Gå til innhold

Konkurransen - Premien min!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


atticus skrev (2002-09-23 13:38):

Greit pgressum.. da venter jeg til du har fått noe svar..


Håper du poster her så fort som mulig etter telefon samtalen :smile:


jan


 

Fikk ikke svar på det vanlige nummeret deres og jeg sliter big-time med mailen min der jeg har mobilnmummeret hans... X har tryna litt på maskinen min...

 

Som tidligere sagt så virker folkene i Infogate proffe, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det er noe alvorlig feil som har skjedd her. Skal si i fra når jeg får opp mailen min igjen.

Lenke til kommentar

May the force of the people of hardware.no be with you.

 

Jeg har sendt dem mail til både han jeg fikk vite av deg og hoveedmailen dems , men har ikke fått noe svar.

 

Jeg gleder meg til å endelig få vite om dette er Virkelighet eller bare bløff jeg ogsp fjaslokt.

 

Snart kan jeg endelig sove i ro om natta..

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke skremme noen, men jeg tror dere heller vil få igjen pengene dere har brukt enn å få noen kort/CD-Brennere i posten.

 

Personlig ville jeg nok hatt igjen pengene mine hvis jeg har sendt over 200 SMS til dette greiene.

 

Problemet er nemlig at denne typen konkurranser ikke er lov, og den strider mot markedsføringsloven og sikkert en del andre lover, regler og forskrifter. Jeg kan jo nevne en sånn lov med en gang, også kan dere selv gå til lovdata.no å finne frem resten i markedsføringsloven.

 

Markedsføringslovens regler om utlodninger jfr. lov av 16.juni 1972 &5 er for eksempel et godt setd å begynne. http://www.lovdata.no/all/tl-19720616-047-001.html#5 Loven sier dette :

 

"Det er forbudt i næringsvirksomhet å søke fremmet salget eller kjøpet av en eller flere varer, tjenester eller andre ytelser ved å sette i verk utlodning eller annen foranstaltning der tilfellet helt eller delvis avgjør hvem en fordel (gevinst, belønning, premiering eller annet) skal tilfalle."

 

Med det samme jeg er i gang... Utdrag fra Lotteriloven http://www.lovdata.no/all/tl-19950224-011-003.html

 

"§ 5. Lotteriers formål

Lotteri kan bare avholdes til inntekt for et humanitært eller samfunnsnyttig formål.

Første ledd gjelder likevel ikke for lotteri i møter hvor allmennheten ikke har adgang, når lotteriet ikke er hovedhensikten ved møtet."

 

 

Med det samme dere er inne på lovdata.no så kan dere jo søke på lotteriloven å lese litt der også. Det er ikke umulig at dette tom. kan være straffbart...

 

Også kan noen kanskje stikke fingern i jorda og spørre seg selv om de føler seg lurt av denne type "konkurranse"...

 

For å oppsummere litt så var det over 2500 SMS på de 5 -FEM- øverste plassene eller noe. Tenk selv igjennom hvor mange som er UNDER disse plassene... Jeg vil tippe de har penger nok til å kjøpe Radeon kort til de 20 som har sendt inn flest SMS, og ikke bare førstemann...

 

Til alle dere som har brukt penger på dette; kontakt forbrukerrådet. De vil kunne hjelpe dere ang. denne svindelen (det er det er).

 

Hvis noen sier dette er lovlig... vel... da starter jeg eget firma!

 

Lykke til, uansett utfall!

 

 

Svenn-Erik

 

_________________

Jada, jeg har PC, men jeg gidder ikke å skryte av den her... (Den er nemlig ikke'no å skryte av!)

 

[ Denne Melding var redigert av: Svenn-Erik på 2002-09-23 15:30 ]

Lenke til kommentar

> infogate.no [ANY ANY]

 

Server: [148.122.161.2]

Address: 148.122.161.2

 

Non-authoritative answer:

infogate.no nameserver = dns1.eunet.no

infogate.no nameserver = dns2.eunet.no

infogate.no preference = 15, mail exchanger = mail-relay.eu.net

infogate.no preference = 5, mail exchanger = login.eunet.no

infogate.no preference = 10, mail exchanger = mail-relay.eunet.no

Authoritative answers can be found from:

infogate.no nameserver = dns1.eunet.no

infogate.no nameserver = dns2.eunet.no

dns1.eunet.no internet address = 193.75.75.1

dns2.eunet.no internet address = 148.122.208.226

mail-relay.eu.net internet address = 134.222.91.10

login.eunet.no internet address = 193.75.75.100

mail-relay.eunet.no internet address = 193.71.71.242

 

-------------------------------------------------------------------

> infogate.no [ANY ANY]

 

Server: [148.122.161.2]

Address: 148.122.161.2

 

Non-authoritative answer:

infogate.no nameserver = dns1.eunet.no

infogate.no nameserver = dns2.eunet.no

infogate.no preference = 15, mail exchanger = mail-relay.eu.net

infogate.no preference = 5, mail exchanger = login.eunet.no

infogate.no preference = 10, mail exchanger = mail-relay.eunet.no

Authoritative answers can be found from:

infogate.no nameserver = dns1.eunet.no

infogate.no nameserver = dns2.eunet.no

dns1.eunet.no internet address = 193.75.75.1

dns2.eunet.no internet address = 148.122.208.226

mail-relay.eu.net internet address = 134.222.91.10

login.eunet.no internet address = 193.75.75.100

mail-relay.eunet.no internet address = 193.71.71.242

 

-------------------------------------------------------------------

Kjør på!!!

Lenke til kommentar

Du er slem tantor..... :evil: :evil: :evil:

 

Pgressum.. har du hørt noe nnå ??

 

(Hadde forresten ikke gjort noe om de hadde sendt et Radeon 9700 kort til de 10 øverste...)

 

Men siden denne type "kampanje/konkurranse" ikke er lovlig.. Bør ikke hardware.no sjekke litt mere ut om firma'et før de slenger reklame for noe som KAN ( merk KAN ) være bare svindel.

Dan Hansen nevnte jo at de hadde noen "røde tall" i regnskapet.. Var denne konkurransen et drastisk fortsøk på å rette opp dette ???

Dette er bare spekulasjoner men.....

akkurat nå er jeg åpen for alt mulig...

Pengene tilbake,Radeon Kort til 5 (10?) beste, tv2 hjelper deg , whatever..

 

jeg venter fortsatt i spenning pgressum :smile:

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: atticus på 2002-09-23 17:09 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: atticus på 2002-09-23 17:14 ]

Lenke til kommentar

Legger til at det jeg vil foreta meg er å høre hvorfor de ikke har kontaktet vinnerene. Dette er og blir en sak mellom vinnere og firamet som kjøpte plassen av HW.

 

Har ikke fått mailen min til å funke ennå så har ikke funnet nummeret til kontaktpersonen min i Infogate. Så snart jeg får den opp igjen så ringer jeg han og hører.

 

Utover det er det fint lite vi kan gjøre...

Lenke til kommentar

Quote:



Den 2002-09-23 16:59, skrev atticus:


Dan Hansen nevnte jo at de hadde noen "røde tall" i regnskapet..



 

Jeg tror ikke det - de "røde tallene" er ikke faretruende store (tror jeg da) og behøver ikke bety annet enn at de har gjort en investering som slår negativt ut på balansen - dette er faktisk ganske normalt - men selvfølgelig - det kan høres litt skummelt ut hvis man ikke riktig kan lese sånne tall da (og årsaken til dem). Får da tro alt er iorden ... :smile:

Lenke til kommentar

Hei Alle sammen!

 

Gode nyheter!

 

Fikknå en mail fra Infogates kontakt person!

 

Han har vært i utlandet og kom ikke hjem føre idag.

Han forklarer at brennerne og skjermkortet er hos dem og vil bli sendt i posten så fort som mulig!

 

Jippiiii!!!!

 

Det skulle vise seg at alt dette "ståheie" var hindret av en bagatell.

Hvorfor de andre ikke hadde tatt seg av dette på Infogate visste ikke Kontaktpersonen , men jeg er glad for å få brenneren min"

 

 

Jippiiiiiiiiii

 

Hilsen Meg , Jan

 

[ Denne Melding var redigert av: atticus på 2002-09-23 18:35 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...