Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg venter til mandag , har det ikke fikset seg da og jeg ikke har fått mine 12-18 mbit som forventet så ringer jeg NGT.

 

Rart at de har så mye problemer med oppgraderingene nå :S

5885138[/snapback]

 

 

Jeg sendte enkelt og greit ett "kontaktskjema" om hastigheten og før jeg hadde klart å koke kaffe var det fikset.

 

Men har ikke fått helt det jeg forventet: (TPTEST5 rapport)

 

TCP nedströms : 12.32 Mbit/s

 

TCP uppströms : 759.04 kbit/s

 

UDP nedströms : 14.92 Mbit/s

 

UDP uppströms : 797.35 kbit/s

 

Linjelengden er vist 1570m i følge en link jeg fant ett eller annet sted i forumet her.

Lenke til kommentar

 

Jeg venter til mandag , har det ikke fikset seg da og jeg ikke har fått mine 12-18 mbit som forventet så ringer jeg NGT.

 

Rart at de har så mye problemer med oppgraderingene nå :S

5885138[/snapback]

 

 

Jeg sendte enkelt og greit ett "kontaktskjema" om hastigheten og før jeg hadde klart å koke kaffe var det fikset.

 

Men har ikke fått helt det jeg forventet: (TPTEST5 rapport)

 

TCP nedströms : 12.32 Mbit/s

 

TCP uppströms : 759.04 kbit/s

 

UDP nedströms : 14.92 Mbit/s

 

UDP uppströms : 797.35 kbit/s

 

Linjelengden er vist 1570m i følge en link jeg fant ett eller annet sted i forumet her.

5885527[/snapback]

Virker som ganske normale hastigheter dette på din lengde... jeg har 15.4 og 898Mbit/s på 1564 meter,kvaliteten på kabel og antall koblingspunkt er avgjørende for din hastighet...

Lenke til kommentar
En kjapp telefon (med en halvtimes venting... :cry: ) løste problemet.

Godt fornøyd med disse hastighetene målt med TPTest! Router melder om 20721/1295  :dribble:

 

 

t7jx5k.jpg

5885812[/snapback]

 

 

Hvor leser du av dette på routeren ?

 

Jeg har Thompson516i tror jeg.

 

 

Edit : Jeg restartet routeren ved hjelp av http:// 10..... osv . Slik var hendelseloggen :

 

xDSL linestate up (downstream: 8028 kbit/s, upstream: 644 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 25.0 dB, Up: 25.5 dB; snr Margin Down: 13.5 dB, Up: 6.5 dB)

 

 

Lol jeg mangler litt her gitt ^_^

 

Må snakke med ngt på mandag om det ikke er fikset som sagt.

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

har endra bestilling fra 516i til 585i med alle muligheter

håper på raskt svar da linja skal være aktiv fra 11 april

ba første gangen om trådløst sikert utstyr til minn linje men fikk 516i

 

Ellers virker 516i på gamle lija og faktisk raskere av en merkelig sak

Endret av kvase
Lenke til kommentar
En kjapp telefon (med en halvtimes venting... :cry: ) løste problemet.

Godt fornøyd med disse hastighetene målt med TPTest! Router melder om 20721/1295  :dribble:

 

 

t7jx5k.jpg

5885812[/snapback]

 

 

Hvor leser du av dette på routeren ?

 

Jeg har Thompson516i tror jeg.

 

 

Edit : Jeg restartet routeren ved hjelp av http:// 10..... osv . Slik var hendelseloggen :

 

xDSL linestate up (downstream: 8028 kbit/s, upstream: 644 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 25.0 dB, Up: 25.5 dB; snr Margin Down: 13.5 dB, Up: 6.5 dB)

 

 

Lol jeg mangler litt her gitt ^_^

 

Må snakke med ngt på mandag om det ikke er fikset som sagt.

5885843[/snapback]

 

Her er det jeg fikk i min ruter (516i):

 

DSL Forbindelse

 

Link-informasjon

 

Oppetid: 0 dager, 2:34:07

Modulasjon: G.992.5 Annex B

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 905 / 16.952

Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 24,04 / 285,47

Ut-effekt (Opp/Ned) [dBm]: 12,0 / 23,0

Linjedemping (Opp/Ned) [dB]: 5,0 / 22,5

SN Margin (Opp/Ned) [dB]: 10,0 / 10,0

Leverandør ID (Lokal/Fjern): TMMB /

Tap av Framing (Lokal/Fjern): 0 / 0

Tap av Signal (Lokal/Fjern): 1 / 0

Tap av effekt (Lokal/Fjern): 0 / 0

Tap av Link (Fjern): 0

Feil sekunder (Lokal/Fjern): 25 / 0

FEC Feil (Opp/Ned): 0 / 927

CRC Feil (Opp/Ned): 0 / 26

HEC Feil (Opp/Ned): 25 / 23

 

:hmm: (ikke det at jeg kan vurdere om det er bra eller dårlig, men kanskje noen kan?)

Lenke til kommentar
hvorfor resetter qroute seg? jeg setter den til 0, og etter en stund så tryner routeren og setter den tilbake 1!

 

fjodogrim: jeg får riktig hastighet fra uio, men alle andre steder får jeg 10 mbit...

5886125[/snapback]

 

Du må åpne autoexec-filen og lagre linjen der... Ellers vil det kun være aktivt frem til routern restartes!

 

Se tidligere i tråden hvordan man gjør dette!

Hvis du har gjort dette, så vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
hvorfor resetter qroute seg? jeg setter den til 0, og etter en stund så tryner routeren og setter den tilbake 1!

 

fjodogrim: jeg får riktig hastighet fra uio, men alle andre steder får jeg 10 mbit...

5886125[/snapback]

 

Du må åpne autoexec-filen og lagre linjen der... Ellers vil det kun være aktivt frem til routern restartes!

 

Se tidligere i tråden hvordan man gjør dette!

Hvis du har gjort dette, så vet jeg ikke...

5886217[/snapback]

 

Ny firmware er nå klar, så dersom du fremdeles har problemer med Zyxel ruteren kan du kontakte NGT.

Lenke til kommentar
hvorfor resetter qroute seg? jeg setter den til 0, og etter en stund så tryner routeren og setter den tilbake 1!

 

fjodogrim: jeg får riktig hastighet fra uio, men alle andre steder får jeg 10 mbit...

5886125[/snapback]

 

Du må åpne autoexec-filen og lagre linjen der... Ellers vil det kun være aktivt frem til routern restartes!

 

Se tidligere i tråden hvordan man gjør dette!

Hvis du har gjort dette, så vet jeg ikke...

5886217[/snapback]

 

Ny firmware er nå klar, så dersom du fremdeles har problemer med Zyxel ruteren kan du kontakte NGT.

5886298[/snapback]

 

Har du fått? Jeg sendte epost til NGT torsdag, har ikke fått noe svar...

Lenke til kommentar
hvorfor resetter qroute seg? jeg setter den til 0, og etter en stund så tryner routeren og setter den tilbake 1!

 

fjodogrim: jeg får riktig hastighet fra uio, men alle andre steder får jeg 10 mbit...

5886125[/snapback]

 

Du må åpne autoexec-filen og lagre linjen der... Ellers vil det kun være aktivt frem til routern restartes!

 

Se tidligere i tråden hvordan man gjør dette!

Hvis du har gjort dette, så vet jeg ikke...

5886217[/snapback]

 

Ny firmware er nå klar, så dersom du fremdeles har problemer med Zyxel ruteren kan du kontakte NGT.

5886298[/snapback]

 

Har du fått? Jeg sendte epost til NGT torsdag, har ikke fått noe svar...

5886305[/snapback]

 

Har den kommet?! Give it to us

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...