Gå til innhold

Patch 1.21 på vei, BF2 EF utsatt

Anbefalte innlegg

Skrevet
Som jeg sa i bf.no forumet, når denne patchen har kommet og alle kjente buggs er fikset så skal jeg vedde en tier på at nye buggs dukker opp...

5638191[/snapback]

Vet ikke om du har så mye peiling på programmering, men jeg kan hvertfall fortelle deg det, at det nesten er umulig å få til noe helt bug-fritt, for å si det slik! Når man retter opp eksisterende feil, hender det veldig ofte at det kommer nye... Just as you know..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Som jeg sa i bf.no forumet, når denne patchen har kommet og alle kjente buggs er fikset så skal jeg vedde en tier på at nye buggs dukker opp...

5638191[/snapback]

Vet ikke om du har så mye peiling på programmering, men jeg kan hvertfall fortelle deg det, at det nesten er umulig å få til noe helt bug-fritt, for å si det slik! Når man retter opp eksisterende feil, hender det veldig ofte at det kommer nye... Just as you know..........

5640250[/snapback]

Godt forsøk på å redde Dice/EA der gitt! :tease: De fleste andre spill får det til ganske bugfritt, så det der biter jeg ikke på. Dessuten skal de faktisk TESTE patchen før de gir den ut. Jeg er sikker på at de hadde funnet alle bugsene om de hadde spilt spillet en dag...

Skrevet (endret)

jaja....

Får håpe di toner aa osv ned litt.

Å fly handler meir om flaks enn dyktighet,synes ivertfall eg...

Er du locked on så blir du en flygende skrap 99% av tiden.

3ganger har eg greid å vri flyet unna rakkettene nå eg er locked on.

Samme viss du har en locked on så treffer du uansett,har opplevt at eg skulle skyte ned 1 helikopter bommet somm f*en men rakketene gikk rundt og plutsligt traff di lenge etter eg hadde pasert d,slik bør d ikke være... :p

Endret av terhi
Skrevet

5638191[/snapback]

5640250[/snapback]

Godt forsøk på å redde Dice/EA der gitt! :tease: De fleste andre spill får det til ganske bugfritt, så det der biter jeg ikke på. Dessuten skal de faktisk TESTE patchen før de gir den ut. Jeg er sikker på at de hadde funnet alle bugsene om de hadde spilt spillet en dag...

5640416[/snapback]

Et spill som BF2 er nesten umulig å teste skikkelig, da alt må gjøres manuelt og det er veldig mye å teste ut. Så bugs som kommer av og til er veldig vanskelige å fange opp uten å bruke mye tid. Men denne gangen skal de bare fikse bugs og ikke forandre så mye på funksjonene i spillet, så ting bør gå glattere for dem nå.

Skrevet

5638191[/snapback]

5640250[/snapback]

5640416[/snapback]

Et spill som BF2 er nesten umulig å teste skikkelig, da alt må gjøres manuelt og det er veldig mye å teste ut. Så bugs som kommer av og til er veldig vanskelige å fange opp uten å bruke mye tid. Men denne gangen skal de bare fikse bugs og ikke forandre så mye på funksjonene i spillet, så ting bør gå glattere for dem nå.

5640503[/snapback]

unnskyld meg, men: bullshit.

vanskelig å teste? Hvor mange ivrige spillere tror du det er som ville hoppet på muligheten til å teste en ny patch før offisiell release? GANSKE mange. "open beta" testing er noe de burde ha gjort fra dag 1, iallefall på patcher, om muligens ikke expansion packs.

Bugs som serverlister som ikk oppdaterer seg skikkelig, filtre som ikke fungerer..hvor lang tid tar det å teste ut? omtrent like lang tid som det tar for serverlista å oppdatere seg...

Skrevet

5638191[/snapback]

5640250[/snapback]

5640416[/snapback]

Tror vel kanskje den uttalelsen burde vært moderert litt. Jeg tror de fleste spill som presser grensene på grafikk, og som i tillegg forsøker å være nyskapende innenfor gameplay, ender opp med å bli lansert med mange Bugger.

Problemet er ikke enestående for EA og Dice. Se det slik da. Hadde det ikke vært for at konseptet med BF2 hadde vært så sinnsykt bra, og at utførelsen i utgangspunktet fenger veldig, så ville heller ikke folk ha spilt det.

Hvis man ser på BF2 sammensatt så er det egentlig veldig omfattende og det er mange momenter som skal funke sammen for at det skal bli et strømlinjeformet spill

De fleste spill på PC blir idag lansert før de er "ferdig". Dette er fordi utgiverne ønsker å få det ut på markedet. De fleste spillene har da blitt testet i mange timer, men det er ikke til å legge skjul på at den eneste testingen som faktisk kan gi en god pekepinn om forskjellige problemer kommer når man får brukerne igang.

Det er 1000vis av forskjellige oppsett av PCer rundt omkring, og det er tilnærmet umulig for utgiverne å teste alle kombinasjone med Hardware. Her dukker en del problemer opp.

Lurer på om ikke folk hadde sutret litt dersom EA hadde insistert på å sitte med BF2 uten å utgi det -"fordi det ikke er perfekt" også.

Min reaksjon på alle de trådene jeg ser er at folk må slutte å sutre, kom med noe konstruktivt og forsøk å gi tilbakemelding til de som faktisk kan gjøre noe med det.

Det jeg faktisk kan skjønne er at folk forbanner EA for dårlig support når brukerne (les:kjøperne) faktisk engasjerer seg for å forbedre produktet. Det er her de burde skjerpe seg.

Skrevet

5638191[/snapback]

5640250[/snapback]

Godt forsøk på å redde Dice/EA der gitt! :tease:

5640416[/snapback]

Ikke noe forsøk på å redde noe som helst det der, men en enkel forklaring av virkeligheten! Prøv deg som programmerer du :yes:

Skrevet (endret)
Tror vel kanskje den uttalelsen burde vært moderert litt. Jeg tror de fleste spill som presser grensene på grafikk, og som i tillegg forsøker å være nyskapende innenfor gameplay, ender opp med å bli lansert med mange Bugger.

Problemet er ikke enestående for EA og Dice. Se det slik da. Hadde det ikke vært for at konseptet med BF2 hadde vært så sinnsykt bra, og at utførelsen i utgangspunktet fenger veldig, så ville heller ikke folk ha spilt det.

Hvis man ser på BF2 sammensatt så er det egentlig veldig omfattende og det er mange momenter som skal funke sammen for at det skal bli et strømlinjeformet spill

De fleste spill på PC blir idag lansert før de er "ferdig". Dette er fordi utgiverne ønsker å få det ut på markedet. De fleste spillene har da blitt testet i mange timer, men det er ikke til å legge skjul på at den eneste testingen som faktisk kan gi en god pekepinn om forskjellige problemer kommer når man får brukerne igang.

Det er 1000vis av forskjellige oppsett av PCer rundt omkring, og det er tilnærmet umulig for utgiverne å teste alle kombinasjone med Hardware. Her dukker en del problemer opp.

Lurer på om ikke folk hadde sutret litt dersom EA hadde insistert på å sitte med BF2 uten å utgi det -"fordi det ikke er perfekt" også.

Min reaksjon på alle de trådene jeg ser er at folk må slutte å sutre, kom med noe konstruktivt og forsøk å gi tilbakemelding til de som faktisk kan gjøre noe med det.

Det jeg faktisk kan skjønne er at folk forbanner EA for dårlig support når brukerne (les:kjøperne) faktisk engasjerer seg for å forbedre produktet. Det er her de burde skjerpe seg.

5640552[/snapback]

Hallo?? Spillet har vært ute siden juni(eller var det juli?) 2005, og fortsatt er det MASSE bugs! Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen skal være helter og beskytte EA/Dice...

EDIT: Fjerna litt quote

Endret av sablabra
Skrevet

Etter det jeg har hørt. Ble 1.2 testet med klaner. Det ble både spilt klanmatcher mellom Dice og andre klaner. Filmene som ble sluppet, ble vist lekket av spillere, det samme med den lekkede patchen.

Men i og med at buggene tydeligvis varierer mellom PC og PC, server og server. ER dem nok vanskelige å oppdage. Nå taler jeg bare for meg selv, men de fleste buggene dere snakker om, har jeg aldri sett eller opplevd. Eneste buggen jeg har hat er TVG og Eryx/sraw.

Skrevet

Nå må dere skjerpe dere. Hvis dere er så utrolig missfornøyde, så slutt å spill da!! Så slipper dere denne frustrasjonen! Jeg syntes nå det er gøy, selv om det til og med er noen bugs. Det ødelegger da ikke hele spillinga! Nei, slutt å spill hvis dere ikke liker det! Så slipper vi sånn sipping og klaging!!

Skrevet

Er glad for at Dice ikke testet i flere måneder før lansering jeg! Pga det så kan vi spillere få spilt spillet lengere, og som vanlig pseron så er det få bugs du legger merke til. Og kommer du over en så drit i det og start på nytt.

Beste spill er det nå uansett! :love:

Skrevet
Er glad for at Dice ikke testet i flere måneder før lansering jeg! Pga det så kan vi spillere få spilt spillet lengere, og som vanlig pseron så er det få bugs du legger merke til. Og kommer du over en så drit i det og start på nytt.

Beste spill er det nå uansett! :love:

5640812[/snapback]

Helt enig! Kommer du over en bug, så drit i den og start på nytt! Hvor nøye og viktig er det?

Skrevet
Nå må dere skjerpe dere. Hvis dere er så utrolig missfornøyde, så slutt å spill da!! Så slipper dere denne frustrasjonen! Jeg syntes nå det er gøy, selv om det til og med er noen bugs. Det ødelegger da ikke hele spillinga! Nei, slutt å spill hvis dere ikke liker det! Så slipper vi sånn sipping og klaging!!

5640778[/snapback]

Buggene fra 1.2 er jo faktisk helt for*****

Der ER noe å klage for! Om vi ikke klager, hva blir da gjort? Ingenting!

Skrevet

5640778[/snapback]

Buggene fra 1.2 er jo faktisk helt for*****

Der ER noe å klage for! Om vi ikke klager, hva blir da gjort? Ingenting!

5640850[/snapback]

Ja, vi må få lov til å si ifra, men hvordan sier folk ifra? Jo, at EA og Dice suger. Det er ikke mange som sier hva som kunne vært gjort annereledes, men bare klager på EA og Dice. Jeg er overbevist om at de gjør så godt de kan, og at de har peiling de som sitter å lager spillet! Det er jo ett stort sett veldig bra spill, så noe må de jo kunne? (og so what om du kommer over en bugs? For min del og veldig mange andre sin del, så er ikke det verdens undergang...)

Skrevet

vanskelig å teste? Hvor mange ivrige spillere tror du det er som ville hoppet på muligheten til å teste en ny patch før offisiell release? GANSKE mange. "open beta" testing er noe de burde ha gjort fra dag 1, iallefall på patcher, om muligens ikke expansion packs.

Bugs som serverlister som ikk oppdaterer seg skikkelig, filtre som ikke fungerer..hvor lang tid tar det å teste ut? omtrent like lang tid som det tar for serverlista å oppdatere seg...

5640528[/snapback]

Jeg antar du ikke har så mye innsikt i programvareutvikling, så du er unnskyldt.

Når jeg sier vanskelig å teste så mener jeg at Battlefield2 ikke kan testes ved å kjøre noen programmer og se om de returnerer korrekt verdi. De må inn i spillet og prøve alle mulige kombinasjoner av ting som kan gjøres. Og det helst etter hver eneste store forandring. Den serverlista tingen er en typisk bug som bare kommer frem når det er veldig mange servere å holde styr på. Det var nok ikke så veldig mange servere oppe når de drev og debugget BF2 for release...

Hvorfor de ikke har hatt public beta før vet jeg ikke, men de har nok sine grunner. Kanskje testingen viser for mye hvordan BF2 er satt sammen og bygd opp, og det er noe ingen utviklere vil vise frem, så sant de ikke har perfekt kode da. Noe jeg tviler på at BF2 har :!:

Skrevet

5640528[/snapback]

Jeg antar du ikke har så mye innsikt i programvareutvikling, så du er unnskyldt.

Når jeg sier vanskelig å teste så mener jeg at Battlefield2 ikke kan testes ved å kjøre noen programmer og se om de returnerer korrekt verdi. De må inn i spillet og prøve alle mulige kombinasjoner av ting som kan gjøres. Og det helst etter hver eneste store forandring. Den serverlista tingen er en typisk bug som bare kommer frem når det er veldig mange servere å holde styr på. Det var nok ikke så veldig mange servere oppe når de drev og debugget BF2 for release...

Hvorfor de ikke har hatt public beta før vet jeg ikke, men de har nok sine grunner. Kanskje testingen viser for mye hvordan BF2 er satt sammen og bygd opp, og det er noe ingen utviklere vil vise frem, så sant de ikke har perfekt kode da. Noe jeg tviler på at BF2 har :!:

5641161[/snapback]

Jeg snakker ikke om ved release, jeg snakker om nå i dag. Jeg vet GODT at det er utrolig mange variabler som kan klikke og mye som ikke kan oppdages før du setter det i produksjon. Har drevet endel med det selv...:roll:

Den buggen er LETT å oppdage 1 eller 2 dager etter release av spillet. Det betyr at den serverliste buggen har vært kjent i nærmere ett år nå uten å bli fiksa. Og etter, hva? 4 eller 5 patcher, burde man anta at en bug som hander om å sortere en liste og filtrere bort enkelte linjer ikke burde være alt for vanskelig å få kontroll på...

Det er det største problemet jeg har med DICE akkurat nå. At bugs som har eksistert siden begynnelsen ikke har blitt fiksa ennå.

Fi tag på friendlies er også en bug som har eksistert siden tidenes morgen som ennå ikke er fiksa (var ikke fiksa i 1.12 og 1.2 gjorde det hele bare værre skal vi tro dem som spiller spillet mer enn jeg har giddet etter 1.2)

Skrevet

En av de tingene som er så herlig med BF2 er at spillet er så utrolig omfattende. Jo mer omfattende, jo mer bugs. men jeg har enda ikke funnet en bug som gjør spillet kjedelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...