Fjellsboe Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 Kjører en boxed (retail fra Amd) xp 2100+ på et Gigabyte 7VRXP hk. Problemet er at cpuen blir identifisert som en Xp 1500+. Jeg har prøvd det meste: nyeste bios, overklokket fsb og vcore i bios, overklokket fsb med gigabyte sitt oc program i windows (dette siste alternativet rævkjørte win xp så jeg måtte reinstallere os`et). Manuell klokking ser ikke ut til å være løsningen, fordi den bare resetter seg til xp 1500+ igjen. Hadde det vært en xp1500+ så kan det forstås, en klokking fra 1300 mhz til 1733 mhz er ganske markant. Har sett på cpu-kjernen at det også står 2100 der. Nå er jeg litt i villrede, har amd produsert en cpu og kallt den for noe annet ? tips mottas med stor glede :smile:
Lufen Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 hvis det er en xp2100+ kan du ofte sette den tildet i bois hvor det er ferdig stilt
Fjellsboe Skrevet 13. september 2002 Forfatter Skrevet 13. september 2002 Ja ich bin ein n00b :smile: Var seff en FSB jumper på hk som jeg hadde oversett, den sto på 100 Mhz default så jeg satt den til 133 og plutselig dukket det opp en xp2100+ istedet.
tunefish Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 fsb fsb fsb fsb fsb. Kan ikke få sagt d for ofte nok. Det er alltid der det ligger når det blir registrert "for liten" cpu enn det man egentlig har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå