Gå til innhold

Hjelp til stort teknisk problem i WoW!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Holder på å hjelpe en venn av meg for han har store problemer med å spille WoW. Det som skjer er at han når han f. eks. looter får han ting som ikke har noe ikon, bare et spørsmålstegn med en eller annen rar tekst kommer opp. Jeg fikk den av han og da var det en 6-slot bag :p Og spesielt quests er ille. Vi gjorde noen sammen, hos meg virker alt fint, men han får quest item greia, ikonet er fint men det heter "105" ! Så han får jo ikke levert eller godkjent noen quests pga dette. Skjønner ikke no, prøvde å lese litt om dette på WoW forumet, der stod det blandt annet at man kunne slette WDB, WTF og interface mappa og at dette kanskje skulle fungere. Det gjorde det ikke.

 

Vi åpnet to porter de ba om i rutern hans. Han har trådløst nett, men pingen er veldig fin.

 

Har noen i det hele tatt peiling på dette problemet!!?? Er jo ikke holdbart å ha det slik når man betaler penger for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

han har spurt men fikk ikke noe ordentlig svar, måtte "spesifisere problemet mer" :no:

 

Kan nevne at han har installert spillet ca 5 ganger i dag uten at det skjer noe, kjørt repair etter at han har patcha også, da lasta den på nytt ned 12 mb ca men fungerte heller ikke etter en repair. Siste han skal teste nå er å kjøre en virus scan selv. Hører mer fra han i morra, er det fler som har lignende problem og/eller vet hva som kan være galt så si fra! Er for ille at han skal leve med dette når det er månedspris og han ikke får spilt noe som helst slik det er nå.

Lenke til kommentar

Trådløst nett kan være utrolig vanskelig å få til å fungere. Jeg har selv prøvd wow med mitt trådløse nettverk hjemme. Jeg gav rett og slett opp..det fungerte aldri. På jobben har dem også trådløst og her funker wow (om jeg hadde villet).

 

Regner med at det krever ganske bra it-skill for å klare å sette det opp. En kamerat av meg som forøvrig er it-engineer:) så at trådløse nettverk var ganske kompliserte saker...i forhold til vanlig nettverk. Porter og alle mulige finurlige innstillinger som skal stemme overens.

 

Selv har jeg ADSL moden hjemme og det er jo lekende lett. Vil ikke ha dem nye ruterne som nå kommer med ADSL abb.

Lenke til kommentar

jeg har et annet problem, jeg kjøpte wow fra playx og fikk det idag, også er det ikke med cd key !! :cry: det er ikke bak cdene, og jeg fant ingenting i manualen.. kan jeg ta og bytte det inn i en butikk her eller bør jeg kontakte blizz eller må jeg sende det tilbake til playx?

 

 

:cry:

 

 

forresten det var også med 5 cder, er det riktig?

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

er nok 5 cder fordi det er en nyere versjon som inkluderer patcher...

 

men forresten, noen som vet om det går an å bytte den på elkjøp feks selv om det ikke er kjøpt der ? for de kan vel få refundert det bra importøren \ blizzard.

 

j*vlig surt ass, hadde gleda meg til å spille så får jeg sikkert ikke spilt hele helga.

Lenke til kommentar

Fulgte med 5 cder når jeg kjøpte det nettopp og. Kan også nevne at min venn ikke fikk CD-key på den guest pass greia, ikke at det er veldig viktig :p

 

Dog føler jeg vi sporer litt av topic her nå folkens. Kan nevne at han nå bruker kabel istede for trådløst, uten at det har gjort ting bedre. Han har scanna maskina med ad-aware samt total scan av maskina med norton antivirus i sikkerhetsmodus. Den greia på nettverkskortet hans som han skulle disable finnes ikke. I morra skal han formatere som siste utvei.

Lenke til kommentar

Det jeg tror er problemet er packet loss, som forsåvidt ofte henger sammen med trådløst nett. Jeg får også slike problemer med at de er spørsmålstegn og da er det ofte noe lagg enten på serveren eller på min pc. Prøvd å oppdatere nettverkskort drivere og forsåvidt andre drivere?

Endret av Zevz0r
Lenke til kommentar
Trådløst nett kan være utrolig vanskelig å få til å fungere. Jeg har selv prøvd wow med mitt trådløse nettverk hjemme. Jeg gav rett og slett opp..det fungerte aldri. På jobben har dem også trådløst og her funker wow (om jeg hadde villet).

 

Regner med at det krever ganske bra it-skill for å klare å sette det opp. En kamerat av meg som forøvrig er it-engineer:) så at trådløse nettverk var ganske kompliserte saker...i forhold til vanlig nettverk. Porter og alle mulige finurlige innstillinger som skal stemme overens.

 

Selv har jeg ADSL moden hjemme og det er jo lekende lett. Vil ikke ha dem nye ruterne som nå kommer med ADSL abb.

5506064[/snapback]

Dette var en rar post, trådløst nett er ikke noe mer hokus pokus enn trådnett, forskjellen er at trådløst er mindre stabilt og egner seg mindre til streaming og spilling pga at det blir mye enklere forstyrrelser i signalet. Dette sier seg jo egentlig selv, lufta er for alle, datakabel er for datasignaler. Trådløst egner seg forløpig best for surfing og enkle oppgaver selv om produsenter og levrandører gjerne vil at det ikke skal være slik, så er det slik(Det er en voldsom utvikling innen trådløse nett og de blir nesten merkbart bedre for hver dag som går). Jeg ville startet med å fjerne alle mulige feilkilder, som det står i siste post her, prøv med tråd og se om problemet løser seg. Gjør det ikke det er problemet et annet sted.

Lenke til kommentar

problemet løste seg når han byttet om til trådløst nett, sa feil i første post kanskje, han brukte kabel via den trådløse rutern i og med at han har den på rommet sitt. Han prøvde nå uten kabel og det virker! Dog hopper pingen hans fra 50 til 1000 noen ganger, men det kan ha andre sammenhenger, som at han f eks deler nettet med 4-5 andre studenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...