Gå til innhold

Inkompatibelhet med skermkort og hovedkort

Thomaes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å fjerne IDE-drivere til hovedkorte fra netshop pga en inkompatibelhet med drivere til skermkort og hovedkort...

problemet er, hvor finner jeg disse såkalte IDE-driverne, og hvordan sletter jeg dem? er det andre måter å løse problemet?

BTW: inkompatibelheten vises ved at det dannes MASSE røde og grønne prikker på skermen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Høyreklikk på Min datamaskin-egenskaper-maskinvare-enhetsbehandlingen-

Ide Ata/Atapi kontrollere,mulig du må avinstallere noe der.

5579273[/snapback]

virker ikke... andre ideer?

Skrevet

5579273[/snapback]

5579404[/snapback]

Først må du gi mer info om hardware du har! :mad:

ghbing sin metode skal virke. Du kan prøve å starte driver setup og se om du har der mulighet å avinstalere drivere.

Staljin

Skrevet (endret)

5579273[/snapback]

5579404[/snapback]

Først må du gi mer info om hardware du har! :mad:

ghbing sin metode skal virke. Du kan prøve å starte driver setup og se om du har der mulighet å avinstalere drivere.

Staljin

5579446[/snapback]

Strømforsyning:

* Sunbeam 550 Watt

Hovedkort:

* Asus A8N-SLI Nforce4

Skjermkort:

* GeFORCE 7800GT 256MB PCIe

CPU:

* AMD Athlon64 3800+ Socket 939

there you go... dette er da netshop sin gamerPC. de sa at det var mange brukere som hadde dette problemet :wow:

EDIT: etter jeg installerte driverne som fulgte med skjer altsaa dette... har proevd diverse oppdateringer, beta versjoner, user-made versjoner.. INGENTIG virker!!!

og... hvis ingen veit hva jeg skal gjoere si i hvertfall noe jeg kan drive paa med til netshop fikser detta!

Endret av gravitic
Skrevet

Jeg vet ikke jeg. Du har nok laget et krøl nå med alle disse intsal/avinstaleringene. Legg inn Windows på nytt, og se hva som skjer. Du kan også avinstalere ALLE drivere fra Kontrollpanel/Legg ti-Fjern Programmer, og deretter boote i Safe Mode og bruke Driver Cleaner PRO og rense all dritt som blir igjen etter driver avinstalering.

Når det er gjordt så booter du i Windows og instalerer alle drivere på nytt.

Last ned nyeste drivere.

Staljin

Skrevet
når du innstalerer Nforce 4 drivere får du spørsmål om å innstalere SW IDE drivers...

hva med å trykke nei der?

5579871[/snapback]

uhm.... hva? har aldri måttet installert nforce 4 drivere... har ikke en Driver-cd for hovedkortet... er netshop virkelig dårlig eller?

Skrevet
når du innstalerer Nforce 4 drivere får du spørsmål om å innstalere SW IDE drivers...

hva med å trykke nei der?

5579871[/snapback]

Tror nok det skal hjelpe ja. Kjører selv uten denne driveren, da DVD-brenneren får CRC-feil med den. Har ikke merket noen dårligere ytelse av den grunn.

Skrevet (endret)

ZOMG! hvis den virker da, DA! da blir jeg glad! :p

EDIT: dammit! installerer ny windows nå.... da må jeg vente i flere timer! ARGH!

EDIT2: den Windows versjonen jeg installerer nå har jeg ikke fått koblet til internet.. alt jeg trenger er å opprette en "local area network" ting på pc'n... men dette har jeg jo ikke fått til :blush:

Endret av gravitic
Skrevet
Du trenger ikke innstalere Windows på nytt.....

du burde prøve uten å innstalere windows på nytt først og se om det ordner seg da....

sparer deg for mye bry

5580140[/snapback]

sry... er allerede på 64% på formateringa :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...