Gå til innhold

"Must see" filmer


Ksungam

Anbefalte innlegg

Hvorfor er ikke LarsP her og linker til IMDb Top 250?

5569897[/snapback]

Hvorfor bidrar du aldri med noe konstruktivt? Forbanna søppelmann!

5571435[/snapback]

Hvorfor så hissig, hissigproppen? Ta det som et kompliment fremfor å gi meg det glatte lag.

 

Se så konstruktiv jeg kan være:

 

* Sympathy for Mr. Vengeance

* Oldboy

* Sympathy for Lady Vengeance

 

* Being John Malkovich

* Eternal Sunshine of the Spotless Mind

* Donnie Darko

 

* La Dolce Vita

* 8 1/2

* Salò

 

* Batman Begins

* Broken Flowers

* Crash

 

Dette er noen filmer jeg synes er kule. Kanskje du også vil mene det :):D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bortsett fra Donnie Darko så er jeg enig.

 

Forresten, hvilke versjoner av La Dolce Vita og Crash er det du tenker på (egentlig irrelevant da de alle er ypperlige filmer)?

5572343[/snapback]

 

Er crash fra 96 en bra film? har aldri sett den, men har hørt så mye dårlig om den at jeg faktisk aldri har tenkt på å se den..

Lenke til kommentar
Jeg tenker på Fellinis film (finnes det flere?) samt Crash (2004).

5572361[/snapback]

Nope, men jeg har sett flere som har referert til "Life is Beautiful" når de snakker om La Dolce Vita.

 

Er crash fra 96 en bra film? har aldri sett den, men har hørt så mye dårlig om den at jeg faktisk aldri har tenkt på å se den..

5572379[/snapback]

Jeg mener den er høyst severdig. Utrolig ekkel film. :)

Lenke til kommentar

The Matrix og Pulp Fiction var vel de to første filmene jeg kjøpte på dvd, samt husker best fra første gangene jeg så.

 

Oppfølgerne til The Matrix gjorde jo sitt for å ødelegge, men orginalen er fortsatt koselig. Selv om jeg ikke har tenkt å se den igjen på leeeenge(overdose).

 

Once Upon a Time in America/the West samt The Good, the Bad and the Ugly er også filmer jeg bare husker som fantastiske.

 

Også er det jo alle de andre. Gudfaren 1/2/3, Star Wars-trilogien(om ikke annet så bare for å skjønne alle popkulturreferansene), en haug med mafiafilmer som allerede er nevnt, samt et par depressive krigsfilmer(Full Metal Jacket, Apocalypse Now!).

 

Og Stanley Cubrick. Clockwork Orange, 2001, Dr. Strangelove

Lenke til kommentar
Hostage ;)

 

Edit:

Tror agony var før meg :p

5579249[/snapback]

Hostage er så absolutt ikke en Must see film.

 

Du kan jo også sjekke ut The Way Of The Gun. Baserer seg på en kidnapping av en gravid dame. Plot twister i hytt å helvete og den har tidenes åpningsscene.

Kunne ikke vært mer enig i om åpningsscenen. Den er brilliant. Så mange banneord tror jeg aldri jeg har hørt i en film i løpet av de første 4 minuttene. :innocent:

Lenke til kommentar

Syns ikke det går an å snakke om ran og kidnapping uten å nevne Bandits (2001). En film som jeg liker svært godt, er The Thomas Crown Affair (1999). Ingen kritikerfavoritt, men jeg mener plottet er fantastisk, filmen er velspilt, og filmmusikken eksepsjonell. Av en eller annen grunn drar jeg frem denne filmen hver gang jeg er syk, må snart se å få oppgradert den fra VHS til DVD.

 

EDIT: Aargh; kidnapping! Suicide Kings (1997)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

- The Boondock Saints

- Schindlers List

- The Hurricane

- Walk the Line( For meg vertfall) Noen som har den på pcen btw? :hmm:

- Earthsea- en lavbudsjetts film, men den er faktisk ganske bra.

- *Husker ikke hva den heter* Men det er en film om livet til Hitler. En ganske gammel film.

Lenke til kommentar
Syns ikke det går an å snakke om ran og kidnapping uten å nevne Bandits (2001). En film som jeg liker svært godt, er The Thomas Crown Affair (1999). Ingen kritikerfavoritt, men jeg mener plottet er fantastisk, filmen er velspilt, og filmmusikken eksepsjonell. Av en eller annen grunn drar jeg frem denne filmen hver gang jeg er syk, må snart se å få oppgradert den fra VHS til DVD.

 

EDIT: Aargh; kidnapping! Suicide Kings (1997)

5579914[/snapback]

 

Suicide Kings :thumbup: (min første smiley her inne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...