Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp det jeg tenkte på. Mytologien i Supernatural og mytologien i bibelen trenger ikke stemme 100% overens med hverandre.

Begge skal liksom være basert på det samme, men de bibliske (og her tar jeg med alle utgaver. også de obskure) skriftene har blitt tolket og omskrevet. Så hvis de mot formodning var basert på sannne historier så ville det vært som 90% av filmene basert på sanne historer. Nemlig at de inneholder den essensen av hva som skjedde, men detaljene har blitt pyntet på, noe er utelatt, noe er lagt til osv. Slikt er et veldig godt forsvar for serier som Supernatural.

 

Faktisk så lurer jeg på om hva som hadde skjedd hvis Gud© hadde trådd ned fra himmelen og lest de religiøse tekstene våre nå. Ser for meg han sitte med en rød pen og rette bibelen som en lærer gjør med dårlig skrevet innleveringsoppgave. :wee:

 

Uff, nå blir det fryktelig off-topic her. Beklager så masse.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Om Gud hadde dukket opp nå ville han tatt en titt på reality-seriene og trodd han dro en etasje for langt ned. :p

 

Til topic nå.

 

bra episode nr 2 fortsetter i samme stil :) vittig humor og bra musikk. skjønner vel stort sett hva hovedhistorien blir i de to siste sesongene nå da, synes ikke det ble noe dårligere av den grunn :)

Lenke til kommentar
Og der ble det bekrefta. Jaja, får håpe de ikke går så langt. Elsket de tre første sesongene, men denne lover ikke noe særlig bra. Skal de liksom redde verden fra Djevelen igjen? Begynner å bli rimelig lei den historien...

 

Blir det bare fem sesonger? Kilde, takk.

 

tja..tror ikke det blir djevelen , men heller lillith som må stoppes, sånn bare for og unngå det store klisjeaktige som de evt. kunne miste mange seere på. det har vært sagt at det blir bare 5 sesonger ja, er på jobb så må lete fram den kilden til senere, men mener og huske at det var produsenten selv som sa det...får finne det fram etter helgeskiftet er over :s

Lenke til kommentar
Og der ble det bekrefta. Jaja, får håpe de ikke går så langt. Elsket de tre første sesongene, men denne lover ikke noe særlig bra. Skal de liksom redde verden fra Djevelen igjen? Begynner å bli rimelig lei den historien...

 

Blir det bare fem sesonger? Kilde, takk.

 

Jeg håper vi får se en slags inkarnasjon av Lucifer og får se hva han kan gjøre. Men selve sesongen tror jeg handler om å stoppe Lilith.

Lenke til kommentar

Jeg likte første sesong fordi det var noe helt annerledes enn hva vi har sett før. Det minnet mye om X-Files, men med to yngre folk og med veldig mye action. Handlingen var svært personlig siden de lette etter faren sin og den greia som drepte mora. Andre sesong var mye av det samme, men fortsatt veldig bra. Tredje sesong handlet stort sett om å redde Dean fra den kontrakten, men det gikk jo ikke så bra... Fortsatt en veldig bra serie, til tross for streiken og en håpløs sesongavslutning.

 

Fjerde sesong derimot ser ut til å bli den gode, gamle "redde verden fra Djevelen" igjen. Har sett den histroien utallige ganger allerede og begynner å bli rimelig lei. De burde ha holdt seg til en mer personlig historie som i de tre forrige sesongene. Selvsagt tviler jeg på at Lucifer dukker opp, men det er heller ikke poenget. Det hadde vært mye bedre om det kun hadde handlet om å stoppe Lilith. Selv det hadde vært i grenseland, men det ville vært mye bedre en dette tullet uansett.

Lenke til kommentar

dagens episode, veldig bra. Yellow Eyes back in business, han er den desidert mest spennende demonen vi har møtt. Men lurer på hvem som er mektigst av Liltih og yellow eyes. Nå har de åpna to store plot's. Lilith som prøver og få lucifer tilbake på jorda. Yellow eyes som har et eller anna stort planlagt. Kanskje alt henger sammen?

 

Uansett trur det er mye mer historie bak yellow eyes, trur det er en mektig demon som vi så absolutt ikke har sett det siste til.

Lenke til kommentar
dagens episode, veldig bra. Yellow Eyes back in business, han er den desidert mest spennende demonen vi har møtt. Men lurer på hvem som er mektigst av Liltih og yellow eyes. Nå har de åpna to store plot's. Lilith som prøver og få lucifer tilbake på jorda. Yellow eyes som har et eller anna stort planlagt. Kanskje alt henger sammen?

 

Uansett trur det er mye mer historie bak yellow eyes, trur det er en mektig demon som vi så absolutt ikke har sett det siste til.

 

Dean Van Halen :D hihihihi! mannen har humor det er sikkert! :D

Lenke til kommentar
Sesongens beste episode hittil. Blir spennende å se Sams utvikling nå, spesielt mtp hans rolle i dette "endgamet." Moren til Dean og Sam var sannelig en høyklasses milf :wee:

 

artig ja med tanke på at planen til yelloweyes kanskje gjør backlash på han siden kreftene til sam faktisk nøytraliserer demoner! :D kan tenke meg det ikke var helt planen hans :p om det ikke er noe helt spesiellt planlagt for han..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...