Gå til innhold

TES: hva går egentlig Oblivion ut på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det LITT som Zelda (nei, zelda er ikke rpg, vet det) men hvordan er questene? Utfordrende? Når du klarer et quest/grotte, får du da flere evner?? Jeg tenkte å vente med å kjøpe noen 360-spill til dette kom.. Menmen.. Er jammen ikke sikker på hvordan selve spillet er. Er det vandre fritt rundt og gjøre som man vil? Mye magiske saker? Levler og slikt? Nye våpen etterhvert?

Jeg vet dette er dumme spm. for en som spiller dette.. Akkurat som da en spurte meg "kan du kjøre bil i GTA"+++...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har alle ferdigheter fra starten av. Hvor god du er i dem, avhenger kun av hvor mye du bruker dem, rett og slett. Likheter med Zelda vet jeg ikke helt, dette er jo også en slags eventyrgreie. Men questene her er helt annerledes. Her har du en journal som loggfører alle dine quests, slik at du vet hva du skal gjøre, etc.

Magisystemet har fått en gigantisk overhaling siden Morrowind, og kommer til å rocke det aller meste (ut ifra det jeg har sett). Du kan vandre fritt tundt og gjøre hva du vil til krampen tar deg; frihetsfølelsen (og selve friheten også for øvrrig) er enorm.

Endret av MiSP
Skrevet

-Enorm frihet og valgmuligheter

-Intelligent AI (Så intelligent vi kan få den nå for tiden)

-Stor gjennspillingsverdi

-God Fysikk

-God Grafikk

-Sikkert mer...

Og så er det opp til deg hva du vil gjøre ut av det :love:

Skrevet
-Enorm frihet og valgmuligheter

-God Fysikk

-God Grafikk

-Sikkert mer...

Og så er det opp til deg hva du vil gjøre ut av det :love:

5570626[/snapback]

Amen

Skrevet

Blir vel som med morrowind, du har en mainquest og sikkert flere større quests og guilds som du kan bli mester i. Og sikkert mange mange mange små quests, det er ihvertfall det jeg håper på :)

Har forsåvidt ikke lest så veldig mye om dette

Skrevet
eksempel på Quest? Hvor mange Quest blir det? Er de lange? Er det mye mellom qustene..??

Takker for svar;)

5575475[/snapback]

Finn disse våpene, finn disse itemene, reis dit og drep han for så å bringe tilbake det og det itemet, plukk den og den soppen osv... Samme type quests de fleste andre RPGs.. Hva forventet du deg?

Skrevet

syns ikke jeg, man har ganske mange finurlige quest,

er gøy når man er litt opp level og finner den hemlige basen til assassin guilden, der får man pappirer og kan lovlig drepe de man skal drepe, etter man har drept noen kommer vaktene for å ta deg, du viser bare papriene og de lar deg gå.. veldig gøy.

dette er en ca. liste på hva slags quester man frå.

Mainquest. sier seg selv.

guild quest:

fighters

thief

mage

comma trong(tror det var de de het.

great houses:

televani

rerodan(SP)

haulalu(sp)

samt imperial legion, the tempel osv.

god quests, er vel noen statuer av guder som gir deg quest hvis man finner dem.

og miks(dette er alt fra å figjøre ALLE slaver du finner, vise folk veien til steder, redd dit og drepe dat. pluss at du kan ble vampyr, og varulv(i bloodmoon)

dette er ikke alt, er vel noen 100 quests eller noe...

Skrevet (endret)

jeg vil nå si at de fleste basic questene går igjen i alle RPGs :p Nå har jeg ikke vært på noen av god-questene, men tror ikke de kan avvike så veldig.

Endret av Swoofah
Skrevet
syns ikke jeg, man har ganske mange finurlige quest,

er gøy når man er litt opp level og finner den hemlige basen til assassin guilden, der får man pappirer og kan lovlig drepe de man skal drepe, etter man har drept noen kommer vaktene for å ta deg, du viser bare papriene og de lar deg gå.. veldig gøy.

dette er en ca. liste på hva slags quester man frå.

Mainquest. sier seg selv.

guild quest:

fighters

thief

mage

comma trong(tror det var de de het.

great houses:

televani

rerodan(SP)

haulalu(sp)

samt imperial legion, the tempel osv.

god quests, er vel noen statuer av guder som gir deg quest hvis man finner dem.

og miks(dette er alt fra å figjøre ALLE slaver du finner, vise folk veien til steder, redd dit og drepe dat. pluss at du kan ble vampyr, og varulv(i bloodmoon)

dette er ikke alt, er vel noen 100 quests eller noe...

5576462[/snapback]

Commona Tong

Telvanni

Redoran

Hlaalu

;)

Skrevet (endret)

hele Elder serien er bra, de om ikke har prøvd noen i serien før bør kjøpe seg Morrowwind bare for å prøve Elder serien, det er det eneste spillet jeg satt i flere måneder med, Oblivion kommer sikkert ikke til å bli noen unntak. Jeg husker det føste spillet i serien...da snakker vi om dårlig grafikk i forhold til dagens.

Endret av Fluesopp
Skrevet

Det første spillet i serien (Elderscrolls: Arena) er faktisk gratis nedlastbart for tiden. Man kan laste det ned fra den offisielle hjemmesiden her.

PS: Man trenger også programmet "Dosbox" (gratis nedlastbart det også), det står nevnt på nettsiden. Vær også klar over at Arena er et GAMMELT spill, grafikken er litt... ...tja... ...bob-bob? ;)

Skrevet
hele Eldar serien er bra, de om ikke har prøvd noen i serien før bør kjøpe seg Morrowwind bare for å prøve Eldar serien, det er det eneste spillet jeg satt i flere måneder med, Oblivion kommer sikkert ikke til å bli noen unntak. Jeg husker det føste spillet i serien...da snakker vi om dårlig grafikk i forhold til dagens.

5579211[/snapback]

Ørene mine! The Elder Scrolls! :realmad:

5579355[/snapback]

Ta å ro deg ned, jeg har retta på det. Hysteriske............. .............. ..........

Skrevet
jeg burde vite det, men jeg er vant med at når folk sier sånt så mener de det.

Det er ikke noe unnskyldning for at jeg skal bite hue av folk heller.

5580299[/snapback]

Det er vel egentlig fordi vi henger på gamer.no forumet :) Folk biter jo hodene av hverandre her fortere enn svint! men,men

(Det sagt, så var den eldar greiene ganske irriterende i mine øyne også, og vurdere å poste på det.. Men holdt det i meg.)

Skrevet

Er nesten litt imponert over den gode tonen på denne delen av forumet i forhold til resten. Har sett et par utrolig dumme spørsmål som har fått hyggelige og konstruktive svar her, noe som aldri ville skjedd i fks. Spill - Generelt.

Jeg er vel heller ikke den første til å kommentere dette.

Skrevet

du kan innstalere morrowind på ein pc uten interenett?? trenger ikkje bruke internett til noke som helst ?? blir så forbanna nor eg skal spele spela mine på pc'en min som eg ikjke har internett på for øyeblikket og må bruke internett til og registrere meg eller noke tull :)

Skrevet

Hørest ut som om bethesta (eller hva selskapet heter) er en relgion, og the elder scrolls er guden her, hahaha :p

Chill folkens, det er unødvendig å rette på skrivefeil så lenge folk forstår hva han mener.

Jeg lurer på noe:

"-Enorm frihet og valgmuligheter

-God Fysikk

-God Grafikk

-Sikkert mer..."

Dette ble skrevet om før i tråden. Kan dere vere så snill å si hvor bra spillet er og hvordan det vil fungere osv. før det i det hele har kommet ut? Mange som har vert slik som dere å ment ting opp i mente om hvor bra det nye spillet som kommer ut er, men så er det ikke helt slik alikavel.

Man kan snakke om hvordan man tror det vil bli, og håper, men ikke hvordan det er. Og ja, jeg synest tha eldar scrulls: mirrowoind var ett bra spill selv, så jeg sier ikke dette for å bare vere drittsekk å rakke ned på spillet som kommer.

Skrevet (endret)

Det kalles kvalifisert gjetning.

For det første har Bethesda aldri hittil produsert et dårlig spill. De fleste vil nok mene at The Elder Scrolls-serien bare har blitt bedre for hvert spill - Bethesda oppfinner hjulet på nytt hver gang; de finner en måte å gjøre hvert spill unikt på, samtidig som at du vil kjenne igjen de beste momentene fra tidligere spill.

For det andre er det sluppet ganske mye info om dette spillet. Vi har fått haugevis med intervjuer og screenshots og slikt, og alt forteller oss at dette kommer i sannhet til å bli et fantastisk nestegenerasjons rollespill. Utviklerne sier at "the screenshots and videos etc. just scratches the surface", som er en ganske stor kommentar å komme med egentlig. Hvis vi tar i betraktning at utviklerne kanskje skryter litt mer av spillet sitt enn det egentlig er verdt (noe jeg betviler), så står man fremdeles igjen med ganske mye hype fra Bethesda. Og hvis dette spillet ikke selger godt, så har de dummet seg ut. Det er de nok klar over, og det prøver de nok å unngå.

Edit: Rettet en haug med skrivefeil.

Endret av MiSP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...