Gå til innhold

Tord-company, latterlig nettbutikk :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjesteboken er låst p.g.a dere! Bilde som vises over er ikke tatt av Foto-TKB. Det er amatør-foto av Odd H. E.

5631339[/snapback]

 

Hvor gammel er du egentlig?

 

edit: glem det, så på siden at du var 15...

Noe som vil tilsi at du knapt vet hva Brønnøysundregisteret er :p

 

Men, hvis jeg skulle kjøpt noe fra deg, da har jeg to ukers angrerett sant?

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Jeg må bare si, jeg fant et nytt gullkorn:

NYHET! Nå kan du søke etter oss i Google, Sesam, Sol og Yahoo! Vår popularitet har steget enormt og dette kommer til å fortsette fremover melder Statistisk Sentralbyrå!

Jeg tror ikke SSB overhodet er klar over Tord Companys eksistens, Tord. Du farer med løgn og fanteri!

 

Og i den grad Tord Companys popularitet har steget må det være nettopp på grunn av diskusjon.no. Husk: all PR er god PR :)

 

Du har i hvert fall gitt meg en god latter.

Lenke til kommentar

Det jeg savner er en Visjon og en forretningside..

 

Ser at han beskriver butikken som en "altmuligbutikk" men det er ikke særlig beskrivende for hvilket behov han prøver å dekke hos sine kunder. Jeg har ikke fått med meg helt hvilket kundesegment han egentlig sikter seg inn mot heller.

 

Et eneierforetak har en registreringsplikt gitt av "Lov om registrering av foretak."

      For enkeltpersonforetak skal registeret inneholde opplysninger om:

1.

Foretaksnavn

 

2.

Innehaver

 

3.

Hva slags næringsvirksomhet som skal drives

 

4.

Forretningskommune og adresse

 

5.

Daglig leder dersom foretaket har dette.

 

Videre forteller samme loven

      Foretak som er registreringspliktig, skal meldes til registeret før næringsvirksomheten begynner.

 

 

Etter det jeg har lært så er ikke eneierforetak en juridisk person. Jeg tror derfor ikke at et eneierforetak kan være medeier i et annet selskap.

 

Mye fine lover og forskrifter og ta hensyn til når man etablerer en bedrift.

 

Dersom bedriften det er snakk om faktisk ikke er registreringspliktig så har de fremdeles en regnskapsplikt og de må meldes i momsregisteret, mm.

Diverse årsrapporter med tilhørende nøkkeltall klarer jeg ikke å finne i nettbutikken det er snakk om.

 

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Tord:

Jeg formoder at alle inntekter fra denne og de andre sidene meldes inn til ligningsmyndighetene.

Videre håper jeg for din skyld at artistene du selger ringetoner fra, får sin del av inntektene.

Så opptatt av copyright som du er, så har du sikkert orden på det.

 

red: videre formoder jeg at dette er en lek, eller et skoleprosjekt. Og at det presiseres på nettstedet øyeblikkelig.

Hvis ikke påhviler det oss alle et moralsk ansvar å melde siden til myndigheter og TONO.

Endret av auditman
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...