Omar Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Raiding uten at alle members har CT_RaidAssist blir nok ganske annerledes ja. Får håpe ikke de banner hele modden, men setter regler for hva den kan inneholde og ikke. Decursive delen av CT_RA og Decursive kan folk leve uten. Jobben blir bare litt hardere.
Lucas Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Er main priest i både BWL og andre instancer, snart AQ, og for å være helt ærlig, så er jeg helt avhengiv av decursive, og hvis ikke denne addon hadde eksistert, så hadde vi ikke klart MC enda..
StarGazer Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Skrevet 17. februar 2006 Anngående kilder igjen: Blizzard plans to add digital signature checking for mods, to prevent the use of mods like Decursive. Details are not known at this stage as to when this will be implemented but designer Rob Pardo said that 'they're close'. Fra Blizzcon http://www.atomicmpc.com.au/article.asp?CIID=25431 Lucas:fint at noen er ærlig og viser hva addons betyr for raiding i wow. Men selv om jeg tror at enkelte addons gjør ting lettere, så ville nok stort sett de fleste guilda som raider BWL og sånn fremdeles ha klart seg uten addons.
Loeve Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Jeg bruker bare bossmods og selve vinduene. Og hva er det farlige med at WoW er for enkelt? Hvordan tror du det går mot Nefarian hvis alle skal sitte med vanilla-WoW og leke hardcore-gutter? Jeg ser ikke på CT_ra som en urettferdig mod, men som et supplement for noe Blizzard har "glemt" å legge til, nemlig et SKIKKELIG raidvindu. 5621299[/snapback] Et siste spørmål Loeve, er dette din første mmorpg? 5621396[/snapback] Dette er de MMORPG-ene jeg har spilt de siste 5 årene: Asheron's Call, Asheron's Call 2, Matrix Online, City of Heroes, Ultima Online, Everquest (kontoen har stått på løpende betaling i 4,5 år nå), Everquest 2, Guild Wars, Anarchy Online (spilte også dette i et par år), World of Warcraft, Saga of Ryzom, E.V.E Online, Star Wars Galaxies.. Vet jeg har glemt flere. Så nei, jeg er slettes ikke fersk innen MMORPG-sjangeren. edit: Dark Age of Camelot i nesten tre år, Toontown i omtrent to timer, Final Fantasy XI i et år og Lineage 2. Det er vel de aller fleste. Endret 17. februar 2006 av Loeve
mobilfreek Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 vis blizz ikke liker det kan de gi en warning og så poste det på www.wow-europe.com/en.. de kan ikke banne uten vidre
Thel Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Decursive er ikke noe must, på det sekundet du har imellom med CD, så rekker du å finne neste offer. CTRA er derimot noe som bør holdes lovlig, ettersom det egentlig bare forbedrer raid interfacen, greit, det har et par boss warnings etc, men ikke noe som gjør spillet ufattelig mye lettere.
Sponis Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 vis blizz ikke liker det kan de gi en warning og så poste det på www.wow-europe.com/en.. de kan ikke banne uten vidre 5623488[/snapback] Ehm, Blizzard kan banne så mye de vil, vist de vil kan de banne deg fordi du er norsk.
AndyG Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Et argument for å forsvare slik addons er jo nettopp det at de gjør ikke annet enn å benyttet funksjoner som allerede eksisterer i spillet. Man kan ikke trylle med addon Det kan du dog med 3. parts programvare, og det er dermed ikke lov. Men så er spørsmålet om det er hensiktsmessig å fjerne funksjonene disse addonsene bruker, antakelig ikke, siden de (blizzard altså) ikke har gjort det alt. Jeg synes decursive er et brilliant stykke addon, og selv om jeg antakelig klarer meg uten, kommer jeg til å syns det er dumt den blir borte. På en annen side kan jeg forstå rogues i pvp, når alt man trenger å gjøre er å trykke på en knapp, så forsvant poison (ja, jeg er shaman). Pve: bosser er ikke beregnet for farming sier dere. Vel, siden det er mulig å ta de, er det alltid noen som klarer å ta de fortere, raskere, mer brutalt etc. Dette ville nok skjedd enten vha. decursive og ctra eller uten. Spørsmålet er vel bare hvor lang tid det tar før man kommer til denne såkalte "farm-statusen". Jeg har ingenting imot bruk av decursive, men kanskje funksjonaliteten burde begrenses til pve (skjønt jeg aner ikke hvordan dette kan gjøres fra blizzard sin side). CTra syns jeg heller burde bli en fast del av wow. Her er det så mange brilliante funksjoner at det er sprøtt. Jeg velger selv å bruke ctra for alt det er verdt, og gjett om det hjelper godt til Og så kan man jo alltids si: dersom du føler ctraid er urettferdig ovenfor mobs, vel, ikke bruk den/det
Sponis Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Er masse flotte funksjoner i CT_raid som egentlig ikke hjelper deg i kamp. Ready check for eksempel.
jonasdaman Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 min defenisjon er at det ikke er lov viss det direkte for deg fortere til lvl 60, eller til lvl 60 uten at du trenger og spille. Noe som Addons ikke gjør
Loeve Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 CT_ra har jo også funksjoner som gjør spillet langt lettere enn det -skal- være, det er jeg enig i. F.eks mana conserve. Sammen med emergency monitor gjør den til at alt du trenger å gjøre er å trykke på flash heal-knappen.
Superslask Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 CT_ra har jo også funksjoner som gjør spillet langt lettere enn det -skal- være, det er jeg enig i. F.eks mana conserve. Sammen med emergency monitor gjør den til at alt du trenger å gjøre er å trykke på flash heal-knappen. 5625333[/snapback] Jeg stoler mer på min egen reaksjon til å trykke escape eller å flytte meg litt enn at en addon sjekker helsen til target.
ØysteinT Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 CTRA og CTRA_Boss, samt Decursive er påkrevd i vår alliance på raids for mages i det minste. Kan egentlig ikke tenke meg hvor faans jævlig det vil være å konstant prøve å decurse folk i et fullt MC-raid uten noe slikt som decursive til å hjelpe med. Random klikke på 39 personer for å se hvem som er curset akkurat nå? Blir jo ikke tid til å gjøre det man faktisk skal, skade mobben. Øystein
_Eirik_ Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 sist vers av ct_raid så jobbet ct_mod teamet og blizzard devs sammen. http://www.ctmod.net/archives.ct?a=view&i=2 CT_Core Update -- 1.852TS - 11/15/2005 @ 03:30pm We\'ve made some changes to a few of our mods that warranted a core upgrade. These updates should fix a few rare problems some users were experiencing with hotbars and unit frames. In order to fix the random rare crash bug some users experienced from enabling target\'s target with CT_UnitFrames, we had to disable the colored backgrounds on Target\'s Class. It still lists the class correctly, however no longer has the colored background. Among the changes was the addition of Alt+Click buying which was added to CT_MasterMod. If you\'ve ever bought reagents or something where you want a whole stack but didn\'t want to click a bunch or type in a number, you can now Alt+Click to buy a full stack. We\'ve also moved some control panel things around and cleaned it up a bit. The Hotbar Mods page has a new layout with a sub-menu for Bar Options. With this change, you will need to turn your hotbars back on the first time you load the game. Also updated was CT_Timer which now has a \'hide background\' option to make it more streamlined, as well as a new sub-menu for a cleaner control panel appearance. This is only a small update from what we have on deck. We\'ve been hard at work with a new version of CT_RaidAssist in preparation of the 1.9 WoW patch. Blizzard developers have been working in conjunction with CTRA to improve game functionality and stability for the upcoming patch, and we are more than sure you will find the next release of CTRA combined with the 1.9 patch a substantial upgrade in terms of speed, FPS, and overall performance. That being said, the CT_RaidAssist update will be a fairly large one. We\'re continually working on it but will have a release before the 1.9 patch hits. Be sure to check back! Two bugs were found and fixed with CT_BarMod, regarding bar scaling and the class/pet bars. Please download the latest CT_BarMod to fix those problems.
Keylar Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Det er det som gjør World of Warcraft så fint. Mods kan hjelpe og endre så veldig mye og Blizzard har vært veldig greie på Addon siden. Jeg ser ikke problemet i å bruke Decursive. De fleste som ikke vil bruke det eller sier det ikke bør brukes er folk som absolutt beinhardt skal holde fast på gamle vaner. Jeg raider ca 90% av ingame tiden min i wow (Guildet har cleara MC/ZG/BWL og alt er på farm status) så en mod som decursive gjør en litt grå hverdag litt enklere ihvertfall. Jeg sier ikke at jeg ikke kan klare meg uten men hvorfor skal vi ikke kunne bruke den?, bare fordi noen sier det er easy mode?. pff jeg spiller paladin the king of easy mode visstnok! så den holder ikke Endret 20. februar 2006 av Keylar
phnx85 Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Jeg skjønner godt at Blizzard (og enkelte spillere) ikke liker Decursive og mener det blir for lett og spamme en knapp for å decurse 40 stykker uten å targete de. Men for de som synes Decursive er "juks" i PVP, der er da fult mulig å lage en macro /target self /castspell curepoison Dette er da ikke riktig macro-koder men dere skjønner poenget og binde den til en knapp. Vips har du samme fuksjon som Decursive (hvertfall til å decurse deg selv) Angående CTRA så bruker jeg Emergenecy Monitor (EM), men har ingen autofuksjoner som Mana Conserve osv, bruker den kun til å ha grei oversikt hvem som har lite liv osv. Hvis Blizzard hadde klart å laget Ready Check, EM, varslig for Living Bomb (og slike ting) og et bedre raid vindu hadde jeg ikke trengt CTRA. Endret 20. februar 2006 av phoen|x
Ingar123 Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hvis Blizzard hadde klart å laget Ready Check, EM, varslig for Living Bomb (og slike ting) og et bedre raid vindu hadde jeg ikke trengt CTRA. er vil ikke et spm om di klarer... rettere sagt om di vill
StarGazer Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Skrevet 20. februar 2006 Hvis Blizzard hadde klart å laget Ready Check, EM, varslig for Living Bomb (og slike ting) og et bedre raid vindu hadde jeg ikke trengt CTRA. er vil ikke et spm om di klarer... rettere sagt om di vill 5634812[/snapback] Bedre raid vindu burde Blizzard ha laget, men jeg tror blizzard aldri har ville hatt alle de varslingene som ct_ra gir deg.
Sponis Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Jeg synest ikke at de skal legge inn de varslene, jeg bruker selvsagt de med CT_raid nå, men jeg hadde ikke hatt noe imot at enkelte bosser krevde mer konsesntrasjon. Endret 20. februar 2006 av Goz
FJERNET111 Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Er ikke noe problem å lage varslingsmakroer på egenhånd hvis CT_RA blir forbudt... De fleste bossene gjør enten ting på en timer eller på prosentvis helse, derfor er det veldig enkelt å få dette til. F.eks. så hender det at CT-RA klikker på Ragnaros hvis noen dummer seg ut og det blir whipe. Da må vi ta i bruk egne makroer som varsler om Sons, knockback osv... Null problem. AQ-bossene har jo såvidt jeg vet ikke noe varsling i CT-RA enda og vi hadde ikke noe særlig mer problemer der heller. Tar bare en 3-4 forsøk før man lærer seg skikkelig hvordan en boss oppfører seg. Bruker selv debuff-curing i CT-RA, men hadde ikke vært noe problem uten. Enkel løsning uten macrobruk: Lag bedre grupper med minst en decurser/dispeller/poisontotem/osv i hver gruppe. Gi hver enkelt en spesifikk oppgave og hvilke targets den skal cure. Det som CT-RA gjør er å forenkle organiseringen av raids, men vårt guild hadde i hvert fall ikke hatt nevneverdige problemer uten denne mod'en. edit: Manaconserve kunne de godt fjernet, bruker ikke den selv og liker den ikke Endret 20. februar 2006 av SBS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå