Gå til innhold

fra bærbar til 42"plasma.


kentsor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, finn ut om du har Svideo, VGA, eller DVI bakpå PCen og på skjermen. Har du en av de på begge, går du i butikken og spør etter en sånn ledning. Så kobler du den til i Pcen og tven.

 

Deretter stiller du inn PCen til å bruke Den utgangen, og leter til du finner bildet på TVen.

 

Tips: Sjekk av-kanaler på TVen og skjerminstillinger på PCen

 

Og hvilke kontakter du har står i manualene.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

ok. høres nesten for enkelt ut.. men da ska jeg ta en tur å titte etter en sånn kabel. er vel noe du får tak i på claes olson eller elkjøp? noen som har brukt pc på plasma før her el? hvor enkelt er det å brenne spor i plasmaen hvis den står på samme sted lenge liksom?er det gjort på en time liksom? trudde det var lcd som var så følsom på detta jeg.. hehe, men så feil kan man ta. sku bare ha størst tv av gutta først jeg... hehe, the one who has the most toys when he dies, wins... takk for hjelp alle. Er helt sinnsykt grønn på detta. :whistle:

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Mulig dette er fordi jeg har gammel CRT tv, ikke fancyspacy plasma/lcd, men jeg kan ikke bruke VGA ut til VGA inn på tven. Fordi frekvensen tven leser ikke er lik den pcen gir. Da trenger man en VGA til Scart kabel.

 

Dårlig skrevet, men dere skjønner sikkert.

Lenke til kommentar
LCD-skjermer fins ikke følsomme for å vise samme bilde over tid. Plasma og bakprojeksjon kan fort bli ødelagte.

5517618[/snapback]

Bakprojeksjon er ikke utsatt for innbrenninger med mindre det er snakk om CRT. LCD og DLP er ikke plaget med innbrenninger.

 

 

Vil ikke en vanlig s-video kabel gi god kvalitet da?

5520165[/snapback]

Nei, det vil ikke bli så veldig bra. Det optimale er DVI eller VGA med 1:1 pixelmapping (les: du bruker samme oppløsning på PC-en som TV-ens fysiske oppløsning). Jeg vet ikke hva slags TV det er snakk om, men 480p via komponent bør funke bra på en lavoppløst plasma. På en bærbar er det som regel begrenset med utganger, men VGA er vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...