Gå til innhold

IBM mod. Bilde-hardware update. (23/03)


Anbefalte innlegg

Bilde update kommer senere i dag. Jeg har vært og kjøpt inn litt forskjellig lakk o.l.

 

Vær klar folkens:)

 

Jeg tenker også på å kanskje sette inn en enkel logo på "hk" siden av kabinettet. (dvs høyre sett forfra) Noen som har forslag? :)

 

Mitt nick er bIsk0p. Dette er mest pga mangel på engelsk kunnskaper. Jeg så filmen Spy Game (likte filmen veldig godt!) Og synes at Brad Pitt sin rolle var kul, han hette James Bishop. Når jeg så denne, viste jeg ikke hvordan bishop var skrevet, så det ble bIsk0p. (Så har dere historen på nicket)

 

Er det vanskelig å spraylakkere motiv? Tenker litt på det:) :hmm:

 

- Btw, tror snart jeg kan hoppe over til worklog forumet? :):whistle:

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde Update!

 

Jeg har da, som skrevet før, startet på min lille IBM mod. Jeg har i dag komt litt lengre og kjøpt inn litt stasj. Her er bildene:

 

b426fbce.jpg

Her har vi dagens innkjøp. Den består av:

 

2 stk blank svart lakk spray

1 stk klar lakk spray

1 stk Sølv dekor spray

1 stk universal sparket

1 stk Glassfiberplast.

 

Jeg tror, iallefall håper, at dette skal holde til kabinettet. Jeg ska i utgangs punktet ikke ha noe sølv detaljer på kabinettet, men jeg kjøpte med det samme jeg var innom.

 

a8c1779b.jpg

Her har vi et bilde av hvor langt jeg hadde komt med kabinettet før jeg forsatte i dag. Her har jeg brukt restene av en spray boks jeg hadde liggende fra et eldre prosjekt. Det ble vel 3-4 lag jeg fikk satt på før boksen var tom. Dette var veldig tynne lag, og ganske så tilfeldig lagt på.

 

2553e2f4.jpg

Ny vinkel før dagen arbeid.

 

 

e5241b63.jpg

Baksiden etter nytt lag med lakk.

 

003f5c4b.jpg

Venstre side (forfra) etter nytt lag

 

ade6fe9b.jpg

Og fronten

 

 

7acc107b.jpg

Og toppen. Det er litt merker på toppen, men i og med at det faktisk skal være deksel over dette, så bryr jeg meg ikke nokk til å fikse dette.

 

1586910a.jpg

Og en fancy vinkel som gjorde meg oppmerksom på hvor jeg ikke hadde lakkert :blush:

 

 

3149e3c3.jpg

Det ble vist litt merker etter meg :)

 

419f4527.jpg

Litt gamle og nye merker fra kabinett lakkering.

 

 

Videre skal jeg finne ut hvordan dette sparkel greien virker. Og tette noen hull på toppen av ytter dekselet. (Blir vist i en tidligere post) For se hvordan det går:) Update kommer når jeg har det :)

Lenke til kommentar

Bildene er veldig dårlige. Blitzen ødlegger ganske mye av hvordan det ser ut, evt viser det øyet ikke ser? :p

 

 

Men i og med at hk og dekslene sjuler det meste, tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre så mye mer enn å 1-2 lag til og kanskje 1 lag med klar lakk. Det er ikke så veldig viktig hvordan innsiden ser ut. I mine øyne ser det faktisk ikke så værst ut. Mulig jeg har "lave" mål eller bare ikke vet hva jeg skal se etter. Men bildene er veldig feil her.

 

Når jeg tar utsiden, kommer jeg til å pusse før jeg begynner. Men det skal ikke skje før jeg har skjært ut vindu og vifte hull. Og før at jeg skal få gjort det, må jeg skaffe meg demmel, og for at jeg skal få gjordt det, må jeg få lønn. Og den kommer ikke før 1 mars! :no::nei:

 

 

Edit: Merka en leif først nå :blush:

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Jeg starta på noe jeg selv liker å kalle sparkling. Men jeg er ikke sikker på hva jeg faktisk gjorde :p

 

Målet var iallefall å tette hullene på toppen av ytter dekselet. Jeg brukte den Universal Sparkel tingen jeg kjøpte (som lukta noe forbanna mye!) For at sparkelet (eller hva det kalles) ikke skulle "renne" igjennom hullene når jeg la det på. Så tok jeg noen små teip biter under, håper disse går av uten å klage. Jeg tok på 3 lag, så jeg var fornøyd med resultatet.

 

Jeg skal ta turen å se om jeg finner noe fint sandpapir biter til SandStorm pussemaskinen vi har hjemme. Så skal jeg begynne på selve pussingen av kabinettet.

 

Bilder av den relativt stygge sparklingen kommer hvis jeg tør å vise det fram før jeg ser pusse resultatet.

Lenke til kommentar

Fyyyy søren så stress det er å pusse ned et kabinett!

 

Jeg har kun blitt ferdlig med toppen, og er allerede sliten! :p Men jeg tror det kan bli fint. Eneste er at jeg brukt rund pussemaskin, så jeg får litt runde merker på overklaten, men tipper at litt pussing med litt finere papir og annen metode vil sjule dette litt. + Når lakken kommer på, blir det for håpentligvis HELT borte.

 

Sparklingen jeg gjorde, må jeg gjøre på ny. Det ble litt tynt det jeg gjorde, pluss jeg har vist pussa litt for mye, så det ble en liten nedover bulk der. Tenker jeg sparkler på begge sider denne gangen, for å få det litt tykkere.

 

Skal se om jeg får fixa litt bilder i dag:)

 

 

Bilder

 

f4b450b8.jpg

Bilde av den pussa overflaten og pussemaskinen.

 

0d79caef.jpg

Bilde av den pussa overflasten og siden som ikke er pussa.

 

33ece244.jpg

Bilde av de 4 hullene som har blitt sparklet igjen. (Skal sparkles på nytt)

 

e613c0cb.jpg

Det ble jo faktisk blankere enn jeg klarte å se med øynene. Men som man og ser, så har jeg fått veldig med runde sirkler på overklaten. Satser på at jeg får pussa dette vekk med å bruke en "fram-og-tilbake" greie som pussemaskinen og kan. Og da med et finere sandpapir.

 

ac0c6b1b.jpg

Bilde av pussemaskinen "SandStorm" og brukte pusseflater.

 

ddfd718d.jpg

Bilde av nye pusseflater. 180 og 240P.

 

 

Jeg skal prøve å lage ny SketchUp tegning av hvordan jeg vil at kabinettet skal bli seende ut, og seff poste bilder av det her ;) Jeg trenger bare å ha målene av kabinettet.

 

Edit: Liten bilde leif klarte vist å lure seg inn i posten :blush:

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Pga flytting, så er garasjen ganske så opptatt for tiden. Dette og at jeg har vært ganske dårlig i det siste, har hindret framgang når det gjelder pussingen. Men det har og gitt meg tid til å lage en sketchup tegning av hvordan jeg tenker kabinettet skal bli.

 

572d1e4b.jpg

 

 

c78a73d5.jpg

 

 

ccbb33f6.jpg

 

Forklaring:

 

1. Konstant spinnende DVD-rom med 2-4 blå LED's (Trenger hjelp til utførelse)

2. SilenX 120mm 11dB vifter

3. Viftestyring (Akkurat hvilken er uvist, for se på økonomien)

4. LCD display (Displayet har jeg, tatt fra kopimaskin. Men jeg sliter med hvordan jeg ska få styrt det)

5. 120mm vifte hull /m grill (Skal ikke installere vifte der enda)

 

 

Kabinettet skal være gjennomført med svart lakk og blått lys. Jeg tenker på å legge lys i bunnen av kabinettet og speil oppå (som vist i eldre sketchup tegninger jeg har laget) Men for se.

 

 

Komentarer?

 

 

Edit: fixa strl på bildene

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Hva mener du med finish lakk? Jeg har ikke lest noen plass at dette er nødvending. Vil ikke vanlig lakk være beskyttele nokk? Kabinettet skal tross alt stå inne.

5684329[/snapback]

Er det grunning han tenker på? eller klarlakk?

 

Oppgi hva hvilke type lakk det er når du først er i gang ;)

Lenke til kommentar

Hmm. Burde jeg ta klar lakk før jeg sprayer på den svarte? Jeg tenkte jeg skulle gjøre det i motsatt rekkefølge.

 

Og btw. Det er minus grader ute, så det blir ikke noe arbeid før temperaturen har blitt litt bedre. For ikke gjort noe i denne kulden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan vel nevne at jeg har gjort litt innkjøp. Innkjøps listen ser slik ut:

 

Scythe "Ninja" SCNJ-1000

 

Gigabyte GeForce 6600 GT AGP "TurboForce"

 

Samsung Harddisk 200.0GB IDE 7200RPM UDMA-133 3.5" 8MB Noise Guard

 

Logitech MX518

 

Promise Ultra133 TX2 Supports Ultra ATA/133 Drives Up To 133MB 48-bit LBA Support

 

 

Med innkjøp av en 200GB HD pluss at jeg har en 80GB HD som ikke er i bruk byr på et nytt problem. Jeg har to harddisker mer enn jeg har plass til. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal fixe dette. Men jeg tror jeg skal henge dem i strikker under hverandre på en eller annen måte. Muligens ta alle i strikk. Det jeg og er litt redd for, er at strømforsyningen min begynner å bli litt for dårlig. Den er bare på 300W. Er 300W nokk til å kjøre dette:

 

P4 2.4GHz (skal klokkes, rundt 2.8 minst)

GeForce 6600GT (Tviler på at dette krever så mye)

4x IDE HD (200+200+80+60)

3x 120mm SilenX vifter

2x Optiske drev (DVD-spiller + DVD-brenner)

 

Jeg lurer på om jeg skal ta en PSU fra jobben (250W elr tror jeg den var på) For å kjøre HD og Optisk, bare sånn til jeg for råd til å kjøpe en skikkelig PSU.

Lenke til kommentar

Vel. Da har delene komt. Endelig!

 

 

Jeg fikk ikke tid til å sette i noe annet enn skjermkortet mitt i dag. Jeg gikk da fra GeForce4 Ti4200 128MB AGPx4 til GeForce 6600GT "Turbo Forced" 128MB AGPx8. Her er ytelses forskjellene.

 

Specs:

 

P4 2.4GHz

1Gb geiL PC3200

GeForce 6600GT "Turbo Forced"

 

 

3DMark2001:

 

Før: 8424

Etter: 12369

 

AquaMark 3.0:

 

Før: 15.819

Etter: 40.874

 

PreformanceTest 6.0

 

Før: 291.6

Etter: 323.0

 

 

Forskjellene er ganske greie må jeg si. Jeg har enda ikke prøvd kortet i spill, så det kan jeg komme tilbake til senere. Dette er et vifteløst kort, så tempen er litt høy akkuratt nå, rundt 60 grader. Men dette er i et kabinett uten vifter og åpen sidedør. Når jeg for skaffa meg dremmel, håper på i morgen, sånn jeg for skjært ut vifte hullene. Så skal jeg flytte maskinen over til det kabinettet og da med 120mm vifter som står for kjennomgang av luft + 120mm vifte på min Ninja-1000 CPU kjøler :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått satt på CPU kjøleren nå. Det tok bare 1 time. Jeg måtte ta ut HK pga jeg har så liten plass i kabinettet. Det som og ble et problem. Var at chipset kjøleren er så stor at jeg ikke fikk satt viften på undersiden av kjøleren, men det skal jeg se om jeg for ordnet senere. Men ellers virker dette ganske greit. Jeg har gått fra 30 grader CPU til 25. Noe som ikke er store forskjellen, men jeg tror at når jeg for bedre gjennomkjøling, vil det bli bedre og håper på 5 grader mindre. Men er mulig det er urealistisk. Det som og er litt gledelig er at skjermkortet mitt har gått fra 50 grader til 40. Dette liker jeg:)

 

jeg skal prøve å få lastet opp bilder ganske snart.

 

Noen som vet hvordan jeg for resiza og lagt på logo på alle bildene?

Lenke til kommentar

Nå har Ninja-1000 virkelig imponert meg. Jeg har klokka prossessoren opp 400Mhz, den er nå 2880Mhz, og kjørt Prime95 torture test på In-place i 9 timer og 45 minutter. Og Prossessoren har ikke blitt mer enn 32 grader. Før med den gamle prossessoren min, ble det rundt 50 grader på samme overklokking. Jeg er imponert!

 

Over til andre ting, jeg har fått meg dremmel nå og har sånn smått begynt å kutte plass til viften i front. Skal se om jeg får opp litt bilder av det også snart. Grunnen til at bildene tar sånn tid, er at jeg ikke får lasta opp bildene på dette masinen (har ikke lagt inn driverene til kameraet) og jeg glemmer å gjøre det på den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...