kan gjøre det ubrukelig.

Lenke til kommentar
ikke for å være frekk men blir ikke dvd filmer lagret som data, altså 1 og 0 :p

5661859[/snapback]

Jo selvfølgelig :)

Men det jeg skal frem til, er at ved 1 bit feil på en dvd film ikke får noen spesielle konsikvenser(du merker det sannsyneligvis ikke en gang).

Men derimot 1 bit feil på et program kan gjøre det ubrukelig.

5661934[/snapback]

 

Men hvordan er feilsjekkingsalgoritmene i forhold til hverandre? Og på en film er du også avhengig av at man får dataene i realtime eller kjappere, noe som gjør at man ikke nødvendigvis rekker å lese ting omigjen osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...