Gå til innhold

Prosjekt Mini-ITX stueserver kabinett


Anbefalte innlegg

Kabinettet måler 22x22x22 cm, så ikke store saken.

 

Av materialer har jeg hatt mye liggende fra før, så har ikke brukt mer en en femtilapp på plexiglasset.

 

Selve innmaten kostet litt, 1300 for hovedkortet (demobrukt), ~400 for rammen, 400 for 40GB harddisken og 800 for 250GB'en. Pluss sleevekit og litt smådill som er brukt inni er vi da oppe i en rundt 3000 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en kryssfiner-plate på jobben i dag, den var ganske stor, 70x130 eller noe sånt, men får ikke brukt hele av den pga det var spikret gjennom for å holde fast noen avstivere der.

Må vel skjære ut de bitene av den jeg får til å bruke.

Som sagt, tenkte å plassere et microATX hk i den, sammen med 4 små disker.

Av annet som skal inn er det nettverkskort av den lave typen, samt PSU på 110W som er ganske så liten.

Vil den PSU klare å dra 4 disker, tro?

CPU er en P3 533 socket med bitteliten kjøler med 40 vifte, CPU blir nesten ikke varm, den ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig kult og stilrent kabinett :) Ikkeno mye lys, liker selv blå så passet egentlig fint^^ Små mål på kassa og, diggbart!

 

Eneste jeg tenkte på og var å sparkle over hull og sånn, men sparkler man over skruene får man den ikke ut senere, kom ejg på :p

 

Uansett, BRA :thumbup:

 

Øyvind

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fremdele, kjekt med positive tilbakemeldinger :D. Ingen av ribbene er noe særlig høye, en 4 cm kanskje, pluss 1 cm til med cpu-viften. Men de to høyeste punktene på kortet er kortleseren og ram-brikken, som er den høyest komponenten på kortet.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Den takler vel alt opp til 720p relativt bra. Over er par tusen i videobitrate så begynner det å hakke. Men akkurat nå bruker jeg den mer som lagringsplass/server, så det blir ikke så mye avspilling for tiden. Men litt streaming blir det jo, og den klarer fint å streame hd-materiale, hvertfall i 720p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...