Gå til innhold

XBOX 360 Soneinndeling spill


dizx

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bor i Thailand, og her selger de Amerikansk versjon av X360 for ca 3000,- NOK. Jeg vurderer å kjøpe. :hmm:

 

Men.. flytter jeg tilbake til Norge, kan jeg da spille europeiske spill med den? Er det noen soneinndeling eller andre begrensninger?

 

PAL/NTSC tenker jeg ikke på, da jeg skal benytte LCD/HDTV uansett.

 

Noen som har no info rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg bor i Thailand, og her selger de Amerikansk versjon av X360 for ca 3000,- NOK. Jeg vurderer å kjøpe.  :hmm:

 

Men.. flytter jeg tilbake til Norge, kan jeg da spille europeiske spill med den? Er det noen soneinndeling eller andre begrensninger?

 

PAL/NTSC tenker jeg ikke på, da jeg skal benytte LCD/HDTV uansett.

 

Noen som har no info rundt dette?

5639732[/snapback]

 

På enkelte spill mener jeg det er soneinndeling. Men det er også sonefrie spill der ute. Veit at en del på forumet her bestilte noen spill fra statene tidligere i vinter da de kom ut tidligere der. Jeg tror ikke det blir noe kjempeproblem fra hvis du flytter tilbake til Norge fordi du kan importere spill fra statene - eneste "problemet" er vel at du kanskje får spillene noe billigere (med forbehold hvor mye toll det blir) og tidligere på en del titler.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Skal til USA i neste uke, og blir der i noen måneder. Vurderer også å kjøpe en amerikansk boks. Hvilken strømforsyning er det på 360'en? Tar den alt mellom 100 og 240 V, eller må jeg skifte den ut når jeg kommer tilbake igjen? Mener å ha sett at strømforsyningen er ekstern, og ikke intern som i den første Xboxen.

 

Er det noen som har en amerikansk boks her, som kan si noe om fordeler/ulemper?

Lenke til kommentar

Vanligvis er det ikke noe problem. Husker bare at den første Xboxen hadde en kresen strømforsyning, som kun tok 220-240V. Kjøpte en som kunne switche fra Japan, og som funket fint i USA, men som eksploderte da jeg kom tilbake til Norge igjen. Hadde heldigvis tatt vare på den originale, og satte den tilbake igjen for å vekke boksen til liv igjen :)

Lenke til kommentar
Er det filmene som lagger, eller spillene, og hva mener du med lagger? Har du satt den opp på 60Hz når du forsøker å kjøre noe fra sone 1?

5648772[/snapback]

Mente film,det gjelder faktisk også noen sone2 film og for dem hjelper det å forandre på 50/60,noen ganger hjelper det også å pause filmen 2-3 ganger,men har fått opplyst fra 360support at maskinen kun kjører sone2 smertefritt.Lagginga er hopp i filmen med ujavne mellomrom og lipsyncroen er helt ute av styring..

Lenke til kommentar

Er i USA nå, og sjekket tilgjengeligheten hos den nærmeste EB-Games i går. De tar imot forhåndsbestillinger igjen i morgen, og de sa jeg var sikker på å få en før jeg skal tilbake til Norge igjen til påske. Da har også Oblivion kommet ut. En pris på 400 USD (2700 NOK) for en premium-boks er heller ingenting å si på. Er i alle fall glad for at jeg avbestilte den jeg hadde forhåndsbestilt i Norge i mangel på gode titler før jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...