Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!


siDDis

Anbefalte innlegg

PS Prostoman: Hva bruker du til OC?....har du standard kjøler på GPU? Forresten bra score!!

5660798[/snapback]

 

Jeg bruker nVidia sine verktøy til overklokking, skal prøve å overklokke med RivaTuner, kanskje jeg klarer å overklokke minnet enda mer. Bruker standard kjøler, men har en zalman Fatality GPU-kjøler liggende som ikke passer helt. Tenker kanskje å borre par ekstra hull i den så den passer og se hva det blir ut av det. Har foreløpig ikke noe verktøy å lage hull med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

satt å funderte på hvorfor alle kjøper gs istede for gt når prisen er den samme!

 

men så sjekket jeg og gs er agp mens gt er pci-e!

 

 

nei, tror jeg hadde oppgradert til pci-e hovedkort først hvis jeg skulle brukt så mye peng på ett skjermkort!(kjøpte akkurat ett brukt 9800pro)

Lenke til kommentar
nei, tror jeg hadde oppgradert til pci-e hovedkort først hvis jeg skulle brukt så mye peng på ett skjermkort!(kjøpte akkurat ett brukt 9800pro)

5678348[/snapback]

Lite aktuelt her, med P4 @ 4.0ghz og 2GB ram. Ytelsen på mitt system er for highend å regne selv i dag. Derfor ville det være fullstendig bortkastet å bytte resten. Om et år eller kanskje til og med to, men ikke nå.

 

Kostnad er en ting. En annen ting er at det blir en helvetes jobb bytte hovedkort og flytte over vannkjølingen...tar fort en hel kveld det. Da må det være en oppgradering og ikke et meningsløst bytte av hardware. Bytter jeg kun skjermkortet er det bare å slenge på en bridgekjøler og vannblokka, så er jeg oppe og går med ytelse som drar skinnet av pølsa.

:)

Lenke til kommentar
Hadde man kunnet åpne de siste pipeline'sene og ROP'en, så hadde jo dette kortet ultra-knall! Sitter og vurderer å kjøpe 7800GS selv, men usikker om jeg skal ha XFX's XT-versjon eller normal-versjon.

5678178[/snapback]

Da hadde heller ikke AGP + 1 stk. Molex klart å levere nok strøm... ;)

Lenke til kommentar
Når det gjelder blackouts, var et stort problem med mitt 6800LE, med 7800GS får jeg ikke blackouts hvis jeg kjører kortet på sånn ca. 450/1350 (er 375/1200 originalt), kjører jeg kortet på 500/1400 får jeg blackuts etter kanskje halv time med spilling. Har et år gammel NorthQ 400W PSU.

5651964[/snapback]

 

Hvilken NorthQ modell er det?

 

Jeg sitter spent og venter på et 7800 gs kort også, og jeg lurer på om min NorthQ psu klarer brasene.

Lenke til kommentar

Sitter og vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av et 7800 GS kort. I dag har jeg et 9800pro kort. Men spørsmålet er om ikke systemet mitt vil være en flaske hals...

 

Jeg har AMD 2800+ barton (uklokket) og 1,5 GB 3200 RAM. Vil jeg komme til å merke stor nok forskjell til at det er verdt det?

 

Peter :hmm:

Lenke til kommentar
Det kan jeg garantere, merket faktisk stor forskjell allerede fra 9800pro til 6600GT. Men husk å cleane ut gamle ATI-drivere før du installerer det nye.

:)

5683295[/snapback]

 

Flott!!

 

Da blir det nytt skjermkort på meg! :D

Maskinen bør vel holde ut en stund til da...

Lenke til kommentar
for meg så virker det som om overklokkinga er begrensa av for lite tilgang til straum

Normalt sett når eg overklokker skjermkortet så kjem det artifacts, nå kjem det bare svart skjerm når eg går litt for langt.

5683324[/snapback]

Får jeg blackout, betyr det at det er PSUen som ikke leverer nokk strøm og ikke skjermkortet som ikke klarer mer? Ikke at jeg får det, jeg bare lurer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
for meg så virker det som om overklokkinga er begrensa av for lite tilgang til straum

Normalt sett når eg overklokker skjermkortet så kjem det artifacts, nå kjem det bare svart skjerm når eg går litt for langt.

5683324[/snapback]

Får jeg blackout, betyr det at det er PSUen som ikke leverer nokk strøm og ikke skjermkortet som ikke klarer mer? Ikke at jeg får det, jeg bare lurer.

5686231[/snapback]

 

Da PCI-E utgaven (GT) har flere pipes og bedre strøm-tilgang via PCI-E vil jeg tro at det ikke har noe med PSU å gjøre, men at GS (AGP) utgaven rett og slett har begrensinger mht. hvor mye strøm/effekt det kan ta til seg/bruke.

Det er nok en grunn til at Nvidia har "lobotomert" ett PCI-E GT kort til bruk i AGP-port.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...