Gå til innhold

Dell = totalt mangel på kundeservice


Anbefalte innlegg

Hei, har en Dell Inspiron 8600, som jeg har vært utrolig plaget med.

Listen å mitt tidsforbruk på feilsøking er lang som ett vondt år.

 

Fikk så beskjed om at den skulle byttes inn i en tilsvarende eller bedre.

 

Fikk så levert en Inspiron 6000, denne mangler bla: muligheter for docking, mulighet for 2 batteri samtidig, seriell port, LPT port, infrarød, styrepinne(i tastatur).

 

Er da Inspiron 6000 å regne som en bedre eller tilsvarende??

 

Ved kontakt med Dell får jeg beskjed om at jeg har fått en bedre pc, fordi den har raskere minne, å litt større prosessor (1,7 mot 1,5)

 

Hjelper lite om jeg sier Inspiron 6000 er ubrukelig for mitt bruk, som krever seriell port, å infrarød.

 

Jeg har fått en bedre pc, punktum!!

 

Itillegg må det nevnes at Inspiron 6000 bråker atskillig mer enn I8600, virker som at skjermkortet i I6000 ikke har egen vifte.

Derfor går hovedvifta konstant.

 

Nå har jeg idag kontaktet kundeservice å krevd omlevering eller pengene tilbake.

Får svar innen kort tid.

 

Noen som har erfaringer ang dette?

Hatt en Inspiron 8600 som er blitt omlevert?

Å til hvilken maskin da?

Endret av norden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette trenger du ikke å godta. De skal omlevere i akkurat samme modell som du kjøpte, noe annet har de ikke rett til å omlevere. Dessuten så har den gamle noe annet som du tydeligvis skal ha og bruker så dette kan du bare nekte ja.

 

forbrukerradet.no har en fin klikk og klag sak som du sikkert kan bruke.

Lenke til kommentar

Du har krav på en tilsvarende eller bedre maskin. Dersom den nye de sender ikke har samme egenskapene som den gamle, har du krav på pengene igjen. Noe annet er urimelig.

 

Serieporter kan jo som regel ordnes med overganger fra usb. Men flere batterier på en gang, docking osv. er litt verre

Endret av Mr_Jonez
Lenke til kommentar

Du kan vel liste opp forskjellene mellom 6000 og 8600 maskinene.

 

Som Lcd oppløsning,cpu,videokort, hd, brenner og minne

 

Er dette bedre på 6000 maskina? cpu en er ihvertfall bedre siden 8600 har banias.

 

Siden 6000 er "etterfølgeren" til 8600, er det vel naturlig at de velger denne.

 

Så sjekk om spesifikasjonene er de samme

 

Har selv 8600 (wuxga,1G R,60G 7200,BT, turbo 128MB), og synes det er en god laptop selv om den har rukket å bli nesten 2 år.

 

Har ekstra batteri for å putte i mediabayen, tilsammen ca 5-6 timer.

 

 

Har opplevd tre support tilfeller sålangt. 1 uke etter den ble hentet hos DHL måtte den tilbake til irland for ny skjerm. Ble levert tilbake på døra etter 7 arb.dager.

 

13-14mnd senere streiket dvd brenneren, litt problemer med service siden hentegarantien var utløpt. Men å nevne forbrukerloven løste dette og ny brenner ble levert på døra etter ca 15 timer.

 

I jula nektet denne å lese cdrom plater, ny tlf til support. Service personen nevnte at 1 års garantien forlengst var utløpt. Og sitat "Hm, nei jeg vet ikke" fra service om hva som skulle gjøres.

 

Måtte igjen nevne forbrukerloven og at dette var den andre brenneren som feilet.

3-4 dager senere kom en person på døra med ny brenner,sony\liteon 8x dual layer istedet for de tidligere lg og nec 4x brennerne.

 

Så, under garanti er dell hurtige på tlf ved support. Etter garanti, må en hentyde til forbrukerlovene og da går ting raskt og enkelt.

 

Dette er ihvertfall min erfaring:

 

Dvd brennerne var ikke av god kvalitet, men etter 15 min på tlf og et par dagers venting får en levert en ny en på døra.

 

Så lenge en nevner forbrukerloven ihvertfall.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
Du har krav på en tilsvarende eller bedre maskin. Dersom den nye de sender ikke har samme egenskapene som den gamle, har du krav på pengene igjen. Noe annet er urimelig.

 

Serieporter kan jo som regel ordnes med overganger fra usb. Men flere batterier på en gang, docking osv. er litt verre

5562806[/snapback]

Nei, du har krav på SAMME maskin, period :).

 

Men du kan også akseptere tilbud om en bedre maskin fra butikken om de tilbyr deg det - men det er opp til deg selv å si nei dersom du ikke ivl ha det. Ikke slik det gjøres i denne saken.

Lenke til kommentar

Og husk at ved avtale om en slik bytting så vil dere ha inngått en bindende avtale om håndteringen. Det betyr at dette ikke blir sett på som en omlevering mest sannsynlig, men heller en avtale om håndtering. Se her for eksempel: http://www.forbrukertvistutvalget.no/index...?Saknr=20050187

 

Beklager dårlig formulering, men er litt trøtt. Derfor jeg henviste til FTU slik at dere forstår litt bedre.

Lenke til kommentar

her er hva som er byttet på maskinen:

 

........................................

Med vennlig hilsen

Marius_Moe

Dell Teknisk Support

Telefon 67 11 68 82

Man - Tor 08:00 - 17:00

Fredager 08:00 - 16:00

http://www.dell.no

Servicetag:*********

........................................

Det kan hende du vil motta en separat e-post med spørsmål om å delta i en spørreundersøkelse, her vil vi be deg om feedback på e-mail servicen du mottok fra Dell. Vi er svært takknemlige om du tar deg tid til å svare, da vi bruker svarene til å forbedre servicetilbudet vårt.

 

Hei *****:

 

Her er en liste over det som er skiftet på din PC:

 

Replaced parts:

LCD

motherboard + lcd

Ac Adpater

Hard Drive

Wireless Card

Bluetooth

Battery

Optical Device ( CD/DVD )

Bluetooth daughter card and Bluetooth cable assembly

Optical Drive.

Front Bezel And Top Cover

 

 

Hovedkortet er byttet 3 ganger, skjermen 2 ganger, bluetooth minst 3 ganger, samme med harddisk, trådløskortet har jeg ikke telling på.

Har bedt om en oversikt der det fremgår hvor mange ganger hver del er skiftet.

 

Når det gjelder avtale om håndtering, er ingen avtale inngått med Dell.

Fikk beskjed ifra tekn support om at pcen min skulle erstattes av en ny, tilsvarende eller bedre.

 

Ingen ytterligere info før I6000 ble levert på døra hos meg.

 

Sitter pr idag med begge maskinene, da jeg ikke kan sende ifra meg I8600 før seriell problemet er løst.

Er vel en portreplikator på vei til meg ifra Dell.

 

Har forøvrig garantiutvidelsen, next businesday onsite 3 år.

1 år igjen av avtalen.

 

Å registrerer at de kun har gitt med ett år next businettday onsite med I6000

Endret av norden
Lenke til kommentar
Jo, men der er det snakk om mellomlegg. Blir ikke saken litt annerledes her? Eller mener du faktisk at dersom man godtar en annen vare enn den man leverte inn - så starter man på 0 avhjelpsforsøk igjen?

 

(jeg spør for å lære, ikke for å diskutere :))

5564080[/snapback]

 

Ved betaling av mellomlegg så vil ma nutvilsomt starte på null. Ved omlevering uten mellomlegg må man nok se på om det er en tilsvarende vare som det heter i fkjl. § 29 (1). Om man får omlevert en

SE T290i i en Samsung D500 så synes jeg det hadde vært rart om man ikke hadde startet på null igjen siden dette ikke er tilsvarende. Men en T610 i en T630 er jo det ma nkan kalle tilsvarende.

Lenke til kommentar

Som Alastor sier så kan du sette fram hevingsforslag. Men ikke bli overrasket om de krever bruksfradrag for dn tiden du har hatt maskinen. Det beste er vel å finne en maskin som nogenlunde er lik og kreve omlevering til denne istedet. Men hvis du er lei Dell så er det jo bare å heve. Den reperasjonslista der kvalifiserer garantert til heving.

Lenke til kommentar
Som Alastor sier så kan du sette fram hevingsforslag. Men ikke bli overrasket om de krever bruksfradrag for dn tiden du har hatt maskinen. Det beste er vel å finne en maskin som nogenlunde er lik og kreve omlevering til denne istedet. Men hvis du er lei Dell så er det jo bare å heve. Den reperasjonslista der kvalifiserer garantert til heving.

5565878[/snapback]

 

 

Ok, hvor stort bruksfradrag kan de regne da?

 

Kan jeg da regne tapt arbeidsfortjeneste, + alt arbeidet jeg har hatt med formatering, kontakt med Dell, vært hjemme fra jobb når teknikere har byttet deler, ++?

 

Har jeg ingen rettigheter ang det?

Endret av norden
Lenke til kommentar
Å registrerer at de kun har gitt med ett år next businettday onsite med I6000

5564251[/snapback]

 

Du fortsetter selvfølgelig med den avtalen du allerede hadde. Eller trodde du at du skulle få 3 nye år med onsite next businessday?

5567783[/snapback]

 

 

Nei, trudde ingenting, å visste enda mindre.

Men som en liten kompensasjon for alle plagene med den andre, hadde det jo vært greit om de slang på en ny avtale..

Eller iallefall lot meg kjøpe denne ekstra om jeg ville.

 

Eller er det for mye forlangt?

Lenke til kommentar
Nei, trudde ingenting, å visste enda mindre.

Men som en liten kompensasjon for alle plagene med den andre, hadde det jo vært greit om de slang på en ny avtale..

Eller iallefall lot meg kjøpe denne ekstra om jeg ville.

 

Eller er det for mye forlangt?

5567897[/snapback]

 

De nekter deg sikkert ikke å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Nei, trudde ingenting, å visste enda mindre.

Men som en liten kompensasjon for alle plagene med den andre, hadde det jo vært greit om de slang på en ny avtale..

Eller iallefall lot meg kjøpe denne ekstra om jeg ville.

 

Eller er det for mye forlangt?

5567897[/snapback]

 

De nekter deg sikkert ikke å kjøpe den.

5568101[/snapback]

 

 

Jo, vil da absolutt påstå det.

 

De informerer meg overhodet ikke om noen ting, har prøvd i over 3 uker å få i noen som har noen som helst slags annen myndighet enn å gi beskjed oppover i systemet i tale.

 

Det er umulig!!

 

Så da synes jeg at jeg ikke har den muligheten nei..

Endret av norden
Lenke til kommentar

Bruksfradraget skal tilsvare varens levetid delt på pris, så har du bruksfradrag pr år sånn ca.

 

Men uansett så skriv et skriftlig brev/mail til dem der du får med at hvis de ikke svarer innen enn viss dato så vil saken bli sendt til megling i Forbrukerrådet.

 

Ville også anbefalt deg å protestere ytterligere ved å sende ved spørsmål om hvordan de vil at du skal returnere den leverte pcen . Hvis du har brukt maskina daglig og regelmessig så kan dette sees på at du har akseptert omleveringen.

 

Nevn eksplisitt at du reklamerer etter forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Bruksfradraget skal tilsvare varens levetid delt på pris, så har du bruksfradrag pr år sånn ca.

 

Men uansett så skriv et skriftlig brev/mail til dem der du får med at hvis de ikke svarer innen enn viss dato så vil saken bli sendt til megling i Forbrukerrådet.

 

Ville også anbefalt deg å protestere ytterligere ved å sende ved spørsmål om hvordan de vil at du skal returnere den leverte pcen . Hvis du har brukt maskina daglig og regelmessig så kan dette sees på at du har akseptert omleveringen.

 

Nevn eksplisitt at du reklamerer etter forbrukerkjøpsloven.

5568301[/snapback]

 

 

Har gjort dette til kundeservice, han skrev ned en klage å jeg fikk beskjed om å vente på å bli oppringt av de som hadde med reklamasjon å gjøre.

 

Det jeg egentlig ringte kundeservice for, var å få epost eller postadresse for en klage.

 

Det fikk jeg ikke, men kundeservice skulle ta dette opp med rette instans, som de ikke ville fortelle meg hvem er.

 

Så vet ikke jeg, synes Dell er en mur av taushet som er umulig å få noen med noen myndighet til å si noe som helst.

 

Så da venter jeg atter en gang på svar ifra Dell, vet ikke hva annet jeg skal gjøre enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...