Gå til innhold

New York tur - Noen tips?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Times Square er kult. Skikkelig artig å se alt som du bare har sett på tv.

Skal du i toppen av Empire state building så gjør det med en gang det åpner. Tror det er i 10-11 tida eller noe sånt. Lange køer og mye venting må du nok rekne med.

Var en tur selv i Central Park, men fikk desverre ikke muligheten til å se så mye av den.

Lenke til kommentar

Er mange selvsagte ting her, men enkelte er mindre spennende enn andre. F.eks Liberty Island er virkelig ikke like artig som man skulle tro. Klart, det er artig å ha vært der, men det å stå i endeløse køer for å være på ei sikkelig kald øy er ikke særlig morsomt. Ta heller Circle Line - en båt som går enten rundt eller halvveis og snur rundt Manhatten, der får du med deg det meste av NYC Skyline.

Times Square er jo også ganske morsomt, men artig i ca 5 min og du går lei den enorme folkemengden som er der. Husk å sjekk ut Virgin Megastore der, vanvittig CD/DVD/Boksjappe med over 2mill titler til (forholdsvis) rimelige priser.

En av de artigere, men dyrere, tingene dere kan gjøre er å dra på basketball/baseball/ishockey kamp. Utrolig artig å se f.eks Knicks i action, men til $235 så kan en jo spørre seg hvor artig det var. Et Broadway play er jo også et must, men da må billetter kjøpes god tid på forhånd da de er ofte utsolgt.

Av shopping er jo området rundt 42nd str 6th ave det store mekka. Her har du stort sett alle merker verden har å by på, mange av disse fins ikke i Norge. Verdens største varehus, Macy's ligger i akkurat dette området - 9 etg med bare klær. Området rundt Soho/Little Italy og Chinatown er utrolig bra for mat, men duger også til shopping.

En annen ting du *må* sjekke ut er bagels. De bagelene du får kjøpt i NYC finnes ikke noen andre plasser i verden, utrolig gode. Og du har ikke smakt calzone før du har spist en ekte italiensk calzone. Delis med sine "kjøtt med bittelitt brød" er også en sikker vinner. Hvis dere vil vite av en god restaurant, så er det bare å gå innpå hvilkensomhelst butikk og spør etter en god restaurant. Vedkommende har garantert en eller annen anbefaling og forteller deg mer enn gjerne hvordan du kommer dit.

 

 

Jeg har vært i NYC 3-4 ganger, og har sett det meste som er verdt å se, så bare kom med spørsmål hvis du har noen.

 

<3 NYC <3

Endret av Togo
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
helt klart Wall of fame i Harlem...ett must!

6243187[/snapback]

 

Se for deg Ola og Kari Nordmann med unger i harlem med fotokamera og rumpetaske :tease: Neida men er mye rart og gjøre i the big apple men det meste er vel blitt nevnt tror jeg... Har aldri vært der selv så vet ikke hva man bør gjøre der...

Lenke til kommentar

Prøv å få deg billetter til David Letterman mens du er der. Det koster ingenting men kan være vanskelig å få.

 

Det du skal gjøre er å dra innom bygningen der de filmer Late Night og skrive deg opp på lista. Deretter blir det trukket ut fra lista hvem som får billetter til showet.

 

Vi var så heldige å få billetter samme dag som vi kom ned dit. :woot:

Lenke til kommentar
helt klart Wall of fame i Harlem...ett must!

6243187[/snapback]

 

Se for deg Ola og Kari Nordmann med unger i harlem med fotokamera og rumpetaske :tease: Neida men er mye rart og gjøre i the big apple men det meste er vel blitt nevnt tror jeg... Har aldri vært der selv så vet ikke hva man bør gjøre der...

6243279[/snapback]

 

heh, sjangsen for at du blir skutt ned i en drive-by er nok ikke så stor skjønner du... Jeg hadde værtfall ikke nølt med å dra ned dit... :love:

Lenke til kommentar

Dra til Rucker Park. Streetbasket bane der alle legendene har spilt. Du liker kanskje ikke basket, men det skal være en del gode kamper der. Blant annet så kommer Jay-z, Fat Joe og The Game. Kommer en del NBA spilere som skal spille der som Ron artest. Kommer sikkert en del fra and1 også. Bare PM hvis du lurer :D

Lenke til kommentar

skal til new york selv om par uker.. eller er bare en mellomlanding far aa reise til norge, men har 3 fulle dager... hvordan bor jeg legge opp turen, har du noe tips, hvor mye tid trenger jeg paa de forskjellige stedene? lyst til aa se mest mulig av de store atraksjonene

Lenke til kommentar
helt klart Wall of fame i Harlem...ett must!

6243187[/snapback]

 

Se for deg Ola og Kari Nordmann med unger i harlem med fotokamera og rumpetaske :tease: Neida men er mye rart og gjøre i the big apple men det meste er vel blitt nevnt tror jeg... Har aldri vært der selv så vet ikke hva man bør gjøre der...

6243279[/snapback]

 

heh, sjangsen for at du blir skutt ned i en drive-by er nok ikke så stor skjønner du... Jeg hadde værtfall ikke nølt med å dra ned dit... :love:

6244325[/snapback]

 

Er jo fullstendig klar over det, var et lite forsøk på og late som om alt er sånn som vi ser på filmer :p Men hadde gjerne reist ned der jeg også :love:

David Letterman show hadde vært noe og få med seg ja, om ikke bare stikke innom til Rupert og kjpe med seg en t-shirt... Og Rucker park hadde vært et must for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...