SCV Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 for det første er morrowind et ganske gammelt spill, og jeg mener at grafikken var helt vannvittig da det ble utgitt. Spesielt vannet <3 Eneste jeg igrunnen har og pirke på er de helvetes cliffracers som er over hele jævla øya (har blitt nevnt sann ca 2-3-4-5 hundre ganger før men jeg kan bare ikke utrykke mitt hat for dem) Og folk som syter over at det må gå langt og at det tar altfor lang tid og at storylinen er rotete og at og joine flere guilds samtidig er teit..... O_o Det er jo hele meningen med Morrowind jo at du ikke kan runde spillet på under 24 timer slik du kunne med f.eks Max payne (som forøvring var et dritbra spill) Men enormt landskap og mye gåing var liksom en del av greie til Morrowind, I rest my case.
Juke Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Men enormt landskap og mye gåing var liksom en del av greie til Morrowind, I rest my case. 5702514[/snapback] Ja, men det er ikke dermed sagt at alle liker det. Personlig synes jeg godt de kunne hatt med quicktravel, slik de hadde i forgjengeren Daggerfall, og som de også skal ha med i etterfølgeren Oblivion. Da har man i allefall et valg. Trask rundt hvis du liker det, eller bruk quicktravel hvis du vil spare tid.
Bytex Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Jeg juksa litt og lagde meg en medaljong i editoren med flight, 500 speed på, som varte i 3 minutt. Men det var etter å ha spilt i 2-3 måneder.
MindTooth Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 1. Skulle vært samme journal som WoW. 2. Herregud så dårlig grafikk. For en som har spilt WoW, og ikke så mange lav grafikk spill. Så er dette en setback. Eller virker det bra
SCV Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Juke: Nei, vet det. Men man kan ikke sammenligne Morrowind med Diablo eller Dungeon siege som da alle vet at det er rene hack and slash spill. Om man vil ha instant action så får man heller spille FPS skytespill eller andre RPG spill som Diablo og DS. Men jeg er ikke helt sikker på hva dette quicktravel er for noe i Daggerfall, ja jeg har spilt Daggerfall for lenge lenge siden. og vet der var hest og greier. Og at Oblivion skal ha med hest syns jeg er en sweet ide (og oblivion ser foresten helt VILT! bra ut, trenger ny PC nå. det komme jo snart ut) Nordoelum: Enig det med journal suger balle, men etter det jeg har lest så ble den fixet i en patch, så prøv og patch det Og sammenligne WOW med Morrowind er som og sammenligne Quake 3 med Quake 4. Morrowind begynner virklig og dra på årene nå. Og grafikken er ikke en smule lik engang. Personlig syns jeg Morrowind sin Grafikk gir mye mer virklighets følelse en WOW som ligner mye mer på en tegneserie verden/fantasiverden som det dog er.
MindTooth Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 @SCV: Har GOTY versjonen, og den er den nyeste versjonen av spillet. Synes fortsatt den journalen er total uoversiktlig...
SCV Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 ok, skriver bare det jeg har lest, har ikke spilt morrowind på lenge, gleder meg bare til oblivion
Bytex Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Journalen ble mye bedre etter den patchen, men fortsatt ikke bra. Den nye satte opp fullførte og ufullførte quests i ei liste. Men sammenlignet med slik det var FØR, var det 100 ganger bedre. Før det lå bare alle questene i kronologisk rekkefølge i sidene i journalen..umulig å finne en spesifikk quest du ikke husket.
Mazeking Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Synes det var litt velg mange valgmuligheter på magi i morrowind. Personlig endte jeg opp som redguard når jeg spilte det. En ting som var skikkelig merkelig i morrowind var jo at den beste lightarmouren Glass Armour, var jo bedre enn den beste mediumarmouren. Dessuten var light weapons så utrolig raske i angrep at hvis man spilte en karakter som haddde det og motstanderen hadde store tung sverd, så hadde de som regel store problemer med få inn et eneste hit. Gjaldt dog ikke de tøffeste motstanderne. Bue ble nesten litt juks i morrowind. Var bare å stå på en høyde og plafe folk på langt hold. Den uendelige traskingen rundt i landskapet gjorde jo at speed ble en grei faktor for å komme kjapt rundt. De hersens fuglene ble til tider skikkelig annoying. At man ikke kunne selge veldig dyre ting fordi folk ikke hadde penger var slitsomt. Laster derfor ned en mod: Zeb The Trader. Som hadde en million i cash og kjøpt alt
HMaster Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 (endret) 2. Herregud så dårlig grafikk. For en som har spilt WoW, og ikke så mange lav grafikk spill. Så er dette en setback. 5702733[/snapback] Altså, hæh? Wow har jo også skikkelig dårlig grafikk, noe som ikke er så rart. Morrowind synes jeg faktisk fortsatt har en utrolig pen grafikk, og ikke skjemmer spillet i det hele tatt. Grafikken står langt fra hverandre stilmessig, men jeg vil i alle fall ikke si at grafikken i Morrowind er irriterende mye dårligere enn i wow. Edit: For øvrig anbefaler jeg deg å titte i must-have mods-tråden som er sticky her. Utrolig hva better bodies og nye texturer gjør med spillet. Har spilt med det så lenge jeg kan huske, så det kan godt hende at du har rett i at spillet ser heller labert ut by default Endret 5. mars 2006 av HMaster
Juke Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Men jeg er ikke helt sikker på hva dette quicktravel er for noe i Daggerfall, ja jeg har spilt Daggerfall for lenge lenge siden. og vet der var hest og greier.5704274[/snapback] Quicktravel (eller het det kanskje "autotravel" eller "fasttravel" i Daggerfall forresten) funker omtrent som Siltstriders i Morrowind, bare at man kan velge reisemåte selv + at man kan reise hvor man vil siden man ikke er avhengig av at destinasjonen har en siltstrider-stasjon. Man klikker på destinasjonen på kartet, velger reisemåte, deretter foretas reisen umiddelbart. Avhengig av reisemåten vil det kunne koste penger å reise (i forbindelse med overnattinger på vertshus), pluss at mengden tid som går med til selve reisen in-game varierer. Reisen kan godt ta 10-20 dager f.eks, selv om det arter seg som en teleportering for spilleren. Ganske genialt hvis man blir lei av å traske rundt i skogen/ødemarken.
MiSP Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Men jeg er ikke helt sikker på hva dette quicktravel er for noe i Daggerfall, ja jeg har spilt Daggerfall for lenge lenge siden. og vet der var hest og greier.5704274[/snapback] Quicktravel (eller het det kanskje "autotravel" eller "fasttravel" i Daggerfall forresten) funker omtrent som Siltstriders i Morrowind, bare at man kan velge reisemåte selv + at man kan reise hvor man vil siden man ikke er avhengig av at destinasjonen har en siltstrider-stasjon. Man klikker på destinasjonen på kartet, velger reisemåte, deretter foretas reisen umiddelbart. Avhengig av reisemåten vil det kunne koste penger å reise (i forbindelse med overnattinger på vertshus), pluss at mengden tid som går med til selve reisen in-game varierer. Reisen kan godt ta 10-20 dager f.eks, selv om det arter seg som en teleportering for spilleren. Ganske genialt hvis man blir lei av å traske rundt i skogen/ødemarken. 5705944[/snapback] Er du sikker på dette? Ut ifra alle previews er det bare slik at du klikker et sted, så kommer du dertil med en gang, og det har gått en kalkulert mengde tid. That's it. Ikke noe overnattinger her nei, du ville jo aldri gjort det hvis du skulle ha gått hele veien.
Mazeking Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 2. Herregud så dårlig grafikk. For en som har spilt WoW, og ikke så mange lav grafikk spill. Så er dette en setback. 5702733[/snapback] Morrowind kom i 2002 hvis jeg ikke tar feil. Wow kom år 2005. Kanskje ikke så rart at et spill som er 3 år eldre enn WoW ikke har like bra grafikk?
Equerm Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Morrowind kom i 2002 hvis jeg ikke tar feil. Wow kom år 2005. Kanskje ikke så rart at et spill som er 3 år eldre enn WoW ikke har like bra grafikk? 5706707[/snapback] Tek på det at WoW er online, ville tatt lang tid å sende fantastiske grafiske effekter over en crappy internettlinje. Er vel gjort slik for å forhindre lagging tror jeg?
SCV Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 wow har strengt tatt jævlig bra grafikk. Bump mapping er veldig sexy i spillet og man kan få en veldig høy oppløsning, men det ser så lite ekte ut at stilen til morrowind og wow kan ikke sammenlignes, personlig syns jeg at morrowind gruser wow grafikk messig tross sin alder
MiSP Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Morrowind kom i 2002 hvis jeg ikke tar feil. Wow kom år 2005. Kanskje ikke så rart at et spill som er 3 år eldre enn WoW ikke har like bra grafikk? 5706707[/snapback] Tek på det at WoW er online, ville tatt lang tid å sende fantastiske grafiske effekter over en crappy internettlinje. Er vel gjort slik for å forhindre lagging tror jeg? 5706876[/snapback] Fantastiske grafiske effekter ligger på PC'en din. Serveren sender ikke modeller, teksturer, shadere etc til deg, den bare sender data som gjør at klienten din aktiverer effektene/laster modellene/teksturene etc.
maanemann Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 2. Herregud så dårlig grafikk. For en som har spilt WoW, og ikke så mange lav grafikk spill. Så er dette en setback. 5702733[/snapback] Altså, hæh? Wow har jo også skikkelig dårlig grafikk, noe som ikke er så rart. Morrowind synes jeg faktisk fortsatt har en utrolig pen grafikk, og ikke skjemmer spillet i det hele tatt. [klipp] Grafikken står langt fra hverandre stilmessig, men jeg vil i alle fall ikke si at grafikken i Morrowind er irriterende mye dårligere enn i wow. [klipp] 5705420[/snapback] Utrolig bra sammenligning HM. At wow kommer noen år etter, og alikevel ikke acer Morrwind, skyldes at det er en MMORPG. De må ligge etter utviklingen pga den processorkraften det krever for å håndtere alle de samtidige oppdateringene. Men Morrowind-bildet beviser mitt poeng om at Morrowind acer Gothic 2. Himmelen f.eks der er mye mer blocky og objektene mer udetaljerte. For meg er det umulig å ikke like det jeg ser i Morrowind
Mazeking Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 (endret) 2. Herregud så dårlig grafikk. For en som har spilt WoW, og ikke så mange lav grafikk spill. Så er dette en setback. 5702733[/snapback] Altså, hæh? Wow har jo også skikkelig dårlig grafikk, noe som ikke er så rart. Morrowind synes jeg faktisk fortsatt har en utrolig pen grafikk, og ikke skjemmer spillet i det hele tatt. [klipp] Grafikken står langt fra hverandre stilmessig, men jeg vil i alle fall ikke si at grafikken i Morrowind er irriterende mye dårligere enn i wow. [klipp] 5705420[/snapback] Utrolig bra sammenligning HM. At wow kommer noen år etter, og alikevel ikke acer Morrwind, skyldes at det er en MMORPG. De må ligge etter utviklingen pga den processorkraften det krever for å håndtere alle de samtidige oppdateringene. Men Morrowind-bildet beviser mitt poeng om at Morrowind acer Gothic 2. Himmelen f.eks der er mye mer blocky og objektene mer udetaljerte. For meg er det umulig å ikke like det jeg ser i Morrowind 5707426[/snapback] Nå har jeg aldri sett gothic2 med maks oppløsning. Noen som fikser et bilde fra feks. havna i byen der på max detail så vi kan få en sammenligning? BTW har jo gothic2 en sinnsyk playabillity, så kanskje litt mer tegneserieaktig ut? Endret 5. mars 2006 av Mazeking
Equerm Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Fantastiske grafiske effekter ligger på PC'en din. Serveren sender ikke modeller, teksturer, shadere etc til deg, den bare sender data som gjør at klienten din aktiverer effektene/laster modellene/teksturene etc. 5707212[/snapback] Joda, men det må vere en eller annen grunn til at de fleste online spill ikke har fantastisk flott grafikk.
Juke Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Er du sikker på dette? Ut ifra alle previews er det bare slik at du klikker et sted, så kommer du dertil med en gang, og det har gått en kalkulert mengde tid. That's it. Ikke noe overnattinger her nei, du ville jo aldri gjort det hvis du skulle ha gått hele veien. 5706343[/snapback] Beskrivelsen min gjelder bare reisemåten i Daggerfall (jeg burde påpekt dette), det var ment som et svar på spørsmålet fra SCV. Nøyaktig hvordan det arter seg i Oblivion vet jeg ikke, men det er sikkert helt riktig det du har skrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå