Gå til innhold

Fizz Keeper-Kraftigere enn man skulle tro! FILMER!


_Adler_

Anbefalte innlegg

dersom jeg ikke ordla meg nøyaktig nok tidligere; det er selve vannspruten som skal skyve flaska framover. engangsvannjet om du vil.

5523357[/snapback]

Forstod det du skrev 2. gangen, før du skrev dette jeg siterer nå. Testet det nemlig slik jeg skrev nå nylig før jeg var innom denne tråden for å se på svar :)

 

Noen som vet hvorfor det ble kraftigere når jeg gjorde det slik? :hmm:

Fyllte flaska opp med 1/3 vann og pumpa, mens jeg holdt flasken på hodet. Altså at Fizz Keeperen pumpet i vannet. Flaska ble mye hardere og jeg måtte pumpe hardere enn vanlig (uten vann). Jeg tok så og skjøt Fizz Keeperen, ikke flaska altså. Eksplosjonen ble faktisk mye kraftigere og den fløy forferdelig langt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vann veier mer enn luft, og det blir derfor mer masse som skyter ut når du åpner korken, og dermed også mer konsentrert kraft.

5523583[/snapback]

Altså jeg skjøt ikke flaska, men Fizz Keeperen. Jeg gjorde ikke slik at flaska fløy av gårde som en rakett, med en vannstråle etter seg (det skal jeg prøve en annen gang!). Det jeg gjorde var å pumpe under vann (mens flaska stod på hodet), snudde flaska og skjøt Fizz Keeperen (som da ikke var i kontakt med vannet). Det ble sterkere, men jeg vet ikke hvorfor.... Tolker det som at det du, endrebjorsvik, skriver gjelder om jeg skal skyte flaske fylt med litt vann (slik at det blir som en rakett), eller?

 

Lar5: Ja, det blir nesten et våpen, ja! Man bør få rimelig vondt om man får en slik i rasende fart mot kroppen! :ohmy: Har heldigvis enda ikke opplevd det ;)

Lenke til kommentar
Vann veier mer enn luft, og det blir derfor mer masse som skyter ut når du åpner korken, og dermed også mer konsentrert kraft.

5523583[/snapback]

Altså jeg skjøt ikke flaska, men Fizz Keeperen. Jeg gjorde ikke slik at flaska fløy av gårde som en rakett, med en vannstråle etter seg (det skal jeg prøve en annen gang!). Det jeg gjorde var å pumpe under vann (mens flaska stod på hodet), snudde flaska og skjøt Fizz Keeperen (som da ikke var i kontakt med vannet). Det ble sterkere, men jeg vet ikke hvorfor.... Tolker det som at det du, endrebjorsvik, skriver gjelder om jeg skal skyte flaske fylt med litt vann (slik at det blir som en rakett), eller?

5524869[/snapback]

Vannrakett er et kjent fenomen, og fungerer bra. Man får dem en del meter rett opp.

 

Det ble sterkere fordi det var mer luft, og luft kan komprimeres i motsetning til vann. (som påpekt tidligere i tråden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...