Gå til innhold

3 gratis ringetoner


Anbefalte innlegg

Fikk i dag ei slags melding på min t630. Det stod 3 gratis ringetoner. trykte avbryt. Hadde ikke bestillt noen ringetoner.

 

Men etter at jeg trykte avbryt så har jeg hatt en konvolutt med et symbol på. dette symbolet er en runding med en w inni. Tegnet er på samme måte som @ men i stedet for a så er det en w.

 

Hvordan kan jeg få fjernet dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og mange andre fikk også dette, men det gjaldt kun Telenor-abonnement, merkelig nok.

5619819[/snapback]

 

 

Hmmm...

 

Jeg har Chess så det er vel ikke bare Telenor.

 

 

Legg merke til at hvis du laster ned noen av disse ringetonene så starter du et abonement på tjenester.

 

Det var akkurat noe slikt jeg regnet med. Rimelig sleipt markedsføringstriks. Man får jo ingen informasjon, bare at man "får" 3 gratis ringelyder...

Lenke til kommentar

Jeg fikk også en slik melding i går. (SE T610 med Mobyson)

 

Er det virkelig lov å reklamere på denne måten? Jeg har reservert meg mot reklame og har ikke sagt noen plasser at jeg ønsker slik reklame. Det at avsender ikke gir seg til kjenne er jo ennå mer suspekt. Hvem er det man klager til angående ulovlig reklame? Kanskje forbrukerrådet eller datatilsynet?

 

Edit:

A. Reservasjonsregisteret

Dette kan du reservere deg mot:

Ved å registrere deg i Reservasjonsregisteret i Brønnøysund skal du som privatperson slippe å motta adressert reklame eller telefonhenvendelser fra selgere. <...>

http://www.datatilsynet.no/templates/article____394.aspx

 

Der står det også hvordan man klager.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er IKKE lov å sende reklame på sms dersom man ikke AKTIVT har godkjent at slik reklame kan sendes fra det enkelte selskap først. Man skal ikke behøve å reservere seg mot reklame på sms - det er ulovlig i utgangspunktet.

 

Jeg vil oppfordre alle som mottar dette til å opprette klagesak på forbrukerombudet.no - gjør dette og hjelp oss til å få mindre reklame spredd på sms :).

 

http://www.forbrukerombudet.no/?id=1609

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...