Gå til innhold

Extreme vibrasjoner fra pumpe


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har hatt mye problemer med PC'en min, og i øyeblikket venter jeg på ett nytt hovedkort.

 

Nå har jeg da tatt av chipset kjøleren, og skal kjøre den en stund for at den ikke skal inneholde luft når jeg starter den igjen. Men idag når jeg skulle skru den på kom det noen ekstreme vibrasjoner, eller egentlig mer "dunkinger". Dette varer kanskje i 30 sekunder, før pumpen stopper. Den lyser fremdeles grønt, men det er ingen teng til at den pumper.

 

Hva kan dette være for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Send mail først og forklar situasjonen. Så hører du hva de har å si! Men skal ikke være noe problem tror jeg!

5560198[/snapback]

 

Fint å høre :) temperaturen er litt hett her etter at jeg har brukt menge tusen kroner, på en PC som fremdeles ikke funker :p

Lenke til kommentar
Kjenner din situasjon. Foreldre som koker over.

Litt morsomt å se de slik irritert egentlig, for du vet at du kommer til å slå tilbake med PC`n  :thumbup:

5562315[/snapback]

 

Da kjenner du tydelighvis ikke mine foreldre :p Pappa kan ofte bli veldig oppgitt, og helt fortvila over noe som egentlig ikke er hans problem. Han blir vel egentlig sur, og tror ikke på tilfeldigheter i det hele tatt. Alltid skylde på meg :p

 

Men det er jo mitt problem da :)

Lenke til kommentar
Mixy Postet 06/02-2006 : 19:38

Han blir vel egentlig sur, og tror ikke på tilfeldigheter i det hele tatt. Alltid skylde på meg

Det er vel stort sett bare en ting du kan gjøre selv som ødelegger pumpen, og det er tørrkjøring. De fleste slike impellerpumper liker dårlig å kjøre med luft, og kan da skades ganske raskt.

 

Forøvrig trenger man ikke orginalesker for å reklamere/returnere et produkt. Du må bare sørge for at det er skikkelig godt pakket, slik at Posten ikke klarer å skade det på noe vis.

Lenke til kommentar
Har hørt at elektronikkdelen i den pumpa feiler av og til.

Prøv å reklamere på den!

5558506[/snapback]

Det tror jeg også. Når jeg kobler til USB ledningen/temp.ledningene som følger med, fyker temperaturen opp og PC'n slår seg av. Virker som selve pumpen slutter å virke når jeg kobler til det. Så jeg må kjøre den uten de ekstra tilkoblingsgreiene som følger med. Men siden jeg har hengt selve pumpedelen i o-ringer, er det ingen vibrasjoner/ lyd av den.

Lenke til kommentar

Jeg tror USB-delen av Waterchill er noe utrolig dritt, og man skal ha ganske flaks for å få en som virker.Når jeg kobler den til og starter opp maskinen virker ingen av USB-portene. Når jeg kobler den fra igjen virker de. Jeg tror kanskje det skyldes overledning. Desverre er det så mye stress å plukke det fra hverandre og montere luftkjøling igjen at jeg ikke orker å reklamere.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar
Pakk det godt inn og send det avgårde. Bare vær sikker på at du får med alle deler og slikt. Også viktig at du sender med en beskrivelse som du printer ut og legger ved!

Fått svar på mail btw? Eller kanskje ikke sendt enda?

5573947[/snapback]

 

hadde samme feil, pumpa bare sluttet å fungere. sendte inn bare pumpa, ikke hele waterchill settet jeg hadde kjøpt, fikk helt nytt sett tilbake. tjente en del på det for å si det sånn :thumbup:

var fra Komplett da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...