DementedAlbino Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg driver å tester ut FF for tiden etter å ha brukt opera i lang tid. En ting jeg savner mye er muligheten til å fortsette fra forige gang når jeg starter FF. Dette hadde jeg i opera, og vil gjerne ha i FF også. En annen ting jeg også savner er å kunne få oversikt over nedlastninger, favoritter osv på venstresiden, kan dette gjøres i FF? En siste ting er muligheten for å skrive "g (søke ord)" i adressefeltet for så å søke på google, kan dette gjøres i FF?
RattleBattle Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 (endret) Jeg driver å tester ut FF for tiden etter å ha brukt opera i lang tid. En ting jeg savner mye er muligheten til å fortsette fra forige gang når jeg starter FF. Dette hadde jeg i opera, og vil gjerne ha i FF også. - Last ned extensionen session saver. En annen ting jeg også savner er å kunne få oversikt over nedlastninger, favoritter osv på venstresiden, kan dette gjøres i FF? - Favoritter, view - sidebars - bookmarks (ctrl + b). Det andre vet jeg ikke, men mulig det finnes en extension for det. En siste ting er muligheten for å skrive "g (søke ord)" i adressefeltet for så å søke på google, kan dette gjøres i FF? - Gå på bookmarks - manage bookmarks. Lag nytt bokmerke og fyll ut som vist på vedlegget. Endret 25. januar 2006 av RattleBattle
Mr. Floppy Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Har ikke prøvd den selv, men det finnes en Opera-inspirert sidebar extension på All-In-One Sidebar. Kanskje det er noe slikt du er på jakt etter? Men den ser ut til å kreve Firefox 1.5 eller nyere.
DementedAlbino Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Skrevet 26. januar 2006 Datror jeg at FF begynner å bli slik jeg ønsker den skal være, men er en aller siste ting. Hvordan får jeg disse tabsene til å være oppe og ikke nede i FF?
Mr. Floppy Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Litt usikker nå... mener du at fanene (tab'ene) for de forskjellige sidene dine er i bunnen av Firefox-vinduet? Hos meg er de nemlig i toppen... Tar du et skjermbilde for å vise hvordan det ser ut hos deg? Og siden jeg ikke har prøvd Opera på en haug med år, så tar du kanskje et bilde for å vise hvordan du vil ha det også.
mandela Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Høres ut som om du har stilt på dette selv, fanene er nemlig oppe på default. Dersom du bruker en utvidelse til fanene finner du innstillingen der, ellers finner du den i options->tabbed browsing
DementedAlbino Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Av alle sidene jeg har testet er det bare google som kan legges til med egen søkebokstav i favorittene. Alle adressene jeg hadde i opera og brukte på denne måten virker ikke i FF. Dette gjelder alt fra TPB, gulesider osv...
endrebjo Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Hvorfor ikke bare bruke søkeboksen oppe i høyre hjørne til søking? Der kan du legge til så mange søkemotorer du bare orker (kan lage selv også).
DementedAlbino Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Joa, er greit det, men er jo mye mer tungvindt å skulle først velge søkemotor, for så å søke framfor bare å skrive en bokstav og søkeord. Rart at det virker med google, men ikke noe annet.
MrLee Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 du kan bare slette alle andre enn google filene for hvilke search engines som skal ligge der finner du her: "C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins" (eller den relevante mappen på din maskin) - to filer pr søkemotor. Slett og legg til som du vil
endrebjo Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Joa, er greit det, men er jo mye mer tungvindt å skulle først velge søkemotor, for så å søke framfor bare å skrive en bokstav og søkeord. Rart at det virker med google, men ikke noe annet. 5562682[/snapback] Du kan bla gjennom søkemotorene med Ctrl + Pil opp/ned hvis det hjelper. Jeg ser ikke helt problemet med å trykke to museklikk (i mange tilfelle bare ett) i forhold til ett.
DementedAlbino Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Er ikke noe problem, bare mye mer tungvindt å først finne fram hvilken søkemotor, så søke enn å bruke mouse gestures til å få opp ny side og skrive direkte. Men får vel vende meg til det, eller gå tilbake til opera igjen.
trygveaa Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 (endret) Hva fikk deg egentlig til å velge FF? Eller skulle du bare teste hvordan det var i forhold til opera? edit: sorry for dobbelpost, hater når nettleseren ikke reagerer med en gang og jeg trykker en gang til og det blir dobbelt. Burde gått ann å slette en post. Endret 6. februar 2006 av trygveaa
DDDD Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Hvis du prøver å få FF til å virke mest mulig lik Opera, hvorfor ikke bare bruke Opera? =)
DementedAlbino Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Jeg har begynnt å bruke FF fordi jeg ikke liker måten opera behandler sikkerhets sertifikat på. Er utrolig irriterende måte synes jeg. At jeg vil ha med meg de gode funksjonene fra opera over i FF er vel ikke noe negativt. Klarer jeg å få alt jeg liker fra begge nettleserene i en og samme så er jo alt som jeg vil ha det, og jeg vil da slippe og bruke flere av dem. En annen grunn til at jeg har valgt å teste FF er at så mange skryter av hvor bra det er.
trygveaa Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Hva mener du med måten opera behandler sikkerhets serferikat på? Hva er galt med den?
DementedAlbino Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 Det irriterer meg at jeg må taste inn ett eget passord for hvert enkelt sertifikat som er på maskinen. Sikkert kjempe smart for noen, men er bare et irritasjonsmoment for meg.
DementedAlbino Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Skrevet 8. februar 2006 (endret) Noen som vet om det er en funksjon for å angre siste siden en lukket, om en lukker feil eller noe? Har også problemer med å komme inn på forskjellige sider med FF. Feks på DoR. *FF fører meg faktisk til en helt annen side av en eller annen grunn. Endret 8. februar 2006 av svortevik
mandela Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Noen som vet om det er en funksjon for å angre siste siden en lukket, om en lukker feil eller noe? sessionsaver
trygveaa Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 hva mener du med taste inn passord for hvert enkelt sertifikat som er på maskinen? hva er egentlig serferikater?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå