PlatinumFlyer Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Søknad om StudentFor å søke må du være fylt 18 år, og ha ordnet økonomi. Fyll ut feltene under og klikk på "Neste". Felter merket med rød firkant må fylles ut. Står ingenting om at du må være student..
darkness| Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Vel, går dette bare gjennom datasystemer? Det er jo helt patetisk om det heter "student" og ikke er bare for studenter
PlatinumFlyer Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Vel, går dette bare gjennom datasystemer? Det er jo helt patetisk om det heter "student" og ikke er bare for studenter 5517840[/snapback] Er det noe bedre at jeg er totalkunde? Det er tross alt navn alt sammen... Men joda, er jo litt rart...
Cucum(r) Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Ville gått for kortet Kash om eg var deg, men da må du være over 23.
PlatinumFlyer Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Ville gått for kortet Kash om eg var deg, men da må du være over 23. 5518002[/snapback] Hvis jeg var ham og ville bruke kredittkortet som et forbrukslån.... Så ville jeg droppet hele ideen...
Cucum(r) Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Ville gått for kortet Kash om eg var deg, men da må du være over 23. 5518002[/snapback] Hvis jeg var ham og ville bruke kredittkortet som et forbrukslån.... Så ville jeg droppet hele ideen... 5518068[/snapback] Viss det er formålet med kortet er eg enig.
abcd423417984 Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Vel, går dette bare gjennom datasystemer? Det er jo helt patetisk om det heter "student" og ikke er bare for studenter 5517840[/snapback] Er det noe bedre at jeg er totalkunde? Det er tross alt navn alt sammen... Men joda, er jo litt rart... 5517860[/snapback] Jeg var også totalkunde men ble flyttet over på studentsaken sånn plutselig.
PlatinumFlyer Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 (Totalkunde i Handelsbanken, men tror de også har noe studentprogram).
learntofly Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 I følge Dagens Næringsliv, så kommer Nordea best ut for studentene. Her kan man få MasterCard om man ønsker det, men mitt råd er å ikke handle på kreditt. Blir som oftest veldig dyrt i lengden. Ellers så kan jeg komme med en liten oppklaring når det gjelder å vise studentleg for å bli studentkunde. Når man er mellom 18 og 23 år regnes man automatisk som studentkunde (ihvertfall i Nordea). Er man eldre enn dette må man nok vise id.
PlatinumFlyer Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Det spørs hva slags kredittkort. Jeg betaler ingen gebyrer(annet enn årsgebyret og gebyr ved kontantuttak) på mitt Eurocard. Ingen rente. Ingenting. Så lenge jeg betaler det jeg skal innen fristen, vel og merke.
KVTL Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 (endret) Samme gjør jeg med mitt Mastercard fra Postbanken også. Men har ikke årsavgift på det fordi det er med i pakketilbudet. (Samme pris om du ikke har det eller har det). Synes det er greit å bruke når jeg betiller varer over internett pga. cash back regler etc. Dessuten har man jo noen fine regler i kredittkjøpsloven (ikke sikker på om det var rett navn) så lenge man er forbruker. Edit: De tok kopi av leg + student id for å bekrefte student status. Hvis du oppretter på internett må du nok legitimere seg for at det skal bli aktivt. He he Endret 29. januar 2006 av KVTL
learntofly Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Det vanlige er at det er 40 - 45 dagers rentefri periode. Dette er ca. likt for alle. Poenget er at det er lettere å bli fristet når man handler med penger man ikke har. Fort gjort å havne litt i minus da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå