Gå til innhold

Dell på krigsstien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal ikke nevne spesifikke saker, men har f.eks en mistanke om at en viss mulla ... (snip)

5641321[/snapback]

 

Det er morsomt hvor ofte folk som begynner en setning med "Skal ikke nevne spesifikke saker, men...", gjør akkurat det allikevel. ;)

 

Jeg lurte litt på det med at han er saksøkt i Frankrike, siden The Register sa han bodde i Spania. Det viser seg han har oppgitt en adresse i Charente i Franrike på registreringen av domenet, selv om websiden oppgir Menorca. Så han er vel kanskje hjemmehørende i Franrike.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg ser hvorfor Dell reagerer, men når etternavnet til Paul er Dell, så hadde ikke jeg brydd meg. Dette er jo ikke akuratt god reklame for Dell. Visst Dell vinner denne saken, så blir jeg ganske skuffet over samfunnet...

5640527[/snapback]

 

Det er en grunn til at det heter lov og rett. Hva som er loven, og hva som er rett er to helt forkjellige ting :D

Lenke til kommentar
Herre, dette viser hvor skrudd retts-systemet har blitt. Har du nok penger og advokater kan du saksøke hvem som helst for hva som helst. På tide å bytte ut hele rettsapparatet med kalde, kalkulerende roboter :p

5641781[/snapback]

 

 

Hehe, les "Gullhjelmen"(tegneserie) av Carl Barks, den ser på advokater på en genial måte :D

Lenke til kommentar

Rettssystemet i Frankrige må mangle penger, regner med at Dell (bedriften) taper saken mot Dell (personen), og kræver masser av penger i statlige saksomkostninger i tillegg - i tillegg til at Dell (personen) sikkert vil stevne Dell (bedriften) for sjikane eller noe tilsvarende - som Dell (bedriften) sikker og blir dømt til å betale saksomkostninger der og.

Lenke til kommentar

Denne saken får meg til å tenke på en annen webdesigner, Mike Rowe, da han fikk Microsofts advokater på nakken. Nettstedet hans, MikeRoweSoft.com, var altfor likt i uttalen sammenliknet med Microsoft.com..! Etter press fra MS, heter nå nettstedet hans MRStudios.net.

 

Jaja...lenge leve molbokulturen!

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Skal ikke nevne spesifikke saker, men har f.eks en mistanke om at en viss mulla ... (snip)

5641321[/snapback]

 

Det er morsomt hvor ofte folk som begynner en setning med "Skal ikke nevne spesifikke saker, men...", gjør akkurat det allikevel. ;)

Slik jeg har forstått det, er "mulla" en slags tittel(eller noe slikt), dvs man trenger ikke å sikte til en spesifikk person/sak :)

 

Kanskje heller Paul Dell skulle saksøkt Dell for å bruke etternavnet hannes?

Nå heter vel Micheal også Dell til etternavn, men dersom det faktisk er dette saken går i er jeg enig med "mobben" her inne. Trodde i utgangspunktet ikke at man kunne registrere vanlige fornavn, etternavn etc som merkevarer uten at det er assosiert med en logo eller liknende. Det er klart at dersom Paul Dell bruker Dell(PC produsentens) versjon av Dell(logo/font) hver gang han skriver etternavnet sitt, så kan jeg mer se hvorfor Dell reagerer.. dvs PC produsenten :)

Lenke til kommentar

Jeg mener helt alvorlig at mennesker som fører slike saksmål mot privatpersoner med summer så store at det vil ødelegge en persons liv burde bli dømt til døden med giftsprøyte evt nakkeskudd... man har ikke bruk for slike mennesker i verden og med en slik oppførsel viser de at de ikke fortjener å leve bandt oss.

 

Lei en person og ta livet av disse menneskene så fort som mulig.

Lenke til kommentar

 

Men i bunn og grunn er vel dette høyst unødvendig muskelbruk fra corporate lawyers, som truer med å gjøre fyren bankerott hvis han ikke er snill. IMHO skulle det være tilstrekkelig - om Dell i det hele tatt har et rimelig krav på navnet - og gå til sak for å få rettighetene til det, uten å kreve erstatning. Det er vel rimelig vanskelig å se at de har lidd noe tap på dette.

 

5640917[/snapback]

 

Det er normal praksis å komme med et svært "luftig" krav, som virker avskrekkende nok til at motparten trekker seg. Hvis nå Paul Dell vil krangle seg opp i rettsystemet, og taper , blir nok summen mye lavere...

Elsker strategi :cool:

Lenke til kommentar

Sant nok.

 

Kanskje burde loven vært endret slik at erstatningskrav måtte være rimelige, det vil si fundert i faktisk dokumenterbare forhold, og at den slags "avskrekkingsmanøvre" i seg selv kunne medføre at søksmålet ble avvist. Det kunne muligens medføre en viss edruelighet. (Ikke at jeg vet hvordan fransk lov fungerer på dette området.)

 

Spørsmålet er selvsagt om kravet skal være rimelig for den saksøkte eller saksøkeren. Hvis du eller jeg påfører et annet menneske eller foretak tap i milliomklassen, skal erstatningen beregnes ut fra det faktiske tapet, eller ut fra vår økonomi? Svaret er ikke opplagt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Dette er helt tåpelig av dell (firmaet); nå har mitt hat til dell (firmaet) vokst enda et hakk. Sånn systemet fungerer i dag er det vel ikke lenge før man kan bli saksøkt bare for å ha ett etternavn i det hele tatt.

5646575[/snapback]

 

Hehe, det er ikke så lenge siden folk ble pålagt å ha etternavn :) Det er bare en familie i Norge som ikke har etternavn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...