Gå til innhold

7800gt ..syntes den er litt treg..eller?


kaffelaban

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et XFX 7800gt :love: etter at 6600gt kortet mitt tok selvmord og svidde av seg ryggmargen.

 

Jeg stappa inn nykortet (med den glede og iver som bare ny hardware kan gi), og oppdaterte drivern fra nvidia.

 

Så kjørte jeg Aquamark, og fikk 67fps. Det syntes jeg ikke var spesielt bra...eller?

 

Ellers så er systemet mitt slik:

AMD64 3500+

2 gig 3200 ram

Asus a8n deluxe

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi det er lettere å sammenligne data fra en syntetisk benchmark. Hvis man sammenligner to 7800gt kort, så er de syntetisk benchmark helt perfekte til det bruket..

5527565[/snapback]

 

Tull.

Syntetiske benchmarks som sånn 3dmark05 sjekker hovedsakelig kraften til skjermkortet mens det ikke bryr seg så mye om selve systemet han sitter på. Har han et problem med oppsettet sitt så vil han sannsynligvis merke det mer i spill enn i 3dmark.

 

Mitt innlegg var også myntet på at han bør sjekke spill der han/hun muligens vil kunne se om det går fortere enn før eller ei.

Lenke til kommentar

..jeg sitter på jobb nå.. jeg skal følge opp det dere skrev i ettermidag. Takk for alle svar.

..og ja, jeg vet at jeg la innlegget i feil hylle. :blush:

Jeg ser at Samye83 klemmer ut endel flere fps.. :hmm: .. jeg får ta en totaloverhaling på systemet.

 

Jeg har en litt utdatert 350w PSU..kan det ha betydning?

Endret av kaffelaban
Lenke til kommentar
Fordi det er lettere å sammenligne data fra en syntetisk benchmark. Hvis man sammenligner to 7800gt kort, så er de syntetisk benchmark helt perfekte til det bruket..

5527565[/snapback]

 

Tull.

Syntetiske benchmarks som sånn 3dmark05 sjekker hovedsakelig kraften til skjermkortet mens det ikke bryr seg så mye om selve systemet han sitter på. Har han et problem med oppsettet sitt så vil han sannsynligvis merke det mer i spill enn i 3dmark.

 

Mitt innlegg var også myntet på at han bør sjekke spill der han/hun muligens vil kunne se om det går fortere enn før eller ei.

5527739[/snapback]

 

Pfft, har du en helt rar 3dmark score, så har du et problem et eller annet sted. Når du har et problem så er det best å prøve å isolere hvor problemet er... 3dmark2001 er fint til å teste cpu/ram hastighet mens 3dmark2006 er fint til å teste skjermkortet.

 

Ignorer dette, se heller SWAT dude... sin post 2 hakk lenger ned.

3dmark2001 er veldig cpu avhengig og lite skjermkortavhengig

3dmark2003 er middels cpu avhengig og middels skjermkortavhengig

3dmark2005 er middels cpu avhengig og veldig skjermkortavhengig

3dmark2006 er middels cpu avhengig og svært skjermkortavhengig

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

3dmark01 = VEEELDIG CPU avhengie.. lite krav til GPU men bedere gpu= høyere score seff =)

3dmark03 = mest GPU avhengi.. gikk selv opp skarve 200 poeng med 800Mhz OC (stock 2200Mhz OC 3005Mhz "san diego") mens jeg gikk opp 2000 poeng med 450/1150 (stock 400/100)

3dmark05 = den mest skjermkort avhengie testen. dette er med untak av de seneste skjermkortene (GTX og 1800/1900) gikk opp 14 poeng fra 2200-3005 Mhz gikk opp 900 poeng på 400/1000 - 450/1150

3dmark06 = veldig CPU og Skjermkort avhengie. dette er siden CPU scoren også blir tatt med i total scoren, noe den ikke gjør i f.eks 05.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...