Gå til innhold

Erfaringer med Asus A8N-SLI Premium


GD8

Anbefalte innlegg

Har tenkt de siste dagene på å kjøpe meg dette kortet. Er det noen som har noen erfaringer når det gjelder dette kortet? Kunne dere også ha fortalt meg litt om det?

 

Håper på seriøse svar, og som holder seg innenfor topic.

Endret av GD8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt de siste dagene på å kjøpe meg dette kortet. Er det noen som har noen erfaringer når det gjelder dette kortet? Kunne dere også ha fortalt meg litt om det?

 

Håper på seriøse svar, og som holder seg innenfor topic.

5530828[/snapback]

 

Du finner sikkert mange erfaringer i prisguiden. Jeg er ivaffal storfornøyd med mitt. :)

Lenke til kommentar

Et flott HK! Har 2 S-ATA kontrollere med tilsammen 8 S-ATA porter som kan settes opp i ulie RAID/Single disk konfigurasjoner (Inkl. Raid 5) i tillegg til 2 vanlige IDE tilkoblinger.

 

Passiv chipsettkjøling = ingen viftestøy!

 

Massevis av tilkoblinger med valgfrie braketter, inkl. en genial løsning med en brakett bak hvor du uten å åpne kabinettet kan plugge inn inntil 2 S-ATA disker eksternt (Inkl. strømkontakt!).

 

Pluss masse mer :)

 

Edit: Så du hadde dual-core oppe i en annen tråd, hvilket dette kortet også selvsagt støtter! Har selv en AMD 64x2 4800+ som fungerer som en drøm!

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Jeg har et ASUS a8n sli premium.Jeg må si at det var et godt kjøp. masser av ekstrautstyr. stabilitet osv. Kvalitetsmessig er det like godt som mitt gamle ASUS A7N8X DLX. alle som har hatt et slikt veit hva jeg snakker om. det eneste kortet mangler gjentemot sin storebror Asus A8N32-SLI Deluxe er at det kun kjører i sli-oppsett med 2 ganger 8 pci-ekspress baner altså 16 tilsammen. Asus A8N32-SLI Deluxe har 2 ganger 16 pci-ekspress baner. Om det har noe å si er tvilsomt 16 baner er fortsatt full duplex 4GB/sec, skulle tru AMD har bytta socket minst 2ggr før du får behov for noe mer. :cool:

 

Løp å kjøp!! :dribble:

Endret av bushnut
Lenke til kommentar
Men er det noen grunn for meg å ikke velge Asus kortet?

5531128[/snapback]

 

Har ikke mye med hovedkortet i seg selv å gjøre, men 2 ting (som jeg alltid trekker frem fordi det har skapt litt problemer for meg!):

 

1. Bør ikke brukes i et kabinett som krever at HK'et monteres opp ned, ala Lian-Li V1000 serien pga. heat-pipe kjølingen.

 

2. NVIDIA og NFORCE4 er enda ikke optimalt i forhold til Creatives nye X-FI lydkort og alle skylder på hverandre for problemene. Finnes dog triks for å løse problemet inntil ASUS ev. kommer med ny BIOS.

 

Husk dessuten å laste ned nyeste BIOS og Chipsett drivere etc. og brenn ut disse på en CD før du setter inn det nye HK'et. Da slipper du problemer ved å innstallere gamle drivere først for siden å oppgradere....

 

Lykke til med et godt valg! :)

Lenke til kommentar
Har bestilt dette selv og er veldig spent da alle reviews gir det ørten stjerner... men det ser jo ut til at brukerne har diverse problemer da... men slik er det jo alltid  :)

5573747[/snapback]

 

Sånn er det med det meste egentlig ja. Men hvis du ikke er maks uheldig så går det bra.

 

Venter spent på kortet. Kommer i postkassen en av dagene :D Gleder meg ja.

Lenke til kommentar
Men er det noen grunn for meg å ikke velge Asus kortet?

5531128[/snapback]

 

Har ikke mye med hovedkortet i seg selv å gjøre, men 2 ting (som jeg alltid trekker frem fordi det har skapt litt problemer for meg!):

 

1. Bør ikke brukes i et kabinett som krever at HK'et monteres opp ned, ala Lian-Li V1000 serien pga. heat-pipe kjølingen.

 

2. NVIDIA og NFORCE4 er enda ikke optimalt i forhold til Creatives nye X-FI lydkort og alle skylder på hverandre for problemene. Finnes dog triks for å løse problemet inntil ASUS ev. kommer med ny BIOS.

 

Husk dessuten å laste ned nyeste BIOS og Chipsett drivere etc. og brenn ut disse på en CD før du setter inn det nye HK'et. Da slipper du problemer ved å innstallere gamle drivere først for siden å oppgradere....

 

Lykke til med et godt valg! :)

5536779[/snapback]

 

Har Asus A8N SLI deluxe og med BIOS versjon 1113 (som jeg har) så var det overhode ingen problemer med X-FI extrememusic. Ikke under innstalering eller under bruk. Prøvd mange spill, deriblandt:

BF2 (ingen skurring eller lignende)

Quake4

Fear

flatout

Need for speed most wanted

HL2

CS

CSS

GTA

Doom3

Farcry

Generals zero hour

Call of duty 2

osv.. :w00t:

Bare løp å kjøp!

Hva du skal med 16*2 pci-e vet jeg da ikke helt. Du får karnkskje noen få fps mer på neste generasjons skjermkort. Premium er opptimal og er et flott kort!

Lenke til kommentar
Har Asus A8N SLI deluxe og med BIOS versjon 1113 (som jeg har) så var det overhode ingen problemer med X-FI extrememusic. Ikke under innstalering eller under bruk. Prøvd mange spill

 

Er mange andre som har hatt problem, inklusive meg og mitt Fatality kort. Sjekk Creative's forum, f.eks. denne tråden...

 

Men som sagt, er ikke sikkert det har noe med ASUS å gjøre. Andre kortprodusenter har imidlertid kommet med BIOS' versjoner som har løst problemet... Bruker forøvrig selv 1113...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg trodde det var kjempebra, men nå har jeg begynt å studere grafen på core-volt i Speedfan. Har satt volt til 1,55 i BIOS, og vanligvis ligger den mellom 1,54 og 1,57, men av og til har den pulser helt nede i 1,50 og oppe i 1,62. Jeg regner med at det er grunnen til at jeg kan få maskinen til å stort sett være nokså stabil på 2,6 GHz, selv om den av og til gir regnefeil på 2,5 GHz. Tror ikke det er strømforsyningsrelatert, for grafene for 12, 5 og 3,3v er ganske stabile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...