Gå til innhold

Høyere fps? Og hva betyr kommandoene i config`en?


Anbefalte innlegg

Broren til dama mi har en Pentium 4 3.0 ghz pc med 512 ram og et ATI Radeon 9600 Skjermkort. Uansett hva jeg har prøvd, får han ikke mer enn 60-70 fps i cs. Noen ganger er den nede i 20-30. Denne pc`n skal jo klare fint å ligge på 100 fps. Min nye pc ville heller ikke opp i 100 fps, men da jeg la inn CPL GUI funket det fint, men det har ikke hjulpet mye hos han. Noen som har noen tips? Evt link til andre nettsteder som har info om dette?

 

Lurer også på hva de forskjellige kommandoene i config`en betyr. Så en oversikt på en side for noen år siden, men klarer ikke finne den igjen. Så håper det er noen her som vet. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har han spyware?

 

Evt, Norton eller andre virusprogrammer kjørende full systemsøk i bakgrunnen? :D

 

Vel, det burde ikke være så vanskelig å søke opp hva kommandoene er...

 

Net_graph 3 - viser fps m.m

net_graphpos 2 - den over bare i midten.

name - skifte navn.

fps_max 101 - stille max fps til 100

quit- lukker cs.

Lenke til kommentar

Må bare slenge meg på denne:

Jeg har 7800GTX 256MB, x2 4400+ og masse ram. Burde ikke jeg få stabilt 100fps i cs med 1024*1248? Får nemlig drops ned til rundt 80 av og til (ikke det at det gjør meg noe). Kan også nevne at cpu jobber 100% hele tiden under cs 1.6. Kjører på en kjerne.

 

Hvilken oppløsning snakker vi egentlig om når man skal ha 100 stabilt? Er det lusne 800*600? Ikke skyt meg, jeg vet at det er dette som oppfattes "best" av mange, men jeg liker litt pixler :p

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva det kommer av. Ofte kan det være driveren som tuller. Kanskje det er harddisken som trenger en defragmentering, det kan være så mangt ;)

 

Standard config er standard config. Har du endret på alle mulige verdier er det bare å slette configen og så åpne cs. En ny standard config burde bli laget da.

Lenke til kommentar
Jeg har Counter-Strike source jeg da. Sikkert bare det spillet som krever mye mere av grafikk kortet.

5600563[/snapback]

 

Vær så snill kunne du ikke sagt det litt før da! Alle ville skjønt det da! det skjermkortet er ikke noe spesielt til source, her snakket vi om 1.6 ikke Source!

Prøv 1.6 du der får du høyere FPS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...