Gå til innhold

Dell = totalt mangel på kundeservice


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått svar ifra Dell om hvor mange ganger hver del er byttet.

Som dere ser var hovedkortet av en eller annen grunn kun ført opp to ganger.

Harddisken mener jeg å er byttet flere ganger, samme er det trådløse kortet.

 

 

 

 

 

Hei ********,

 

Jeg beklager, hovedkortet på pcen er byttet 3 ganger.

 

 

 

 

........................................

Med vennlig hilsen

Marius_Moe

Dell Teknisk Support

Telefon 67 11 68 82

Man - Tor 08:00 - 17:00

Fredager 08:00 - 16:00

http://www.dell.no

Servicetag:

........................................

Det kan hende du vil motta en separat e-post med spørsmål om å delta i en spørreundersøkelse, her vil vi be deg om feedback på e-mail servicen du mottok fra Dell. Vi er svært takknemlige om du tar deg tid til å svare, da vi bruker svarene til å forbedre servicetilbudet vårt.

 

Original Message Follows:

------------------------

Hei igjen, finner det litt rart at "motherboard" kun er byttet 2 ganger

ifølge denne listen

 

Grunnen til at dere ville bytte min pc nå, var nemlig at "motherboard" var

byttet 3 ganger.

 

Hvordan henger dette sammen??

 

 

----- Original Message -----

From: "no_dimension_support" <[email protected]>

To: "******************************

Sent: Tuesday, February 07, 2006 4:40 PM

Subject: Re: Dell teknisk support (KMM2118531I57L0KM)

 

 

Hei *************,

 

 

2 LCD

2 motherboard

1 Ac Adpater

2 Hard Drive

4 Wireless Card

2 Bluetooth

1 Battery

2 Optical Device ( CD/DVD )

2 Bluetooth daughter card and Bluetooth cable assembly

2 Front Bezel And Top Cover

 

........................................

Med vennlig hilsen

Marius_Moe

Dell Teknisk Support

Telefon 67 11 68 82

Man - Tor 08:00 - 17:00

Fredager 08:00 - 16:00

http://www.dell.no

Servicetag:

........................................

Det kan hende du vil motta en separat e-post med spørsmål om å delta i en

spørreundersøkelse, her vil vi be deg om feedback på e-mail servicen du

mottok fra Dell. Vi er svært takknemlige om du tar deg tid til å svare, da

vi bruker svarene til å forbedre servicetilbudet vårt.

 

Original Message Follows:

------------------------

Hei, skulle også hatt med hvor mange ganger hver del er skiftet.

 

 

 

 

----- Original Message -----

From: "no_dimension_support" <[email protected]>

To: "******************************

Sent: Monday, February 06, 2006 12:52 PM

Subject: Dell teknisk support (KMM2106053I57L0KM)

 

 

........................................

Med vennlig hilsen

Marius_Moe

Dell Teknisk Support

Telefon 67 11 68 82

Man - Tor 08:00 - 17:00

Fredager 08:00 - 16:00

http://www.dell.no

Servicetag:

........................................

Det kan hende du vil motta en separat e-post med spørsmål om å delta i en

spørreundersøkelse, her vil vi be deg om feedback på e-mail servicen du

mottok fra Dell. Vi er svært takknemlige om du tar deg tid til å svare, da

vi bruker svarene til å forbedre servicetilbudet vårt.

 

Hei ********:

 

Her er en liste over det som er skiftet på din PC:

 

Replaced parts:

LCD

motherboard + lcd

Ac Adpater

Hard Drive

Wireless Card

Bluetooth

Battery

Optical Device ( CD/DVD )

Bluetooth daughter card and Bluetooth cable assembly

Optical Drive.

Front Bezel And Top Cover

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om hovedkortet på pcen er byttet 3 ganger har du enda en grunn til heving. Da selger har kun 2 avhjelpsforsøk (reparasjon eller bytte i samme vare) for å rette en mangel.

 

Nei, bare send beskjed om at du hever kjøpet, og gi de kontonr ditt. Denne saken er rimelig klar.

5574504[/snapback]

 

 

Nå er saken sånn at jeg hverken har krevd eller ønsket hverken omlevering eller heving av kjøpet.

 

Er fornøyd med I8600, som de siste 6-7mnd har fungert perfekt.

 

Er Dell som absolutt vil ha denne maskinen byttet, ikke jeg.

 

Jeg hadde litt problemer med Dell sin crappy programvare for bluetoothkortet, Truemobile 300.

 

Fant så ut at når jeg brukte Toshiba sin programvare fungerte alt prikkfritt å stabilt(jeg bruker bluetoothmus).

 

Problemet mitt var at toshibaprogramvaren jeg fikk lastet ned på toshiba sine sider, kun var prøveversjon som virket i en mnd.

 

Denne programvaren er forøvrig identisk med den Dell bruker til sine Truemobile 350 bluetooth kort.

 

Lastet så denne ned ifra Dell sine sider, men denne versjonen inneholdt også en firmware update for 350 kortet, så den nektet la seg installere på mitt 300 kort.

 

Tok så kontakt med teknisk support med spørsmål om de ikke hadde denne programvaren uten nevnte firmvare update.

 

Nevnte samtidig at maskinen var veldig varm å ulyder ifra vifta.

 

Fikk så beskjed om at tekniker skulle undersøke dette med bluetooth, å vifta å ringe meg tilbake.

 

Blir oppringt etter en time, med beskjed om at maskinen skal byttes i tilsvarende eller bedre.

Begrunnelse for at byttet var at hovedkortet var byttet over 3 ganger.

 

And thats it.

 

Nå har jeg selv løst problemet med bluetooth, kun ny vifte nå så er maskinen helt iorden.

 

Grunnen til at jeg nå ønsker å heve kjøper er at Dell overser mine behov, sender meg en Inspiron 6000, påstår jeg har fått en bedre pc, enda jeg hele tiden påpeker at Inspiron 6000 mangler vesentlige ting for min bruk, er svaret ifra Dell, du har fått en bedre pc!!

Den har større prosessor, raskere minne etc..

 

Dette betyr null for meg, da jeg ikke merker noen merkbar ytelsesforskjell kontra 8600.

 

Men ir, seriell, mulighet for 2 batteri faktisk gjør I6000 ubrukelig for meg.

 

Har i 3 uker forsøkt få noen med myndighet i Dell i tale, men det er umulig.

 

Det er denne ovenfra å ned arrogansen, å den totale mangelen på informasjon jeg reagerer på.

 

Dette viser tydelig at Dell bryr seg 0 om kundenes behov.

Endret av norden
Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar ifra Dell, å slik jeg klarer lese dette, blir jeg avfeid, både ihenhold til heving eller omlevering.

 

Dere som kan dette, hva sier Dell her?

 

Å hva vil dere anbefale meg å gjøre?

 

Hvilke rettigheter har jeg?

 

 

 

 

 

 

 

 

Ordrenummer ******** / Referansenummer *********

 

 

 

Kjære *********************,

 

Vi har fått oversendt din sak vedrørende ovenstående ordre. Det er viktig for oss å få tilbakemelding fra våre kunder så vi hele tiden kan forbedre vår service og gi best mulig kundeopplevelse.

 

 

Vi har undersøkt din sak og vil henvise til Lov om forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven) § 29:

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

(...)

 

Krav om omlevering, akseptert av begge parter, gjelder levering av tilsvarende ting (omlevering) i henhold til Forbrukerskjøpslovens § 29 første ledd. Etter at din opprinnelige Inspiron 8600 fra november 2003 har gått ut av produksjon og ny ikke kan skaffes, er Inspiron 6000 er vår offisielle avløser og den maskin som ligger nærmest Inspiron 8600. Denne vil med riktig konfigurasjon oppfylle kravene om "tilsvarende ting", jfr nevnte §29.

 

For ordens skyld viser vi her konfigurasjon som har betydning for ytelse og funksjon:

 

Opprinnelig system: Inspiron 8600, ordre 601086475, 21.11.2003

Prosessor: Pentium M 1,5 GHz 333 FSB

Chipset: Intel 855PM

Skjerm: 15,4" WSXGA 1680x1050

Grafikkort: 128MB NVIDIA GEFORCEFX GO5650

Minne: 2 x 256 MB 333 MHz DDR

Harddisk: 60 GB, 4200 rpm

Opisk enhet: 4 x DVD+RW

Batteri: 2 x 72 watt + 48 watt

WLAN: Intel Pro 2100 802.11b

Service: NBD frem til 20.11.2006

 

Ny erstatningsmaskin: Inspiron 6000, ordre 601365081, 18.01.2006

Prosessor: Pentium M 1.6 Ghz 2MB L2 cache 400 FSB -- er en raskere prosessor

Chipset: Intel 915PM -- nyere og bedre chipset

Skjerm: 15,4" WSXGA 1680x1050 -- samme type skjerm

Grafikkort: 128MB DDR ATI MOBILITY RADEON X300 -- minst like godt grafikkort

Minne: 2 x 256 MB 400 MHz DDR2 -- raskere minne

Harddisk: 60GB, 5400 rpm -- raskere harddisk

Opisk enhet: 8 x DVD+/-RW -- raskere DVD-stasjon, støtte for pluss og minus

Batteri: 2 x 80 watt + 53 watt

WLAN: Intel Pro 2200 802.11b/g -- med mulighet for høyere hastighet via 802.11g

Service: NBD frem til 17.01.2007 -- tilsvarende service

Annet: Bluetooth

 

I tillegg har du på anmodning fått levert en overgang til serieport, siden ny maskin ikke er utstyrt med slik port så lenge USB helt har tatt over som standard tilkobling. Vi kan ikke se at Dell dockingstasjon er innkjøpt til opprinnelig maskin. Om det skulle være noe vi har oversett, må du gjerne gi oss en tilbakemelding ved å svare på denne email.

 

Avslutningsvis må det legges til at dagens utsalgspris på ny maskin ikke er relevant, siden komponentpriser faller hvilket gir stadig bedre priser på kraftigere maskiner.

 

Vi håper du finner vår informasjon utfyllende og vi vil benytte anledningen til å takke deg for at du valgte Dell som din leverandør.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Eilif Lien

Dell AS

Customer Relations

Home & Small-Medium Business, Nordic

- Vennligst behold referansenummer som Subject ved henvendelse

email: [email protected]

Endret av norden
Lenke til kommentar

******************,

 

En identisk maskin produseres ikke og vil aldri kunne leveres. Hensikten i forrige email var å vise at du har fått en tilsvarende maskin, som vi er pålagt å levere jfr nevnte §29. Både serie- (COM) og parallellport (LPT) regnes som helt eller delvis utdatert og erstattes i dag av USB med langt bedre fleksibilitet og funksjonalitet. Likeledes erstattes infrarød port av bluetooth. Videre er det ikke solgt docking til den gamle maskinen, og vi anser ikke at dette er vårt ansvar. Forøvrig kan det leveres portreplikator til ny maskin, i stedet for docking. Det vil videre være rimelig å anta at styrepinne i tastaturet ikke var avgjørende for valg av opprinnelig maskin. I dag foretrekkes og anvendes stort sett touchpad eller mus.

 

Det er riktig at 2 batterier ikke kan brukes samtidig, men du har fått tre helt nye batterier som du kan veksle på. Eneste forskjell i praksis er at maskinen må ned i hibernate/dvale når batteri skal byttes. Samtidig er de batteriene nye og friske og av en noe kraftigere type. Vi minner også om at batteri regnes som forbruksvare og garanteres derfor kun i ett år.

 

Dell anser med dette at alle relevante sider i denne sak er behandlet og besvart. Vi står fast ved vår tidligere beslutning med henvisning til tidligere email. Vi anser saken som avsluttet og vil ikke delta i ytterligere diskusjon. Du er velkommen til å prøve saken hos Forbrukerrådet.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Eilif Lien

Dell AS

Customer Relations

Home & Small-Medium Business, Nordic

- Vennligst behold referansenummer som Subject ved henvendelse

email: [email protected]

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

From: ********************

Sent: 09 February 2006 13:21

To: DK CEI NO

Subject: Re: Ordrenummer 601365081 / Referansenummer 1250392

 

 

Jeg ser at du ramser opp at Inspiron 6000 er en raskere maskin.

Det har jeg heller aldri nektet på.

 

Men Inspiron 6000 mangler følgende:

 

Infrarød port

Skriverport (LPT)

Mulighet for å bruke 2 batterier samtidig.

Mulighet for docking

Seriellport.

Styrepinne for mus (i tastatur)

 

Ovennevnte funksjoner er helt nødvendige for min bruk av maskinen.

Derfor er Inspiron 6000 ubrukelig som erstatter av Inspiron 8600 for meg å mitt bruk.

 

Derfor konkluderer både jeg å Forbrukerrådet med det samme, jeg har ikke fått ett tilsvarende produkt.

Når det gjelder forsøk på utbedring av feil, har dere 2 forsøk, klarer dere ikke utbedre det da, har jeg rett til heving.

 

Hvor mange ganger er hver komponent som er skiftet på min maskin, skiftet??

 

Nå ønsker jeg at dere kommer å henter maskinene hos meg, synes dere opptrer utrolig arrogant overfor deres kunder, overhodet ikke villige til å høre på kundens behov.

Kundeservice å kundevennlighet er noe jeg synes dere mangler totalt.

Godtar rett å slett ikke å bli behandlet på denne måten.

 

 

----- Original Message -----

From: [email protected]

To: ********

Sent: Thursday, February 09, 2006 12:36 PM

Subject: Ordrenummer 601365081 / Referansenummer 1250392

 

 

Ordrenummer 601365081 / Referansenummer 1250392

 

 

 

Kjære **********,

 

Vi har fått oversendt din sak vedrørende ovenstående ordre. Det er viktig for oss å få tilbakemelding fra våre kunder så vi hele tiden kan forbedre vår service og gi best mulig kundeopplevelse.

 

 

Vi har undersøkt din sak og vil henvise til Lov om forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven) § 29:

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

(...)

 

Krav om omlevering, akseptert av begge parter, gjelder levering av tilsvarende ting (omlevering) i henhold til Forbrukerskjøpslovens § 29 første ledd. Etter at din opprinnelige Inspiron 8600 fra november 2003 har gått ut av produksjon og ny ikke kan skaffes, er Inspiron 6000 er vår offisielle avløser og den maskin som ligger nærmest Inspiron 8600. Denne vil med riktig konfigurasjon oppfylle kravene om "tilsvarende ting", jfr nevnte §29.

 

For ordens skyld viser vi her konfigurasjon som har betydning for ytelse og funksjon:

 

Opprinnelig system: Inspiron 8600, ordre 601086475, 21.11.2003

Prosessor: Pentium M 1,5 GHz 333 FSB

Chipset: Intel 855PM

Skjerm: 15,4" WSXGA 1680x1050

Grafikkort: 128MB NVIDIA GEFORCEFX GO5650

Minne: 2 x 256 MB 333 MHz DDR

Harddisk: 60 GB, 4200 rpm

Opisk enhet: 4 x DVD+RW

Batteri: 2 x 72 watt + 48 watt

WLAN: Intel Pro 2100 802.11b

Service: NBD frem til 20.11.2006

 

Ny erstatningsmaskin: Inspiron 6000, ordre 601365081, 18.01.2006

Prosessor: Pentium M 1.6 Ghz 2MB L2 cache 400 FSB -- er en raskere prosessor

Chipset: Intel 915PM -- nyere og bedre chipset

Skjerm: 15,4" WSXGA 1680x1050 -- samme type skjerm

Grafikkort: 128MB DDR ATI MOBILITY RADEON X300 -- minst like godt grafikkort

Minne: 2 x 256 MB 400 MHz DDR2 -- raskere minne

Harddisk: 60GB, 5400 rpm -- raskere harddisk

Opisk enhet: 8 x DVD+/-RW -- raskere DVD-stasjon, støtte for pluss og minus

Batteri: 2 x 80 watt + 53 watt

WLAN: Intel Pro 2200 802.11b/g -- med mulighet for høyere hastighet via 802.11g

Service: NBD frem til 17.01.2007 -- tilsvarende service

Annet: Bluetooth

 

I tillegg har du på anmodning fått levert en overgang til serieport, siden ny maskin ikke er utstyrt med slik port så lenge USB helt har tatt over som standard tilkobling. Vi kan ikke se at Dell dockingstasjon er innkjøpt til opprinnelig maskin. Om det skulle være noe vi har oversett, må du gjerne gi oss en tilbakemelding ved å svare på denne email.

 

Avslutningsvis må det legges til at dagens utsalgspris på ny maskin ikke er relevant, siden komponentpriser faller hvilket gir stadig bedre priser på kraftigere maskiner.

 

Vi håper du finner vår informasjon utfyllende og vi vil benytte anledningen til å takke deg for at du valgte Dell som din leverandør.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Eilif Lien

Dell AS

Customer Relations

Home & Small-Medium Business, Nordic

- Vennligst behold referansenummer som Subject ved henvendelse

email: [email protected]

Lenke til kommentar

Slik endte det da, etter kontakt med markedsdirektør Hans Seime.

 

 

 

----- Original Message -----

From: [email protected]

To: *******@online.no

Sent: Wednesday, February 15, 2006 3:50 PM

Subject: FW: Dell & kundeservice

 

 

Hei ******************

 

Vi har sett på saken og kommer til å heve kjøpet ditt.

 

Beklager de problemer du har hatt med Dell produktet.

 

Kundeservice vil ta kontakt med deg så hurtig som mulig.

 

mvh Hans Seime

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

From: ****** [mailto:***@online.no]

Sent: 9. februar 2006 15:14

To: Seime, Hans

Subject: Dell & kundeservice

 

Er dette representativt for en stor bedrift som Dell??

 

 

 

Kundevennlig?

 

 

 

Her taes det overhodet ikke hensyn til mine behov, tvinger meg til å kjøpe en ny pc pga at den pcen dere absolutt skal bytte min inn i, mangler vesentlige funksjoner for min bruk.

 

 

 

Nå har jeg brukt utrolig mye tid å penger på denne maskinen, har ikke tall på antall dager hjemme ifra jobb, pga tekniker har vært å reparert å byttet deler.

 

 

 

Er Dell kostnadsbesparende for kunder?

 

Nei, min erfaring er den motsatte.

 

 

 

Så mitt spørsmål er som følger,

 

 

 

Er dette en slik kundeservice vi kunder bør forvente ifra dere, eller er dette ett beklagelig engangsilfelle?

 

 

 

For trur nok at andre kunder å er interesserte i å vite om det er kundens behov som skal tilfredstilles ved kjøp av datautstyr hos dere, eller om det er dere som skal bestemme kundens behov over hodene våre.

 

 

 

 

 

Håper på snarlig å utfyllende svar om deres kundepolicy, å hva dere mener vi kunder har krav på, siden det ser ut til at dere ikke følger norsk kjøpslov.

 

 

 

 

 

 

 

Mvh

 

********

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

----- Original Message -----

 

From: [email protected]

 

To: ********@online.no

 

Sent: Thursday, February 09, 2006 2:10 PM

 

Subject: RE: Ordrenummer 601365081 / Referansenummer 1250392

 

 

 

************************,

 

 

 

En identisk maskin produseres ikke og vil aldri kunne leveres. Hensikten i forrige email var å vise at du har fått en tilsvarende maskin, som vi er pålagt å levere jfr nevnte §29. Både serie- (COM) og parallellport (LPT) regnes som helt eller delvis utdatert og erstattes i dag av USB med langt bedre fleksibilitet og funksjonalitet. Likeledes erstattes infrarød port av bluetooth. Videre er det ikke solgt docking til den gamle maskinen, og vi anser ikke at dette er vårt ansvar. Forøvrig kan det leveres portreplikator til ny maskin, i stedet for docking. Det vil videre være rimelig å anta at styrepinne i tastaturet ikke var avgjørende for valg av opprinnelig maskin. I dag foretrekkes og anvendes stort sett touchpad eller mus.

 

 

 

Det er riktig at 2 batterier ikke kan brukes samtidig, men du har fått tre helt nye batterier som du kan veksle på. Eneste forskjell i praksis er at maskinen må ned i hibernate/dvale når batteri skal byttes. Samtidig er de batteriene nye og friske og av en noe kraftigere type. Vi minner også om at batteri regnes som forbruksvare og garanteres derfor kun i ett år.

 

 

 

Dell anser med dette at alle relevante sider i denne sak er behandlet og besvart. Vi står fast ved vår tidligere beslutning med henvisning til tidligere email. Vi anser saken som avsluttet og vil ikke delta i ytterligere diskusjon. Du er velkommen til å prøve saken hos Forbrukerrådet.

 

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

 

Eilif Lien

Dell AS

Customer Relations

Home & Small-Medium Business, Nordic

- Vennligst behold referansenummer som Subject ved henvendelse

email: [email protected]

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

From: ************[mailto:****@online.no]

Sent: 09 February 2006 13:21

To: DK CEI NO

Subject: Re: Ordrenummer 601365081 / Referansenummer 1250392

 

Jeg ser at du ramser opp at Inspiron 6000 er en raskere maskin.

 

Det har jeg heller aldri nektet på.

 

 

 

Men Inspiron 6000 mangler følgende:

 

 

 

Infrarød port

 

Skriverport (LPT)

 

Mulighet for å bruke 2 batterier samtidig.

 

Mulighet for docking

 

Seriellport.

 

Styrepinne for mus (i tastatur)

 

 

 

Ovennevnte funksjoner er helt nødvendige for min bruk av maskinen.

 

Derfor er Inspiron 6000 ubrukelig som erstatter av Inspiron 8600 for meg å mitt bruk.

 

 

 

Derfor konkluderer både jeg å Forbrukerrådet med det samme, jeg har ikke fått ett tilsvarende produkt.

 

Når det gjelder forsøk på utbedring av feil, har dere 2 forsøk, klarer dere ikke utbedre det da, har jeg rett til heving.

 

 

 

Hvor mange ganger er hver komponent som er skiftet på min maskin, skiftet??

 

 

 

Nå ønsker jeg at dere kommer å henter maskinene hos meg, synes dere opptrer utrolig arrogant overfor deres kunder, overhodet ikke villige til å høre på kundens behov.

 

Kundeservice å kundevennlighet er noe jeg synes dere mangler totalt.

 

Godtar rett å slett ikke å bli behandlet på denne måten.

 

 

 

 

 

----- Original Message -----

 

From: [email protected]

 

To: ****@online.no

 

Sent: Thursday, February 09, 2006 12:36 PM

 

Subject: Ordrenummer 601365081 / Referansenummer 1250392

 

 

 

Ordrenummer 601365081 / Referansenummer 1250392

 

 

 

Kjære *************************,

 

Vi har fått oversendt din sak vedrørende ovenstående ordre. Det er viktig for oss å få tilbakemelding fra våre kunder så vi hele tiden kan forbedre vår service og gi best mulig kundeopplevelse.

 

 

Vi har undersøkt din sak og vil henvise til Lov om forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven) § 29:

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

(...)

 

Krav om omlevering, akseptert av begge parter, gjelder levering av tilsvarende ting (omlevering) i henhold til Forbrukerskjøpslovens § 29 første ledd. Etter at din opprinnelige Inspiron 8600 fra november 2003 har gått ut av produksjon og ny ikke kan skaffes, er Inspiron 6000 er vår offisielle avløser og den maskin som ligger nærmest Inspiron 8600. Denne vil med riktig konfigurasjon oppfylle kravene om "tilsvarende ting", jfr nevnte §29.

 

For ordens skyld viser vi her konfigurasjon som har betydning for ytelse og funksjon:

 

Opprinnelig system: Inspiron 8600, ordre 601086475, 21.11.2003

Prosessor: Pentium M 1,5 GHz 333 FSB

Chipset: Intel 855PM

Skjerm: 15,4" WSXGA 1680x1050

Grafikkort: 128MB NVIDIA GEFORCEFX GO5650

Minne: 2 x 256 MB 333 MHz DDR

Harddisk: 60 GB, 4200 rpm

Opisk enhet: 4 x DVD+RW

Batteri: 2 x 72 watt + 48 watt

WLAN: Intel Pro 2100 802.11b

Service: NBD frem til 20.11.2006

 

Ny erstatningsmaskin: Inspiron 6000, ordre 601365081, 18.01.2006

Prosessor: Pentium M 1.6 Ghz 2MB L2 cache 400 FSB -- er en raskere prosessor

Chipset: Intel 915PM -- nyere og bedre chipset

Skjerm: 15,4" WSXGA 1680x1050 -- samme type skjerm

Grafikkort: 128MB DDR ATI MOBILITY RADEON X300 -- minst like godt grafikkort

Minne: 2 x 256 MB 400 MHz DDR2 -- raskere minne

Harddisk: 60GB, 5400 rpm -- raskere harddisk

Opisk enhet: 8 x DVD+/-RW -- raskere DVD-stasjon, støtte for pluss og minus

Batteri: 2 x 80 watt + 53 watt

WLAN: Intel Pro 2200 802.11b/g -- med mulighet for høyere hastighet via 802.11g

Service: NBD frem til 17.01.2007 -- tilsvarende service

Annet: Bluetooth

 

I tillegg har du på anmodning fått levert en overgang til serieport, siden ny maskin ikke er utstyrt med slik port så lenge USB helt har tatt over som standard tilkobling. Vi kan ikke se at Dell dockingstasjon er innkjøpt til opprinnelig maskin. Om det skulle være noe vi har oversett, må du gjerne gi oss en tilbakemelding ved å svare på denne email.

 

Avslutningsvis må det legges til at dagens utsalgspris på ny maskin ikke er relevant, siden komponentpriser faller hvilket gir stadig bedre priser på kraftigere maskiner.

 

Vi håper du finner vår informasjon utfyllende og vi vil benytte anledningen til å takke deg for at du valgte Dell som din leverandør.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Eilif Lien

Dell AS

Customer Relations

Home & Small-Medium Business, Nordic

- Vennligst behold referansenummer som Subject ved henvendelse

email: [email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...