Gå til innhold

Åpen PC og stråling


Anbefalte innlegg

Er det farlig å ha en helt åpen datamaskin?

 

Altså, min PC har ligget flere år på en plastikkboks, uten noen som helst form for tildekning/kabinett.

 

Så kanskje litt sent å spørre om det nå, men har ikke slått meg før nå ta det kanskje er farlig! :dribble:

 

Tenkte seff på stråling og den slags. Vet ikke hvorfor jeg plutselig skal begynne å bekymre meg om usynlige ting jeg ikke kan sanse, men... hadde verdsatt det hvis det var dødelig og dere sa fra! :yes:

 

Og hvis noen lurer på hvorfor den ligger på en plastboks (tror det er en kakeboks)... det begynte med at jeg ikke var fornøyd med rimelige kjøleløsninger for harddisker noen år tilbake... nå ligger det 4 disker på teppet, og tempen deres er utmerket. Ergo en ganske, kremt, billig form for "kjøling"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er bekymret for stråling så får du kvitte deg med mobilen. Det er jo allment kjent at man blir utsatt for en viss form for stråling når man holder en radiosender tett opp til øret.

Om det er farlig eller ikke er man fremdelse ikke sikker på.

 

Strålingen fra en PC er til sammenligning som en fyrstikk i forhold til en husbrann.

 

Det eneste en PC uten kabinett kan forstyrre er annen elektronikk, som f.eks. radio og TV apparater.

Lenke til kommentar
Eller vica versa, bli forstyrret av annen elektronikk.

 

Tror ikke det er de helt store farene med dette, og som hårek sier, er det nok andre ting du heller bør bekymre deg for. Høyspent og mobiler, blant annet.

5527295[/snapback]

 

Blåtann.... Hehe, jeg får hodepine av BT handsfree'n min... men klarer meg ikke uten :p Ibux! :p

Lenke til kommentar

er ikke spesielt mye stråling fra datamaskinen nei ! om det er dette ville det være helt umulig for oss å måle dette med våre sanser :p enest du kan passe deg for, om du er redd er stråling er pc skjermen den er "farligst" av alle datakomponenter i strålingens verden :p

Endret av Damination
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...