Gå til innhold

Voltmodding av Nvidia grafikk kort (i bios)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det skal funke på alle 7800GT kort. Man legger nvFlash og den modda BIOSen inn på en oppstartsdiskett, starte maskinen på nytt fra disketten og skriver: "nvflash navetpåbiosfila" så svarer du "Y" når det kommer en bekreftelse på at du vil kopiere over BIOSfila. Så når den er ferdig å jobbe starter du maskinen på nytt og tar ut disketten.

Er jo ikke ufarlig da, kan jo få feilflashing å da er det lurt å ha originalbiosen også på disketten.

Siden BIOSen setter opp spenningen på kjernen med 0,1 volt blir det jo i teorien varmere, men man klarer seg ganske godt med originalkjøleren.

Ble det noe varmere etter voltmodd, har bestilt Silencer 5 Rev 2 som skal smekkes på, så håper på det beste.

Er det ikke Rev 3 som er til 7800GT?

Endret av psychox
Lenke til kommentar

Fikk høre at eneste forskjell på Rev 2 og Rev 3 er at Rev 3 har en ekstra kontakt for viftetilkobling på 7800GTX samt at det følger med en ekstra bakplate for å kjøle minnet på 7800GTX. Jeg trenger altså ikke noe av dette, dessuten var Rev 2 på lager og den var 41 kroner billigere :)

Lenke til kommentar

Helvete! minnet mitt som holder meg tilbake.. core klarer faen meg 600 MHZ (sikkert mere også) men minnet klarer ikke over 1240 uten å bøge seg.. får lavere score da

edit: får lavere score på 600 mhz på core.. men det klikker ikke.. rare greier :cry:

post-81408-1139673328_thumb.jpg

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar

Jeg lagra som 7800GT.

Vil det bli noen forskjell om man lagrer som 7800GTX 512?

Du skal jo egentlig klare scoren min ganske lett når du får kortet opp i de hastighetene, feiler i 3DMark vist jeg har litt høyere klokk en det jeg har der.

 

Den skal jeg ta:) Må bare få nok baller til å modde kortet mitt, hehe.

Jeg har vell ingen sjangs å klare rekorden din vist du bynner med voltmod :p

Du har jo utrulige hastigheter selv uten voltmod. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...