Gå til innhold

Kulturo - ny side i HW-nettverket


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter intens jobbing bak lukkede dører er det endelig klart for lansering av kulturo.no. Kulturo er et nytt nettsted i HW-nettverket som vil tilby anmeldelser av høy kvalitet og dypere enn det man ofte ser i dagspressen, skrevet av skribenter med glødende interesse for temaet og med en høy bakgrunnskompetanse.

 

Frontrunner står denne gang for både logo og nettstedsutforming. Raymond Julin har jobbet med implementering og HTML/CSS.

 

Jeg ber om konstruktiv kritikk på både logo, nettsted og implementeringen. Ettersom de nye nettsidene ikke er 100% ferdige ber jeg dere først og fremst om å kommentere de vedlagte skissene. Nettsidene vil bli ferdigstillt frem mot sommeren.

 

På forhånd takk for all kritikk! :)

Håper dere liker de nye sidene.

 

Kulturo

post-23240-1140216726_thumb.jpg

post-23240-1140216731_thumb.jpg

post-23240-1140216736_thumb.jpg

post-23240-1140216742_thumb.jpg

post-23240-1140216842_thumb.jpg

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg reagerer på er hovedsaklig det dårlige skillet mellom sideheader og reklameheaderen. Noen ganger (avhengig av hvilken reklame som vises) kan det se ut som om reklamen er den faktiske sideheaderen. Ikke bra. Ellers er det litt uvant med lenker til søstersidene der det vanligvis er en undermeny eller noe slikt.

Karakterene som gies til et produkt skiller seg kanskje litt for mye ut fra resten av siden, de er egentlig for dominerende.

"Aktuelt"-boksen ser ved første øyekast ut som en stor reklameboks, men ved andre øyekast er den ganske så nydelig.

 

Liker spesielt fargebruken din :)

 

Bra arbeid!

Lenke til kommentar

Vil du ha kritikk på de bildene eller hvordan kulturo.no ser ut nå?

 

Noe jeg kan si nå: prøv å lage en litt mer hjelpsom 404 side. :)

 

Ellers er jeg enig med PT angående lenkene og fargebruken. Likte spesielt aktuelt boksen, men det finnes vel nok en bedre måte å løse det med den skrå "aktuelt" banneren? Selve "aktuelt" er veldig fint plassert, men bildet (den gjennomsiktige delen) tar en del plass, altså at lenken under blir dekt for, på en måte. En mulig løsning er å dele opp bildet i mindre biter.

 

Kanskje det hadde passet med litt hover på noen lenker? feks. at text-decoration:none. Ellers så hadde det vært litt mere praktisk dersom det var en annen farge på besøkte(visited) lenker.

 

Angående designet på kulturo.no.

Synes at det kanskje er litt unødvendig å ha to bilder som sier "Annonser" både over og under annonsen...

På samme bilde kan du også se at det lille bildet "Annonser" ikke er transparent men hvit bakgrunn, som passer dårlig inn når det er en annen bakgrunnsfarge.

post-85873-1140270855_thumb.jpg

 

Font størrelsen på søke-text-boksen var litt liten i forhold til hvor stor boksen egentlig er. (Altså, ikke submit knappen, men input type="text"). Jeg hadde satt opp tekst størrelsen, letterspacing til 1px og en line-height som er samme som høyden på input boksen minus padding.

post-85873-1140270834_thumb.jpg

 

Jeg synes at det hadde passet med litt padding på denne boksen som vises under. Muligens 3px eller noe.

post-85873-1140270873_thumb.jpg

 

Angående bildene:

Når jeg ser på bildene du har lagt opp så reagerer jeg litt på at det er tre søke felt. Det er muligens litt unødvendig å ha med "Søk på harware nettverket" siden dette ikke er hovedsiden.

 

Så lurer jeg også på hvorfor det står "om Amobil.no" underst.

post-85873-1140271530_thumb.png

 

 

Men jeg må si at jeg likte siden veldig godt. Den var veldig "velkommende" og fargene var perfekte! Stilig og stilren, og viktigst/best av alt, meget unik.

 

Bra jobba!

Lenke til kommentar

Klikker jeg meg inn på "nyheter" og "omtaler" så kommer jeg til veldig rene og pene sider. Jeg synes disse er mye bedre enn hovedsiden. Det er rett og slett for mange bilder/farger på hovedsiden. Jeg trodde også at "aktuelt-boksen" var reklame, siden den ikke er i ett med teksten...

 

Dere må få bort de effektene som gjør at jeg tror jeg ser på masse reklame. Jeg fikk et dårlig førsteinntrykk da jeg så på siden. Hva med mindre bilder som er plassert til høyre og teksten til venstre? (Sånn som "nyheter" og "omtaler" har?)

 

Dere skal ha ros for "nyheter" og "omtaler"-sidene. Her var det fin layout!

Logoen + banneret deres likte jeg også! :thumbup:

 

---

 

Forresten, bør dere ikke oppdatere begin.no når dere først er i gang?

Den siden er ikke direkte pen, og linkene på topp har forskjellige farger. Ser litt teit ut...

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Da tror jeg det er du som tenker som en homo, Dr.Ittsekk.

5625956[/snapback]

Det var ikke meningen å høres frekk ut selv om det later til at du tror det.

Jeg antar at det må ha vært homoflagget, den rosa himmelen og såpeboblene som fikk meg til å sitte med det inntrykket. Når det er sagt er det sikkert fordi jeg tenker som en homo at jeg har tolket det på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...