Gå til innhold

Villmarkstagging - Ny trend..?


Krister03

Anbefalte innlegg

Skulle ut og ta noen bilder av et snøskred i dag, men da jeg kom fram var det allerede ryddet ort. Turen ble ikke helt bortkastet alikevel for jeg støtte på dette skiltet som jeg fant litt artig. Det her er da på en veldig øde vei ca. 1 mil fra byen.

 

Hva syns dere om bildet da?

post-86745-1140118543_thumb.jpg

Endret av Krister03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er imot tagging for å ha det sagt, men skjønner det no slikt at det er taggingen som er motivet i dette bildet, og det passer inn.

 

Bildet i seg selv er nok ikke en premiekandidat men det klarer tildels å formidle en form for budskap at disse taggerne er overalt. T.o.m langt unna "sivilisasjonen". Men er avhengig av teksten for å forstå dette. Hvis du ikke hadde nevnt det så kunne dette skiltet ha vært hvor som helst.

 

Så min konklusjon er at taggingen hever bildet ett par små hakk.

 

Avslutter med ett visdomsord fra "Bare Egil band":

«Hvis du synes tagging er så jævla tøft, kan du ta og tagge deg sjæl i ræva!»

Lenke til kommentar

Jeg synes du har fått en fin komposisjon hvor formene i terrenget samsvarer med skiltets retning og gjør at man naturlig fører blikket på skiltet uten at en blir ”skamdradd” ned dit av skiltets fargekontraster alene. Personlig tror jeg at jeg ville ha dempet blåstikket noe, men faktisk bare på deler av bildet. Tenker da på snøen på trærne og på fennene (hele veien) over skiltet. Kanskje også gjort himmelen mer dramatisk med forsiktig ”dodge” og ”burn” .

 

Vel tilbake til virkeligheten. Tagginga er både ja og nei.. Skiltet hadde klart seg selv som fokuspunkt, om dog noe kjedeligere siden vi alle vet hvordan et slikt skilt ser ut. Vekker tagginga følelser hos betrakter og får blikket til å bli der for å studere og irritere seg over det, vil jeg påstå at det hever bildet tross i at tagginga i seg selv er negativt ladet.

 

Mer bare Egil.. «Arne går mot døra, tenker tanker han har tenkt tusen ganger fra før av..» - Glimrende sang!

Lenke til kommentar
hva f*en veit vel dere om graffiti, hold dere til å uttale dere om hovedkort og harddisker.det var en jævli stygg sign og et forferdelig kjedelig og uinteressant bilde

5624059[/snapback]

 

Selve grafittien var kanskje ikke så pen i seg selv men jeg syns den var fin i komposisjonen. Dette er fakta et bildekritikk forum og folka som henger her har for det meste god peil. (med meg som unntak :wee: )

 

Det at du sier at vi bare skal holde oss til å kommenteree hovedkort og harddisker smalt fra rett kjeft ja.. Du har alle postene dine i CPU og skjermkort avdelingen og en post her i bildekritikk. Jeg tror fakta det er du som skal rusle tilbake til din egen lille del av forumet.

 

Argumenter litt for påstandene dine så kan dette heller bli spennende.

Lenke til kommentar

dere skjønte vel at det var en god porsjon ironi i utsagnet mitt? mulig jewg ikke var presis nok hvis du ser når jeg skreiv det *gjesp* jeg reagerte bare på at alle var så anti "tagging" som dere kaller uten å engang ha satt seg inn det. jeg mener at, skal man ta seg bryet å ta bilde av en sign (signatur) burde det være ab noe annet enn en toy slurvete fyllatag. kan komme med tusenvis av eksempler om noen er interessert men det blir offtopic ok kan gjøres på pm. lykke til med de neste bildene dine mvh bassaddict

 

edit:første gangen jeg diskuterer graffiti her, og var overrasket over hvor trangsynte noen var, bruker hw.no hovedsakelig til hardware diskusjoner.

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...