Gå til innhold

Hvilken scene i film har vert den dyreste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lista er oppdatert og inneholder de nyeste filmene som eks. King Kong, men med inflasjon (altså hva filmene ville ha kostet i dag) så når ikke denne opp på topp 5.

 

Her er topp 5 lista uten å ta hensyn til inflasjon, altså uten å ta hensyn til verdien av pengene, bare antallet.

 

King Kong 2005 $207,000,000

 

Titanic 1997 $200,000,000

 

Spider-Man 2 2004 $200,000,000

 

Troy 2004 $185,000,000

 

Waterworld 1995 $175,000,000

Lenke til kommentar
Jeg holder på å unnskylde gud for at jeg ikke vet hva cleopatra handler om.... :dribble:

5630440[/snapback]

 

la meg gi deg noen hint da.......... hvis du ikke har fulgt med på skolen......

Cleopatra, Egypt, Sfinx (ikke konfekt...) Pyramider, Alexandria, herskerinne, mumier...........og ikke minst FARAO som hun var i noen år. Google deg litt fram så finner du nok noe om henne.

Lenke til kommentar
Garantert en av Peter Jacksons filmer som innehar den rekorden.

 

I Ringenes Herre-filmene bygget de jo små byer fra scratch for at scenene skulle bli mer realistiske.

Som et eksempel vil jeg tro alle scenene i Kløvendal blir ganske kostbare hvis du tar med byggekostnadene.

5625250[/snapback]

 

Jeg har sett igjennom alt extramateriale til Ringenes Herre og mener å huske at de brukte veldig mye miniatyrer og bluescreen i Kløvendal...

Lenke til kommentar
Jeg har sett igjennom alt extramateriale til Ringenes Herre og mener å huske at de brukte veldig mye miniatyrer og bluescreen i Kløvendal...

 

I tillegg ja. Bakgrunner og landskapet rundt er vel stort sett lagt til i ettertid, mens de husene som var størst i bildet ble bygd.

 

Var en annen scene og, som jeg ikke husker navnet på. Se bilde på linken under.

Alle husene her er ekte. Hvertfall på utsiden. Og alt måtte og rives etterpå ( utrolig irriterende egentlig. Jeg hadde betalt mye for å kunne besøkt en av byene i filmen ). Siden det ikke var så mange scener derfra tror jeg de blir ganske dyre enkeltvis.

http://www.filmha.com/pictures/lord_of_the...gs_2_pic_09.jpg

Lenke til kommentar
Garantert en av Peter Jacksons filmer som innehar den rekorden.

 

I Ringenes Herre-filmene bygget de jo små byer fra scratch for at scenene skulle bli mer realistiske.

Som et eksempel vil jeg tro alle scenene i Kløvendal blir ganske kostbare hvis du tar med byggekostnadene.

 

Nope, der tar du helt feil. Ringenes Herre var en lavbudsjett-film, og de slet skikkelig med å skaffe sponsorer. Ringenes Herre er nok laaaaaangt ned på listen over dyreste filmer. Pluss at 99% av landskapet er CGI. Bare miniatyrer av kløvendal er bygd, samt deler der hovedpersonene blir filmet Close-up i trærne.

Lenke til kommentar
Garantert en av Peter Jacksons filmer som innehar den rekorden.

 

I Ringenes Herre-filmene bygget de jo små byer fra scratch for at scenene skulle bli mer realistiske.

Som et eksempel vil jeg tro alle scenene i Kløvendal blir ganske kostbare hvis du tar med byggekostnadene.

 

Nope, der tar du helt feil. Ringenes Herre var en lavbudsjett-film, og de slet skikkelig med å skaffe sponsorer. Ringenes Herre er nok laaaaaangt ned på listen over dyreste filmer. Pluss at 99% av landskapet er CGI. Bare miniatyrer av kløvendal er bygd, samt deler der hovedpersonene blir filmet Close-up i trærne.

5679830[/snapback]

 

Noe lavbudsjett er den vel neppe :roll:

Lenke til kommentar
Senkingen av Titanic (1997) er tidenes dyreste scene. Hvorfor? Jo, de bygde opp nesten hele skipet fra grunnen av. I de fleste nyere filmer fikses mesteparten via CGI, noe som er betydelig billigere.

5621266[/snapback]

 

har åsså hørt at detta e den dyreste scenen :)

Lenke til kommentar
nei eg kan heller ikkje tru at R.H. er ein lavbusjettsfilm..

5680197[/snapback]

 

Kan tenke meg at Ringenes Herre er de filmene det er brukt mest penger paa, siden det tok 8 aar og lage den. Men det er vel over 10 timer med film, saa blir litt dumt og sammenligne den med andre filmer..

 

Sant at de bygde opp mange smaabyer! Blant annent Edoras, som ble revet igjen etter innspillingen!

Lenke til kommentar
nei eg kan heller ikkje tru at R.H. er ein lavbusjettsfilm..

5680197[/snapback]

 

Kan tenke meg at Ringenes Herre er de filmene det er brukt mest penger paa, siden det tok 8 aar og lage den. Men det er vel over 10 timer med film, saa blir litt dumt og sammenligne den med andre filmer..

 

Sant at de bygde opp mange smaabyer! Blant annent Edoras, som ble revet igjen etter innspillingen!

5680272[/snapback]

Skal du ta hele trilologien så må du jo dele det totale forbrukket på 3.

Enig i at LOTR ikke ser ut som noen lavbudskjett film selv om det kanskje ikke er av de dyreste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...