Gå til innhold

Trenger Torrent program

kokoslass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Et program kan umulig åpne porter i en router. Av den enkle grunn at det da hadde vært skit-enkelt for "slemme" folk og få tilgang på routeren din. nei, sleng fram manualen til routeren din og "go to town"

Endret av Tordenflesk
Skrevet

kokoslass, gå inn på routeren din som antageligvis 192.168.1.1

tast inn passord og eller brukernavn og gå til www.portforward.com

• 4 uker senere...
Skrevet

trodde dette var en diskusjon om ting som kunne føre til ulovlige handlinger osv (av det jeg vet er torrent klienter mest brukt til og laste ned pirat kopier) Det er ivertfall det de fleste bruker det til.

uansett man kan jo bruke det til lovlige nedlastinger også. Isåfall kan jeg anbefale bitlord. Den funker på routeren min.

Skrevet (endret)

du får ikke en torrent-klient som åpner porter automatisk.. men hvis du vil ha en god og "lightweight"-klient (bruker lite ressurser) så kan du alltids ta en titt på uTorrent

utorrent.com

edit: typo

Endret av medz
Skrevet

uPnP er vel noe av det værste du kan ha skrudd på på ruteren din. Da kan jo et hvilket som helst virus komme å kose seg med å åpne porter i hytt å pine. Lær deg heller port forwarding.

Skrevet
uPnP er vel noe av det værste du kan ha skrudd på på ruteren din. Da kan jo et hvilket som helst virus komme å kose seg med å åpne porter i hytt å pine. Lær deg heller port forwarding.

5684256[/snapback]

Da kommer det inn å riktig virus kontroll. Og sjekke regelmessig hvilken porter som er åpne. UPnP er for folk som ikke er helt data kyndige vil nå jeg tro.

Skrevet

5542720[/snapback]

Antar at du mener 192.168.0.1 ?

Skrevet

5542720[/snapback]

Antar at du mener 192.168.0.1 ?

5684369[/snapback]

Kommer helt ann på roteren det. Har vært borti

192.168.0.1

192.168.1.254

192.168.2.1

Skrevet
uPnP er for folk som ikke er helt data kyndige vil nå jeg tro.
En enda bedre grunn til at den skal være skrudd av. Ukyndige data-brukere pleier vanligvis å være veldige kyndige å få dritt inn på pc'n sin.
Skrevet

Er ikke det enkleste og ikke bruke noen torrent programmer da?

de erfaringene jeg har med og laste ned er at jeg får en hau av virus (uansett om porter er åpne eller ikke)

Det siste året har jeg ,åttet formatere noen ganger på grunn av virus og spyware som ikke lar seg fjerne.

Så mitt tips er og ikke laste ned og ikke instalere slike programmer vis du ikke vet hva du driver med og hva det kan føre til.

Skrevet
Er ikke det enkleste og ikke bruke noen torrent programmer da?

de erfaringene jeg har med og laste ned er at jeg får en hau av virus (uansett om porter er åpne eller ikke)

Det siste året har jeg ,åttet formatere noen ganger på grunn av virus og spyware som ikke lar seg fjerne.

Så mitt tips er og ikke laste ned og ikke instalere slike programmer vis du ikke vet hva du driver med og hva det kan føre til.

5685378[/snapback]

Det kan jeg forsåvidt være enig i. Men slik som skriver det, så virker det som BitTorrent er en stor skurk. Synes BT er der beste innen fildeling jeg.

Skrevet

Var ikke ment og få fram BT som skurken her.

det jeg snakker om er nedlasting generelt inkludert torrent klienter.

Uansett er BT noe av det sikreste jeg har prøvd, med tanke på virus osv..

Det som også er saken er at alle nedlastingsklienter blir generelt brukt til og dele piratkopiert materiale (noe som ikke er lov og som heller ikke er lov og diskutere på forumet) Så jeg håper dere bruker BT til og laste ned ikke kopibeskyttet materiale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...