Gå til innhold

Høyere utdanning 06-07: Hva har du valgt?


Ueland

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har forbedret noen av karakterene dine (tatt fag på nytt) er du i primærkvoten. 40% av studieplassene ( = 12 plasser) er satt av til søkere i primærkvoten. Kommer du ikke inn under primærkvoten konkurrerer du i ordinærkvoten (resten av plassene) sammen med de som ikke fikk en av de 12 primærplassene.

 

Om du kommer inn vet vi ikke før opptaket er gjennomført, da det avhenger av de andre søkerene sine karakterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke har forbedret noen av karakterene dine (tatt fag på nytt) er du i primærkvoten.

6395927[/snapback]

Eller tatt militæret eller fått alderspoeng? Det er vel kun same-poeng og kvinne-poeng osv. som blir tatt med i primærkvoten, av de poengene som kommer utover de du får i tradisjonell utdanning?

Lenke til kommentar

jeg har ikke vært i millitæret, og jeg fyllte 20 år i år. jeg har heller ikke forbedret noen karakterer.

 

men, du sier at 40% av studieplassene er reservert de med primær.

og som du også sier er 40% av 30 plasser = 12 plasser... og det er 15stk som har søkt med primær, så sjangsen er jo ganske stor for at jeg er en av de 12 som får plass...! belager meg på at jeg kommer inn jeg... jippi.

Lenke til kommentar
Eller tatt militæret eller fått alderspoeng? Det er vel kun same-poeng og kvinne-poeng osv. som blir tatt med i primærkvoten, av de poengene som kommer utover de du får i tradisjonell utdanning?

6398372[/snapback]

 

Har du 3 poeng for avtjent verneplikt / folkehøyskole / 60 studiepoeng blir disse, sammen med mulige alderspoeng, lagt til vitnemålet du bruker i primærkvoten. Primærkvotepoeng + slike ekstrapoeng utgjør poengsummen du konkurrerer i ordinærkvoten med.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Har fortsatt ikke bestemt meg hva jeg skal, men har Siv.øk på NHH som førstevalg, så Ind.øk, Årsstudium i Bedriftsøkonomi, Informatikk og andre økonomistuder nedover.

 

Vil kanskje bli flygeleder, men da må man være 19 og det er bare 10 som kommer helt inn hvert år. Jeg fyller ihvertfall opptakskravene da. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til dere som søker NanoTeknologi på NTNU:

 

Nanotek er et nytt fag fra og med i år på NTNU og i Norge.

De har jobbet det siste året med å bygge en virkelig fet nanolab ut ifra det jeg har skjønt og det ser ut som dette blir virkelig bra.

 

Det er dog ikke mange plasser på studierettningen og siden det er helt nytt så regner jeg med det blir nokså vanskelig å komme inn.

 

Regner med det sikekrt blir litt turbulens siden dere som blir tatt opp i år er det første kullet og må bane vei. Teste ut fag. Undervisningsmåter. Lab-forsøk.

 

Bare krysse fingrene for dere som har søkt og lykke til med opptaket!

Snakkes på Moholdt/Samfundet/Festningen/Marinen med en kald pils ila. høsten! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...