Gå til innhold

Fordypningsprosjekt - bruk av kontraster i foto


Anbefalte innlegg

når man taler kontraster mellem folk, er kontrasten mellem rig og fattig vel ikke til at komme uden om. men utradisionelt er godt, billeder med en dybere mening giver helt sikkert et plus.

 

jeg tror man skal kombinere det at tænke sig godt om og være i marken. det skal nok give resultater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa i forrige innlegg, har begynt å miste litt troen på oppgaven nå. På grunn av problemer med å skaffe personer som kunne vært modell, siden resten av klassen jobber med sine egne prosjekter, så har det blitt litt tamt med egne bilder.

 

I den forbindelse lurer jeg på hva dere mener om dette bildet:

 

isabelle1.jpg

 

Har fått tilbakemeldinger om at kontrastfølelsen i det går litt vekk ved bruk av froskeperspektiv.

 

Grunnen til at jeg valgte det perspektivet er at jeg ville få vekk forstyrrende elementer, som andre lastebiler og bygninger, samtidig som jeg ville få med hele lastebilen.

 

Noen meninger?

 

Et annet bilde, som jeg også er litt i tvil om:

 

dukke_edit.jpg

Lenke til kommentar

Uten noen redigering utover størrelse, litt exposure og ramme:

 

isabelle2.jpg

 

EDIT:

 

Her er hva jeg har forestilt meg som forside, side to og siste side.

 

Forside:

post-31016-1142789912_thumb.png

 

Side to (før innholdsfortegnelse osv:

post-31016-1142789950_thumb.png

 

Siste side:

post-31016-1142789984_thumb.png

 

Bilder brukt på forside og bakside er stock photos.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Arti lite prosjekt du har gående her Fredrik. Likte bildet med jenta og lastebilen (aller best det hvor hun så ut til siden), men må si jeg liker redigeringa som phax gjordde på det. Der får ordet kontrast dobbel mening.

 

Likte også eggkartongen. Men synes du skulle brukt 'indirekte lys' som jeg nettop leste om i en annen tråd (passa godt det). Hvis det da ikke var meningen å få fram skyggen som en ekstra kontrast, men det synes ikke jeg kommer godt nok fram. Den ødela litt for det ellers flote bildet.

 

Forsiden, side 2 og baksiden syntes jeg ikke virket særlig lokkende. Tenker da på fargevalget. Ble litt for spakende for min smak. Men jeg liker koseptet med fly på forsiden mot fisk på baksiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...