Gå til innhold

Hva gjør du når du ikke får sove?


L4r5

Anbefalte innlegg

Hehe, han får bare noe når han er snill så...  :innocent:

7102713[/snapback]

Makt... ;)

 

Siste dagene har jeg prøvd noen varianter. Jeg ser vanligvis TV rett før jeg legger meg, og det er da jeg ikke får sove. Prøvde å lese i 30 minutters tid istedet og sluknet med en gang :) Skjer nesten aldri (ser alltid på tv :roll: ).

 

Det blir min nye strategi! Dessuten er det greit å lese de bøkene jeg holder på med nå uansett. Warcraft romaner :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg klarer bare ikke og legge meg. sitter gjerne oppe til 2 og 3 når jeg skal opp kl. 6, så da blir det til at jeg som offtest sitter oppe hele natta, for hvis jeg legger meg 3t før jeg står opp, hører jeg ikke klokka...

og dagenen etterpå skolen er ikke lett og komme seg gjennom... :dontgetit:

for en dårlig vane jeg har fått...flere som sikkert vet hva jeg mener... :ph34r:

 

og slik har det vært nesten hele denne uka... :thumbdown:

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
jeg klarer bare ikke og legge meg. sitter gjerne oppe til 2 og 3 når jeg skal opp kl. 6, så da blir det til at jeg som offtest sitter oppe hele natta, for hvis jeg legger meg 3t før jeg står opp, hører jeg ikke klokka...

og dagenen etterpå skolen er ikke lett og komme seg gjennom... :dontgetit:

for en dårlig vane jeg har fått...flere som sikkert vet hva jeg mener... :ph34r:

 

og slik har det vært nesten hele denne uka...  :thumbdown:

7109036[/snapback]

Sånn har jeg hatt det mer eller mindre hver dag i over to år(bortsett fra når jeg hadde kjæreste jeg sov hos). Tror jeg har en sperre som sier at jeg ikke skal legge meg før jeg kollapser mer eller mindre :/

 

Jeg går gjerne med 3 timers søvn hver natt i flere dager, for så å sove 16 timer i strekk o.l.... :roll:

 

OT: Jeg surfer, ser på filmer og serier til jeg sovner =)

Lenke til kommentar
jeg klarer bare ikke og legge meg. sitter gjerne oppe til 2 og 3 når jeg skal opp kl. 6, så da blir det til at jeg som offtest sitter oppe hele natta, for hvis jeg legger meg 3t før jeg står opp, hører jeg ikke klokka...

og dagenen etterpå skolen er ikke lett og komme seg gjennom... :dontgetit:

for en dårlig vane jeg har fått...flere som sikkert vet hva jeg mener... :ph34r:

 

og slik har det vært nesten hele denne uka...  :thumbdown:

7109036[/snapback]

Har det på akkurat samme måte. Utrolig irriterende.

Så ender det som oftest med at jeg omtrent kollapser når jeg er altfor underernært på søvn og bajs. Dessuten blir humøret mitt så jævlig føkka.

 

Men om jeg faktisk har lagt meg til duganes tid, men allikevel ikke får sova, pleier jeg ta meg en ekstra nattarøyk, for så å snu på alt. Puter, dyne(r ) og meg sjøl. Gjorde det seinest i går. Works like a charm ^^,

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Jeg hadde det slik før, det du må gjøre er at du presser deg til å legge det i 21-22, tiden, altså du legger deg tre dagen før, er på skola, uten å sove noen ting, når du kommer hjem presser du deg selv til å være våken til 21-22tiden. Da hopper du i seng, og står opp til vanlig tid dagen etterpå. Dette er fint å gjøre nå siden det er fredag, så prøver du å begynne å legge deg i 22-23 daglig, å stå opp når du står opp til vanlig i ukedagene. Ja helga går med, men du kommer til å tjene på det ;)

Lenke til kommentar
Sjeldent mye hjelper om kvelden, hvis kroppen absolutt ikke vil sove.

Jeg har vel funnet ut at eneste som hjelper meg er at jeg deler dagen opp i to dager, altså at jeg sover 3-6 timer, går på skolen, sover 2-6 timer når jeg er hjemme igjen, rusler rundt dagen og sovner igjen ganske sent.

For noen å ha en sånn døgnrytme kan virke virkelig hardt, dog jeg har etter å ha tilpasset meg den merket at jeg er overaskende mer våken, og at jeg ikke lengre har den følelsen av at jeg tvinger meg til å være våken sånn at jeg ikke sovner ved lunsjtider og ødelegger rytmen.

7106707[/snapback]

Heisann Mattia! Skjønnte at det var deg med en gang jeg leste posten. Hvis du lurer, jeg er Christian fra gamleklassen din, GK Elektro.

 

For å være helt ærlig så høres den døgnrytmen din ganske dårlig ut og det er kanskje ikke så rart at du sov i timene på skolen hele tia. Hvertfall, legg deg 21-22 tia hver dag og stå opp til samme tid hver dag uansett om det er helg eller ikke. DUSJ om morgenen etter du har stått opp og bruk rene klær... Hvis du holder deg litt fysisk aktiv i tillegg og er aktiv i løpet av dagen kommer du neppe til å bli trøtt. Ikke legg deg midt på dagen, da får du ikke sove før langt ut på natt (4 tiden) og da blir du hvertfall trøtt. Det er ikke på natta hverdager ting skjer uansett :), det er om dagen alle er våkne.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig så høres den døgnrytmen din ganske dårlig ut og det er kanskje ikke så rart at du sov i timene på skolen hele tia. Hvertfall, legg deg 21-22 tia hver dag og stå opp til samme tid hver dag uansett om det er helg eller ikke. DUSJ om morgenen etter du har stått opp og bruk rene klær... Hvis du holder deg litt fysisk aktiv i tillegg og er aktiv i løpet av dagen kommer du neppe til å bli trøtt. Ikke legg deg midt på dagen, da får du ikke sove før langt ut på natt (4 tiden) og da blir du hvertfall trøtt. Det er ikke på natta hverdager ting skjer uansett :), det er om dagen alle er våkne.

7111644[/snapback]

Jeg hadde ikke den døgnrytmen i GK Elektro... der var det simpelten at jeg la meg ved 11-12-tida på natta, og ikke fikk sove samme hva før klokka nærmet seg 2-3.

På den tiden sov jeg mye på dagen... spesielt i visse timer *kremt*

Den rytmen ødela seg vel i sommerferien ved at jeg aldri kunne bestemme meg når jeg ville gjøre ting, om det så måtte bare være å reise ned til Drammen midt på natta for å se om det virkelig er tomt der om natten. (fritidsproblemer er gøyalt)

Derimot nå med denne rytmen er jeg overaskende mye våken i VG1 (overaskende mye for å være meg).

Skulle nesten ikke tro det, siden det er meg vi snakker om.

Dog det ligger noe i det du sier om fysisk aktivitet.

Under GK hadde jeg den rutinen med at jeg aldri orket å gjøre noe pga for lite søvn, og fordi jeg ikke orket å gjøre noe fikk jeg aldri slitet meg nok ut til å faktiskt sove.

Todøgnrytmen er kanskje ikke den smarteste, og den forsvinner vel gradvis siden jeg en stund faktiskt sov om dagen og var våken om natten framfor annet.

Nå som energien er tilbake er jeg oftere ute, og sliter meg oftere ut, og når hodet er så slitent at du dupper av når du tar pause er søvn enkelt.

 

For å si det kort, døgnrytmen min er antagligvis ikke smart som du sier, men i det minste får jeg litt aktivitet og en viss grad nattesøvn.

Bygger det seg endelig til en rutine, siden jeg ødela alt som het god rutine ved 9 Klasse et sted, så ender jeg vel opp med noe.

Kan hende at det med dagsøvn bare var noe kroppen selv fant på for å ha mer energi for å slite seg selv ut på dagen, for siden jeg egentlig begynte mer aktivt å gjøre noe har jeg også fått mer søvn om natten og generelt trengt mindre om dagen.

 

Skremmende at folk gjenkjenner meg på nettet.

Paranoia, anyone?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ser i taket og tenker på alt mulig rart. Eventuelt skriver jeg ned noe jeg kom på eller tegner. Sovner som regel med tingene jeg har i hånden da, sovna en gang med mobilen i hånden mens noen pratet med meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...