Gå til innhold

Vil lydkort gi bedre ytelse i spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svarene, skal teste og se om jeg får noe bedre ytelse på noen slags måte. Men bruker ett lydkort mye strøm? Har ikke verdens råeste power akkurat (350W)

Resten av hw:

 

Amd Athlon 64 3200+ | Western Digital Caviar 250GB | 1024MB DDR 400Mhz | ASUS Socket 939 A8N-E |

GainWard 6600GT Golden Sample GLH

Lenke til kommentar

Jeg har nå spillt BF2 med Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS lydkort i to uker, og det er den råeste lyden jeg har opplevd. Kortet er verd pengene etter min mening.

 

Før det hadde jeg AudigyII, og forskjellen er meget stor på lydkvaliteten på de to korta.

Endret av Skarnes
Lenke til kommentar
Likte det frontpanelet på X-FI.

Praktisk når man skal koble til headset og slikt.

 

Skarnes: Merket du noe bedre ytelse med bedre lydkort? Tenker på cpu og slikt.

5582759[/snapback]

 

 

Har kraftig PC-så jeg har kjørt med alle innstillingene på fullt i BF2 uten problemer, så derfor har jeg ikke merket noe. Jeg har heller ikke målt det. Men kortet har egen 64mb X-ram, så jeg regner med at PC- CPU-en og RAM jobber mindre.

Lenke til kommentar
Hvordan er Audigy2 vs Intel extreme audio (azazazaetellerettanna)? Hittil har jeg merka ganske mye mindre egenstøy på Intel.

5584786[/snapback]

Merkelig. Vanligvis gir de integrerte lydkortene mer støy enn separate kort. Har du et elektrisk anlegg hjemme som er fra 1800-og-gamledager uten skikkelig jording osv, kan dette i seg selv skape støy/trøbbel.

 

Kan du klare deg uten frontpanel, gir XtremeMusic like bra lyd som Fatal1ty (e-penis) kortet.

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert du vile merke stort til ytelsen i form av økt FPS, men et eksternt lydkort vil nesten garantert avlaste Mobo og CpU en del.

5571621[/snapback]

 

Er ikke dette litt selvmotsigende?

 

Det finnes mange tester på nett, prøv å google litt så finner du en test hvor du kan se forskjellen i fps.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har et integrert lydkort på hovedkortet, men jeg har også ett pci-kort liggende(Audigy II eller noe). Så vil jeg få noe som helst bedre ytelse hvis jeg installerer dette kortet? On-board skjermkort bruker jo av cpu og ram men gjør også on-board lydkort dette?

 

Takker for alle svar

5567011[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis. Ett PCI-lydkort vil kanskje belaste PCI-bussen mer enn et integrert. I tillegg har det kanskje flere fancy lydmuligheter, som krever mer CPU/buss-bruk enn et integrert. Det avhenger av kortet.

 

Tom's Hardware hadde en test av forskjellige lydkort for en stund siden, og det var stor forskjell på ytelse.

Lenke til kommentar
Merkelig. Vanligvis gir de integrerte lydkortene mer støy enn separate kort. Har du et elektrisk anlegg hjemme som er fra 1800-og-gamledager uten skikkelig jording osv, kan dette i seg selv skape støy/trøbbel.

5596404[/snapback]

Dette er min erfaring også, med Intel-lydkortet og et integrert Nforce-lydkort er unntaka jeg har snubla over. Begge disse hadde mindre egenstøy enn Audigy2-kortet mitt.

Og hadde støyen vært pga. det elektriske anlegget i huset så burde jeg hatt støy på alle korta siden PC, forsterker etc. er det samme, og koplet til det samme hele tiden. Dessuten er huset ganske nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...