Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Azureus sammen med DI-524 og SpeedTouch510


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har serdeles store vanskligheter med å få Azureus til å funke med kominasjonen DI-524 og SpeedTouch510. Har åpnet portene i begge, men NAT testen kommer med error hele tiden.

 

Noen som har et godt råd til en desperat mann? Alle svar er jeg takknemlig for...

5488108[/snapback]

 

Hvordan har du åpnet porten du bruker og hvilken port er det?

 

Har samme D-Linken, men cisco router fra NGT. Har kun åpnet porten på routeren og da får jeg ikke lenger NAT-error, men er skjelden over 50kb hastighet :( - selv om det er maaange seeds, noen som har tips angående dette eller en link kanskje?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Har serdeles store vanskligheter med å få Azureus til å funke med kominasjonen DI-524 og SpeedTouch510. Har åpnet portene i begge, men NAT testen kommer med error hele tiden.

 

Noen som har et godt råd til en desperat mann? Alle svar er jeg takknemlig for...

5488108[/snapback]

 

Hvordan har du åpnet porten du bruker og hvilken port er det?

5488333[/snapback]

Både i Firewall, og Virtual Server(?).

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare åpne portene på begge routerne og tro at det er greit.

Viss det er NGT du har åpner du portene på endringsweben, og så setter du den trådløse routern til å være switch eller accesspoint i stedet for router.

 

Ellers må du åpne alle portene på NGt sin og sette opp ipadrressen til den trådløse slik at den får all data fra nettet uten noen firewall,

Lenke til kommentar

PPPOE er måten du kobler deg til isp, på min 3com router står det under internet settings >> connection to isp..

Der fyller du ut brukernavn og passord som du har til telenor..

Du bør sjekke at routeren kjører som dhcp server før du bridger modemet..

 

*****

 

Jeg knotet litt før jeg fikk det til, mistet nettet noen ganger, men så lenge du vet hvordan du tilbakestiller både modem og router så kan du ikke gjøre noe særlig galt..

 

 

Wikipedia er en fin sak

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Jeg har Telenor. Eller pappa har :p

 

Kjører port 49151 :p En under det du anbefaler...

 

Har lest litt rundt, og det går ikke ann å slå av firewall funksjonen på en D-Link DI-524 :(

5489229[/snapback]

 

Hvor har du lest dette??

 

Logg deg inn på D-linken -> Advanced -> Firewall

 

Der finner du Disabled hvis denne er slått på :thumbup:

 

 

Edit - Leif was here :)

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

Jeg har også hørt at det kan være lurt å skifte port isteden for den som er default, men det fungerer svært bra hos meg, selv med standardport 6881. Har hatt 700-800 Kb/sec. Men så har jeg heller ikke noe adsl modem heller da.. Men funker da bra på standardporten hos noen, hos andre ikke så bra.

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Plages med akkurat det samme, bare at jeg har nextgentel.

Har åpnet porter både her og der både i thomson og d-linken.

Har også surfet gjennom diverse forum og linker men får ikke helt til.

Hvis noen føler seg kallet til å hjelpe en stakkars sjel?

 

edit: akkurat postet denne, så ser jeg at ihvertfall 1 torrent på ABC er blitt grønn så da er jeg på riktig vei :)

Endret av bojo2
Lenke til kommentar
Kommer til å gi det et forsøk ei helg jeg er alene. Men tror de fleste med SpeechTouch510 burde bruke et rent accesspoint. Eller tar jeg feil?

5494844[/snapback]

 

Nei, de bør sette modemet i bridge-modus så som du er anbefalt, untatt NGT som ofte plasserer kundene sine i PPPoA-helvette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...