Gå til innhold

IBM mod. Bilde-hardware update. (23/03)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja. Det er i en garasje dette foregår, så det blir en del støv som flyr rundt om kring desverre. Bildene er litt dårligere enn virkligheten (noen veldig mye dårligere) Men det er nå sånn det bare er.

 

Fortsettelsen kommer veldig snart, jeg har fått laga et 120mm hull. Dette er ikke så utrolig fint, men jeg skal pusse det litt. Få vekk skarpe kanter og kanskje fixe litt på fronten. Så skal jeg begynne med det på toppen. Pussingen av resten av kabinettet kommer etter hullene er laget. Dette er pga jeg vil ha kabinettet funksjonabelt fortest mulig, pga den forhåpentligvis gode luftstrømmen. Så jeg gjør meg ferdig med "skjelettet" før "huden". - Æsj for noen sammenligninger:P

 

 

Worklog er vurdert og kommer sikkert snart. Kommer mest sannsynlig å bare poste de postene jeg har hatt her inn. Kanskje med litt modifikasjoner og ikke ha med alle fram-og-tilbake postenen.

Lenke til kommentar

Bildene som jeg har lovet i foregående poster, skal jeg iallefall få opp i morgen.

 

Jeg tok inn "skjelettet" i dag og gav det en dusj. Det var så mye støv på det at jeg ikke kunne lakkere mer. Jeg satser på at det tørker i løpet av natta sånn jeg for lagt på noen lag der det trengs. (Merka at jeg hadde glemt flere plasser nå som jeg begynte med dremmelen :blush: ) Pluss viftehullet på toppen. Siden jeg ikke har funnet en løsning med fronten, så tok jeg bare å startet å lakkere denne og nå. Det er iallefall bedre enn ingenting vil jeg tro :)

 

2aa0c48d.jpg

Baksiden

 

"Skjelettet"

 

Skjelett med hud :)

Lenke til kommentar

Vel. Da har jeg uploadet bildene som er tatt. Ufattelig ferre enn jeg husket! Jaja, for vel legge til dem jeg har ;)

 

1148633c.jpg

Huff, liker ikke posten! :nei:

 

c7c32b94.jpg

:love: GeForce 6600GT "TurboForced" :love:

 

556fbe87.jpg

Alt innholdet av begge pakkene :D

 

e22db6e3.jpg

Min søte CPU Kjøler. Scythe "Ninja" SCNJ-1000

 

39abc095.jpg

Ninja'n festet godt med sete beltet og klar for kjøre tur.

 

c5bb0754.jpg

Er den ikke liten å søt? :love: Her kan man se SilenX 120mm "14"dB viften godt festet.

 

 

 

- Ja, dette var da hardware bilde-updaten som jeg sa skulle komme. Skal se om jeg husker å ta noen bilde av kabinettet som det ser ut nå.

Lenke til kommentar

Det var ca 2000 for Ninja, 200GB, IDE kontroller og MX518 og 1700 for skjermkortet. Dette er med frakt og moms :)

 

Kjøleren overasker veldig. I tidligere poster, så har jeg skrevet ned resultater ang temperaturer o.l. Så ja, den kjøler bra. Men skal kjøle bedre. Jeg har ikke luftgjennom strøm enda. Men snart skal to 120mm vifter sørge for dette:) :D

Lenke til kommentar

Siden jeg har fått så mange ekstra timer denne måneden og lønnen er rett rundt hjørnet. Så bestilte jeg en Seasonic S12 Strømforsyning 430W, 120mm Vifte, 2xSATA, ATX/EPS, 20/24pin som er på tilbud hos komplett. Denne er mer enn kraftig nokk for meg, og ligger på toppen hos Silent PC Review ranking i viftekategorien. + Den er på tilbud! :D

 

Gleder meg! :D

 

 

Jeg har forsiktig startet å med seriøst overklokking. Fra før av har jeg brukt prosent overklokking. Men prosent overklokkingen, den stiller ikke opp Vcore, og det gjorde at jeg ikke kom lengre enn 20%, dvs 2.8GHz. Jeg har nå holdt på litt, og klarer 2.93GHz. Jeg måtte stille Vcore fra 1.56 til 1.600 (1.62 står det i PCWizard da :S) Temperaturen kommer nå opp i 36 ved Prime95 tortur test. Men bruker ikke mer enn 3-4 min før den er nede i den behagelige idle temp av 27grader :thumbup::D

 

 

Videre på casemodden. Dremmelen jeg har kjøpt, begynner å gå seinere og seinere. Sikkert pga for hard bruk. Så jeg må ta turen på Clas Olshon for å se om jeg for meg ny (håper jeg finner kviteringen) I mellom tiden bare leker jeg meg litt. Jeg har spray lakkert finnene på en 92mm vifte som jeg ikke har noen planer om å bruke, og holder på med to til. Jeg lakkerte og noe mønster ting på fronten. Vet ikke hvordan det blir, men men. Jeg lakkerer bare over igjen vis det blir FOR stygt.

 

Stay tuned for pictures.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...