Gå til innhold

New York tur - Noen tips?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

har 4 dager selv i new york, ikke 3.... ogsaa newwark flyplassen er den langt unna? hvordan kommer jeg meg dit fra sentrum? dyrt med taxi dit? noen som vet?

6272041[/snapback]

 

Sist jeg tok bussen fra Newark til Port Authority bus terminal på Manhattan kostet det 11 dollar. Tar en halvtimes tid. Hvis du skal ta taxi, spør om pris først. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenkte aa lage en liste med ting aa faa med seg i new york.. saa hjelp til alle som vet noe:

*Statue of liberty

*Madison square garden

*Rupert

*Manhatten

*Ground zero

 

 

hehe, den lista blei ikke veldig lang... bare aa komme med masse!! :!:

Lenke til kommentar

Manhattan er selve "New York". Det er på en måte hovedøya. Du har også andre bydeler i New York, som heter Bronx, Queens, Brooklyn og Staten Island. Madison Square Garden, Rupert og Ground Zero er alt sammen på Manhattan.

 

En annen ting du burde få med deg er USS Intrepid. Det er et gammel hangarskip som er omgjort til museum (men som fortsatt er krigsdyktig). Det er også mulighet for å gå inn i en Concorde og en ubåt om du er heldig. Verdt å få med seg. :)

 

Macy's er verdens største sammenhengende butikk (ikke kjøpesenter). Der har de mye rart, men mest klær og stæsj for jenter. Kan være ok å få med seg. Virgin Mega Store er en kjempestor platebutikk over flere etasjer med et kjempestort utvalg. Samme med HMV.

 

Times Square er "sentralknutepunktet" i byen med masse folk, trafikk, neonlys og reklameplakater. Kan være artig å gå innom stedet.

 

Det finnes tusen ting du kan gjøre i NY. Jeg har vært der 5 ganger nå, og jeg finner noe nytt og kult hver gang. Blir aldri ferdig med den byen. Må oppleves! :)

Lenke til kommentar

Broadway show må du innom. Halvprisbiletter i området rundt Times Square (Jeg betalte $40). Jeg kom hjem fra New York idag og var innom masse forskjellig, mest ting som har blitt nevnt her. Anbefales også å ta en taxi gjennom byen, underholdende hvor gode de er til å komme seg rundt uten å treffe noe/noen mens de råkjører avgårde. God tur

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...