Gå til innhold

Ny PC som skal holde en stund?


Anbefalte innlegg

Dette er delene som jeg planlegger å bestille

så fort jeg har solgt motorsykkelen min :)

 

Skjermkort: Club3D Radeon X1900XTX 512MB PCIe 16x

Minne: OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC (500MHz)

CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4 Ghz BOXED (2MB)

Hovedkort: DFI LanParty UT RDX200CF-DR m/Crossfire

Kabinett: Lian Li Miditower, Aluminium, (PC65USB - Sort)

Harddisker: 2x Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 (8MB)

PSU: CWT, 550W, ATX12V

 

random mus/saitek keyboard og Belkin Nostromo SpeedPad n52 for spilling.

 

vad tycker ni? :hmm:

Endret av Nasarder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 3.4 GHz single core er kanskje ok nå, men dual-core er sakte men sikkert på vei inn. Ville ha kjøpt en dual-core Pentium 940. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317094&cks=PRL

 

Du kunne jo også vurdert et AMD-oppsett, men nå har de jo ikke byttet socket enda, den blir introdusert senere i vår. Så kjøper du socket 939 nå, må du bytte hovedkort, CPU og RAM neste gang du oppgraderer. :hmm: Men socket 939 skal få leve ut 2006 var det jeg hørte sist da.

 

Minst 2 GB minne er forøvrig også et must for en kickass maskin.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
En 3.4 GHz single core er kanskje ok nå, men dual-core er sakte men sikkert på vei inn.  Ville ha kjøpt en dual-core Pentium 940.  http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317094&cks=PRL

 

Du kunne jo også vurdert et AMD-oppsett, men nå har de jo ikke byttet socket enda, den blir introdusert senere i vår.  Så kjøper du socket 939 nå, må du bytte hovedkort, CPU og RAM neste gang du oppgraderer.    :hmm:   Men socket 939 skal få leve ut 2006 var det jeg hørte sist da.

 

Minst 2 GB minne er forøvrig også et must for en kickass maskin.

5488314[/snapback]

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312367&cks=PRL

 

isåfall må jeg gå ned litt fra PC8000 til 6400, blei svindyrt

med 2gb PC8000 ;P

 

Edit:

 

Og hva er bedre med dual-core? Så det var litt stivere pris

Endret av Nasarder
Lenke til kommentar

Siden det er en gaming pc du skal ha bør du bytte til AMD.

 

Forslag:

 

Hovedkort:ABIT AT8,Crossfire.

CPU:Den største AMD Athlon X2 du har råd til.

Minne:OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition.

 

Hva skal du forresten med en 700 watts strømforsyning?

En god og stillegående 450-500 watter holder lenge.

For eksempel denne.

 

Edit:Når det gjelder kabinett,så ta en titt på Lian-Li. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

hmm, vel jeg har hatt amd tidligere, men cpu'en produserte en enorm mengde varme, kunne nesten steke egg på hovedkortet mitt :S

 

klokkehastigheten er veldig mye redusert på amd sine cpu'er..

hvor ligger motvekten til dette?

 

og minnet du refererer til har litt lite mhz kanskje? :p

 

lian li har jeg faktisk vurdert ja :p

Lenke til kommentar

Høyere klokkefrekvens er ikke automatisk høyere ytelse, men for å si det enkelt så gjør AMD mer arbeid pr. klokkesyklus enn det Intel gjør. Flisa er også snudd når det gjelder varmeutvikling, Intel er blitt stekepannen disse dagene, mens AMD er cool runnings all the way. ;)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
hmm i see :p

jo er en stund siden jeg hadde amd sist, så er nok ikke umulig det nei :)

 

kanskje jeg kjøper en slik en:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309860&cks=PRL

 

er bare en ting, og der er en veldig stiv pris.

undres om den er verdt pengene. skal visst fungere fint for gaming  :whistle:

5488390[/snapback]

Den cpu'en er ikke verdt pengene nei.

Kjøp deg en X2 cpu. For eksempel AMD Athlon 64 X2 4400+

FX cpu'ene får bank av X2 i spill som støtter Dual-Core.

I framtiden vil nok alle spill støtte Dual-Core.

Det er for eksempel kommet en patch til QUAKE 4 som gjør at Dual-Core utnyttes, og der får en FX-57 bank av X2 3800+

 

Edit:Hvorfor har du valgt et SLI hovedkort sammen med et ATI skjermkort?

Hvorfor velger du ikke et Crossfire hovedkort slik at du kan sette inn 2 ATI skjermkort hvis du vil?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Å kjøpe en pc som "varer" en stund er det største tapsprosjektet du kan gjøre innen dataverdenen. Om to år vil pc'en uansett være "treg" og klar for utskiftning hvis du vil spille nye spill. Da er det bedre å kjøpe en middels bra pc til rundt 12000 og heller oppgradere litt om ett års tid.

 

Dette gjelder vel særlig CPU og GPU hvor 1 år gir voldsome forskjeller i pris - ytelse. Kjøpe heller ikke store disker som 400 og 500, men heller 1 eller 2 300 gb på tilbud.

Lenke til kommentar
der var lista ferdig.  :thumbup:

5493895[/snapback]

Glimrende oppsett! :yes:

 

Edit: Regner med at du skal overklokke,så kjøp deg en god og stillegående cpu-kjøler.

For eksempel en Asetek - VapoChill Micro.

5493903[/snapback]

 

takk, er rimelig fornøyd med valgene nå, tror det blir bra.

jeg kommer nok til å klokke litt ja, må jo nesten det? :!:

 

ser ut som en bra chiller det der, skal vurdere den ;)

Lenke til kommentar
Å kjøpe en pc som "varer" en stund er det største tapsprosjektet du kan gjøre innen dataverdenen. Om to år vil pc'en uansett være "treg" og klar for utskiftning hvis du vil spille nye spill. Da er det bedre å kjøpe en middels bra pc til rundt 12000 og heller oppgradere litt om ett års tid.

 

Dette gjelder vel særlig CPU og GPU hvor 1 år gir voldsome forskjeller i pris - ytelse. Kjøpe heller ikke store disker som 400 og 500, men heller 1 eller 2 300 gb på tilbud.

5488563[/snapback]

 

Dette avhenger jo helt på hvor avhengig du er av å ha det nyeste nye og hvor viktig der er å kjøre de nyeste spillene med alt på max. Jeg for min del levde 3 år eller noe på småupgrades på min forige pc og lå på amd xp 2500+ og en gf fx 5900 før jeg bestemte meg for at for mange standarder var skiftet ut og gikk over på pci-ex, amd64 og sata.

 

Satser på å ha denne i en god stund før jeg kjøper helt ny pc igjen. Har ikke råd til å punge ut 10k+ hvert år.. men kan leve med noen tusenlapper i løpet av året bare for å holde hodet over vannet. ;) bare å slippe å kjøpe hk + cpu + skjermkort i en stor jaffs er en grei måte å spre det litt utover i tid på ;)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...