Gå til innhold

Drømme-mp3-spilleren er innen rekkevidde!


Anbefalte innlegg

Oppfordring til alle firmaer som lager mp3-spillere:

 

Ta en 10GB Dragon series micro hard drive, en skikkelig stor, deilig, klar lcd-skjerm (som dekker hele spillerens ene side fult ut) og lag en driverløs (slik at du ikke trenger å bruke noe programvare) mp3-spiller med line-in og -out, mic-in, radio, opptaksmulighet og video-avspilling (og kanskje til og med støtte for flash-filer (.swf)!)!

 

:dribble: Det er fult mulig å lage drømmespilleren! Rart ingen har gjort det allerede.

 

Hørtes det ut som en deilig spiller? Noe mer den burde ha?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppfordring til alle firmaer som lager mp3-spillere:

 

Ta en 10GB Dragon series micro hard drive, en skikkelig stor, deilig, klar lcd-skjerm (som dekker hele spillerens ene side fult ut) og lag en driverløs (slik at du ikke trenger å bruke noe programvare) mp3-spiller med line-in og -out, mic-in, radio, opptaksmulighet og video-avspilling (og kanskje til og med støtte for flash-filer (.swf)!)!

 

:dribble:  Det er fult mulig å lage drømmespilleren! Rart ingen har gjort det allerede.

 

Hørtes det ut som en deilig spiller? Noe mer den burde ha?

5507474[/snapback]

 

:love: very nice :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar
Oppfordring til alle firmaer som lager mp3-spillere:

 

Ta en 10GB Dragon series micro hard drive, en skikkelig stor, deilig, klar lcd-skjerm (som dekker hele spillerens ene side fult ut) og lag en driverløs (slik at du ikke trenger å bruke noe programvare) mp3-spiller med line-in og -out, mic-in, radio, opptaksmulighet og video-avspilling (og kanskje til og med støtte for flash-filer (.swf)!)!

 

:dribble:  Det er fult mulig å lage drømmespilleren! Rart ingen har gjort det allerede.

 

Hørtes det ut som en deilig spiller? Noe mer den burde ha?

5507474[/snapback]

 

Morsomt at batterikapasitet ikke er noe tema når det kommer til din drømme-mp3-spiller.

 

MIN drømmespiller:

4-8GB flash minne.

Praktisk men ikke større enn nødvendig skjerm med enklest og mest effektiv tenkelig teknologi. Oled muligens? vet ikke nok om slikt, men vet at jeg ikke trenger en lyssterk lcdskjerm med 65000 farger.

Støtte for alle tenkelige _lyd_formater. Video har ingen plass på min musikkspiller.

Slankt, pent, og robust design. Ipod nano er definitivt på rett vei, men min spiller må tåle vanlig bruk uten å få synlige skader.

Best mulig batterilevetid. Det betyr at sony stiller sterkt med sin teknologi som er helt fantastisk når det kommer til batterilevetid. Dessverre har sony mindre vision når det kommer til design enn apple.

Generelt høy kvalitet.

Radio og annet mikkmakk kan stappes inn hvis det er mulig uten å skade de ovenstående punktene nevneverdig samtidig som det ikke bør fordyre.

 

.joakimb.

Endret av joakimb
Lenke til kommentar
ganske enig med joakimb her. Grunn til at Sony er utelukket: Elendige løsninger pga frykt for kopiering, samt SonicStage - verre programvare skal du lete lenge etter. Driverløs sier nå jeg (hva tjener egentlig produsentene på å tvinge brukeren til å bruke deres programvare?)

5508314[/snapback]

 

Enig i at det er hårete med eget format så som sony kjører men iflg en fyr jeg kjenner som har en litt eldre 20GB spiller med 35+timer batterilevetid er en av årsakene til den fine levetiden det spesielle formatet sony bruker. For meg er ikke spesielt format og spesielt program noe problem, men jeg skjønner jo at det er et stort aber for mange.

 

.joakimb.

Lenke til kommentar

Batteritid hadde glemt å nevne, men på Cornice sine sider står det:

Cornice has decreased the power of Dragon by half, and now represents only five percent of the total battery consumption within a typical MP3 player system.

Det var noe av grunnen til at jeg valgte den harddisken, i tillegg til at den er liten og ifølge Cornice tåler svært mye.

 

Det beste hadde jo vært flash-minne på 8-10GB, men blir ikke det veldig dyrt?

 

Støtte for alle slags lydformater (bla flac og ogg) og pen design er også viktig, ja :yes:

 

Zen Vision:M så ikke så verst ut den, men du må bruke et program som følger med for å overføre musikk :(

 

Edit: Sjekk ut SanDisk Sansa e200, ser herlig ut! :dribble: (Men er den driver-/programvare-løs?)

Endret av Adri2374
Lenke til kommentar

men hvorfor er alle mp3spillerene så svære da? nano er jo genial størrelse på, men 4gb er for lite! Synes størrelse og plass er noe av det mest vesentlige. etter det kommer overføring(driverløst) også batteritid. Nano med 10-20gb hadde vært kanon! men selvfølgelig har de planer om å lage enda en versjon med 1gb! hva er det for noe da? skjønner ikke at de fortsatt selger spillere med 256mb... hvis sleek hadde vært mindre hadde jeg gått for den.

 

tror faktisk jeg velger det praktiske forran størrelsen og kjøper meg en nano 4gb. hvor irriterende er det ikke å ha en murstein i lomma sammen med mobilen, nølker og kortholder da?

 

forresten noen som vet av om asono kommer med noen nye spillere snart? liker de... min soundhub spiller faktisk ennå. vært med på det meste, og har mistet 2 knapper og et deksel forran. go asono!

Lenke til kommentar
altså. hadde lett betalt 4000 for en 10gb nano

5524196[/snapback]

:dontgetit:

 

Det hadde ikke jeg gjort :no:

5524672[/snapback]

Men du er Die hard fan av Creative.

5533808[/snapback]

Jeg hadde ikke kjøpt det selv om den var like tynn og det var creative som hadde lagd den. Og det var creative som hadde designet den.

Jeg syntes det er alt for mye og punge ut for så lite minne. Får for lite for pengene.

Lenke til kommentar
Zen Vision:M så ikke så verst ut den, men du må bruke et program som følger med for å overføre musikk :(

Ikke nødvendig. :thumbup:

 

EDIT: Synes dere har veldig beskjedne krav til hav dere kalle "drømme-mp3-spiller"! Når man snakker om drømme-mp3-spiller ville jeg jo drat den helt ut og ønsket funksjoner som BT (v.1.2), WLAN, skikkelig høyoppløst fargeskjerm (640x480?), 50GB+++?, innebygd høyttaler og UPnP (Universal Plug and Play). I tillegg skla dette være pakket inn i en på et rimelig begrenset volum med ikke overdreven vekt.

Å lage en slik mp3-spiller er jo langt fra umulig i dag (Les: Mobiltelefoner), så man kan jo lure på hvorfor ingen har laget noe slikt. UpnP hadde ihvertfall vært skikkelig kjekt i hjemmet. Styre musikk og video trådløst på monitorer fra mp3-spilleren.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Dette blir ikke lagd med engang pga; Merkene lager det gradvis, sånn at de selger mere varer og tjener mer penger. Være er det ikke...

5536325[/snapback]

Tror nok ikke det er hovedårsaken. Hvis en produsent hadde startet med noe tilnærmet lik det jeg beskrev over (til en ikke altfor urimelig pris) skulle man tro at denne bedriften hadde kuppet store deler av markedet og dermed håvet inn.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Zen Vision:M så ikke så verst ut den, men du må bruke et program som følger med for å overføre musikk :(

Ikke nødvendig. :thumbup:

 

EDIT: Synes dere har veldig beskjedne krav til hav dere kalle "drømme-mp3-spiller"! Når man snakker om drømme-mp3-spiller ville jeg jo drat den helt ut og ønsket funksjoner som BT (v.1.2), WLAN, skikkelig høyoppløst fargeskjerm (640x480?), 50GB+++?, innebygd høyttaler og UPnP (Universal Plug and Play). I tillegg skla dette være pakket inn i en på et rimelig begrenset volum med ikke overdreven vekt.

Å lage en slik mp3-spiller er jo langt fra umulig i dag (Les: Mobiltelefoner), så man kan jo lure på hvorfor ingen har laget noe slikt. UpnP hadde ihvertfall vært skikkelig kjekt i hjemmet. Styre musikk og video trådløst på monitorer fra mp3-spilleren.

5536178[/snapback]

 

Lurer på hvorfor det heter Mp3-Spiller :hmm:

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor det heter Mp3-Spiller :hmm:

:thumbup:

 

Min drømmespelar ville vært ein liten og kompakt produsert i lettmetall med 10-20 GB flashminne. Gjerne touchknappar og ein stor og god skjerm. Farge og pixel bryr meg midt bak, lydkvalitet, brukarvennleghet og batterikapasitet er det einaste som betyr noko for meg.

 

Når eg kjøper ein mp3-spelar vil eg ha ein mp3-spelar, ikkje video-mp3-foto-kamera-dill-dall-spelar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...